
چگونه کودا، بلفاست و باقی فیلمهای 2021 خانواده خلق میکنند؟
ساختن فیلم چیزی جز خلق فکر و اندیشه نیست. از یک میدان جنگ عظیم گرفته تا یک سری کشتی های جنگی بین ستاره ای با استفاده از CGI تا راهنمای مبتکرانه برای همه چیز از گذشته بشر که از نظر تاریخی نیز صادق است، فریب برای متقاعد کردن مخاطب به باور آنچه می بیند است. .
علیرغم فناوری شگفت انگیزی که می تواند مخاطب را در گذشته، حال یا آینده ببرد، یکی از سخت ترین ترفندهایی که فیلم می تواند انجام دهد این است که مخاطب را متقاعد کند که بازیگران اغلب برای اولین بار یکدیگر را می بینند. آنها بسیار بخشی از خانواده هستند.
گاهی اوقات خانواده نزدیک است، مانند رابطه پسر ویلیامز با رینالدو مارکوس گرین در «شاه ریچارد» یا «کودا» سیان هدر با «دون». توسط دنیس ویلنوو، «بلفاست» اثر کنت برانا و «خانواده گوچی» اثر ریدلی اسکات. گاهی اوقات می تواند در قالب یک خانواده به انتخاب شما باشد، مانند «نگر» آدام مک کی، «تیک تیک بوم! لین مانوئل میراندا، «قویتر، سقوط سختتر»، بولیتس یا «پیتزای شیرین» پل توماس اندرسون. گاهی اوقات ترکیبی از این دو است، مانند «داستان وست ساید» استیون اسپیلبرگ و «ریکاردو بودن» آرون سورکین.
لیزا زاگوریا، یکی از رهبران بازیگری Koda میگوید: «وقتی صحبت از ساختن خانواده میشود، شیمی بین اعضا همه چیز است. این فیلم داستان یک نوجوان (با بازی امیلیا جونز) را روایت می کند که تنها کسی است که در خانواده ناشنوایش می شنود. “شما هرگز نمی دانید که بازیکنان چگونه با هم سازگار هستند یا نه. ما شخصا می دانیم که این بازیکنان واقعاً افراد دوست داشتنی هستند و ما نمی توانیم ترکیبی بهتر از این پیدا کنیم.”
جونز موافق است، و خاطرنشان می کند که حتی اگر شنوندگان بسیاری از خانواده های ناشنوا را در صفحه نمایش بزرگ ندیده باشند، هنوز هم می توانند دست اول به هم متصل شوند.
او گفت: «چون همه ما مثل هم هستیم، همه خانواده ها مثل هم هستند و همیشه یک نگرش در بین اعضا وجود دارد. همیشه یک رابطه خواهر و برادری در این مدل وجود دارد، ما دور هم جمع میشویم، بحث میکنیم و حتی دعوا میکنیم، و شیمی خانوادگی که در فیلم میبینید، هر دو اجباری نیستند، بلکه همان زندگی واقعی ما هستند. “این یک نمایش است.”
فیلمبرداری این اثر که قبل از شیوع اپیدمی کرونا آغاز شد، به بازیگران اجازه داد تا دو هفته قبل از فیلمبرداری با یکدیگر تعامل داشته باشند و به آنها اجازه داد تا ارتباطی واقعی بین آنها ایجاد کنند، آنهایی که حتی پس از مدت ها هستند. کار، هنوز به هم وابسته است.
مارلی متلین، مادر خانواده می گوید: «وقتی با هم کار نمی کردیم، بسیار غمگین بودیم. ما هنوز با گذشت 2 سال از ساخت فیلم، گروه چت داریم. برای من داشتن چنین رابطه ای با بازیگران مورد علاقه ام مهم است. برای من مهم است که این خانواده را حفظ کنم، حتی در پشت صحنه.»
کووید با انتخاب بازیکنان برای ایجاد یک خانواده، چالش جدیدی ایجاد کرد، که به مرور زمان توانایی قرار دادن بازیکنان در یک اتاق و دیدن اینکه آیا چیزی وجود دارد یا خیر.
بنابراین برای بلفاست کنت برانا، فیلمی ویژه درباره بلوغ که در پایتخت ایرلند شمالی در دهه 1960 اتفاق میافتد، راهاندازی یک گروه خانوادگی نیازمند رویکرد جدیدی از کارگردان است. با انتخاب لوسی بوون، که فیلمنامه را نوشته است. .
او گفت: «پس از این روند، او عکسهایی از خانوادهاش را برای من فرستاد، که در دوران کودکی خود شاهد آن بود، و او واقعاً شیرین بود، و این به من کمک کرد که هم از نظر فردی و هم از نظر عاطفی احساس خانوادهام کنم.» بوون. من می توانم آن را از دیدگاه مشترک دریافت کنم. “او اشاره کرد که بیشتر بازی باید با بزرگنمایی و تمرکز روی بازیکنان انجام شود.” ما همیشه با بازیکنان خاصی کار می کنیم. و کنت. “ما مجبور بودیم از روش های جدیدی استفاده کنیم. برای انجام این.”
پس از محدود کردن گزینه های خود به ویل و بادی، با بازی جود هیل و لوئیس مک ساکی، برانا به بلفاست سفر کرد تا با آنها ملاقات کند و کار را تمام کند.
بیوان گفت: “او باید آنها را با هم ببیند تا برادری بین آن دو را احساس کند.” آنجا بود که فهمیدند بچه ها برای این کار مناسب هستند. واقعا خوشحالم که بازیگران با هم متحد می شوند و واقعیت ها را به مخاطب می دهند.
خانواده گوچی ریدلی اسکات چالش دیگری را ارائه کرده است. بازیکنانی را برای خانواده انتخاب کنید که بر اساس شخصیت واقعی باشند و مانند اقوام عادی با یکدیگر رفتار نکنند.
“اگر این یک خانواده رویایی است، می توانید آن را باز کنید و کارهای زیادی با آن انجام دهید، می توانید در برابر این تمایل مقاومت کنید، زیرا بسیاری از خانواده ها متفاوت هستند، اما برای” خانواده گوچی، همه ما آن را قبل از خود داشتیم.”
از آنجایی که خانواده گوچی بسیار تقسیم شده است، مهم است که پیشینه فکری را در نظر بگیرید. نبود شیمی در خانواده که برای نشان دادن رابطه نزدیک بین اعضا به کار می رود، نشان دهنده جدایی خانواده است. رودز جیمز گفت: «هر یک از اعضای خانواده به روشی متفاوت آمدند و داستان خود را داشتند. بنابراین نیازی به ایجاد مواد شیمیایی خاص نیست، زیرا هیچ چیز و هیچ تعاملی وجود نداشت.
یکی دیگر از ابزارهایی که فیلم برای یکسان سازی بازیگران با شخصیت های واقعی آنها استفاده می کند، استفاده از آرایش چشم از جمله مو، آرایش و گاهی اوقات استفاده از پروتز بر روی بازیگران است. فرد را به موقعیت نزدیکتر کنید.
رودز جیمز با اشاره به گریم جرد لتو و نقش او در نقش پائولو گوچی گفت: «این بسیار نادر است، زیرا فرآیندی بسیار پرهزینه و بسیار طولانی است. برای من کمی سخت بود، زیرا این بازیگر بسیار زیباست و پائولو از او دور است. بنابراین مجبور شدم مسیر طولانی را طی کنم. جارد واقعاً می خواست آن نقش را بازی کند. بنابراین به دلیل هیجان و گفتگوی او با ریدلی بود که آنها در مورد چگونگی انجام آن به توافق رسیدند.
وقتی یک خانواده سینمایی با موقعیتهای خاصی مواجه میشود، چه در ازدواج و چه در دیگر رویدادهای مهم و قابل توجه زندگی، ظرایف قبل از رابطه و رابطه باید بعد از واقعه برای مخاطب مشخص باشد تا در مرحله بعدی داستان به درستی روایت شود.
قدرت سگ جین کمپیون داستان دو خانواده در مرز را دنبال می کند، گوردون ها (مادر و فرزندی با بازی کریستن دانست و کودی اسمیت مک فی) که با خانواده دیگری به نام بربنک بودند، جایی که دست با یک کشاورز آشنا شد و او را ملاقات کرد. متاهل (که در واقع جسی پلمونز است)، که با برادرش زندگی می کند (که توسط بندیکت کامبربچ گرفته شده است).
دانست و اسمیت مک فی در طول پیش بازبینی فیلم با کمپیون کار کردند تا پیوندی بین یک مادر مجرد و تنها فرزندش ایجاد کنند.
اسمیت مکفافه گفت: «وقتی کریستن را در روز اول دیدم، این احساس را داشتم، او واقعاً آنجا بود، و بلافاصله متوجه شدم که رابطه بین ما در فیلم صدمه نمیبیند. ما می دانستیم که قرار است چه بگوییم و در طول بررسی با جین بررسی کردیم.
دانستن اینکه او علاقه خود را با اسمیت به اشتراک می گذارد و فرآیند درخواست را آسان تر و سرگرم کننده تر می کند وقتی آنها با هم کار می کنند. او گفت: «کودی شخصیت بزرگی دارد. بنابراین اجرای این سکانس ها چندان سخت نبود. من به پسرم فکر میکردم، او وقتی بازی میکرد این ارتباط را برقرار نکرد.»
اسمیت افزود: “جین به ما آزادی داد تا نظرات خود را که از دیگران پنهان کرده بودیم، بیان کنیم.” این یک ارتباط ترسناک به ما داد و در عین حال شیرینی که من احساس کردم باعث شد مخاطب به آنچه قبل از دیدن آنها در این مرحله از زندگی خود تجربه کرده بود فکر کند.”
دانست همچنین اشاره کرد که اگرچه او و پلمونز در پشت صحنه رابطه دارند، بازی او از واقعیت جدا است.
“شیمی ما همکاری را آسان تر کرد. اما ما نقش افراد بسیار محتاط را بازی می کنیم، بنابراین مجبور شدیم اتحاد خود را پنهان کنیم.»
چه فیلمها بر اساس رویدادهای تاریخی باشند و چه داستانهای واقعی را به تصویر بکشند، هیچ فناوری نمیتواند روابط انسانی نامرئی را ایجاد کند که توسط بازیگران و فیلمسازان پنهان شده در پشت آنها به تصویر کشیده میشود. مخاطب می داند که چقدر چیزها متفاوت هستند، بچه ها چه احساسی نسبت به چیزها نسبت به آنها دارند.
همانطور که کودکان می دانند، «کودکان می توانند تشخیص دهند که یک مادر در زندگی واقعی کیست. وقتی میداند بچه دارید، راحتتر به شما اعتماد میکند.»
منبع: مختلف
.