لوازم خانگی

توسعه کسب‌وکارهای ایرانی در بازار آنلاین؛ گزارش اولین رویداد از چهارمین گردهمایی فروشندگان فعال در دیجی‌کالا


اولین بخش از رویداد آنلاین برای جمع آوری فروشندگان فعال سالانه در ای بی سی مگ در 30 اکتبر گذشته برگزار شد.

در این مراسم که با عنوان «توسعه بنگاه‌های ایرانی در بازار آنلاین» برگزار شد، سعید موسوی زاده، رئیس بخش آموزش فروش و پیام خالقی، مدیر فروش بخش کسب و کار ای بی سی مگ، در مورد نقش این شرکت صحبت کردند. اینترنت و فضای مجازی. در توسعه کسب و کار، کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد و فرهنگ، نقش ای بی سی مگ در تجارت آنلاین و پتانسیل ای بی سی مگ به عنوان بستری برای کارآفرینان مورد بحث قرار گرفت. همه فروشندگان.

پیام خالقی، سعید موسوی زاده و نیما کرمی در اولین رویداد چهارمین گردهمایی سالانه شرکت های فعال در ای بی سی مگ

ای بی سی مگ در 14 سال

سعید موسوی زاده با بیان تاریخچه ای بی سی مگ از سال 1385 به تشریح عملکرد این فروشگاه اینترنتی تا کنون پرداخت. ای بی سی مگ در سال 1364 با تیمی 7 نفره به عنوان اولین مرجع بررسی و فروش کالاهای دیجیتال در ایران شروع به کار کرد و توانست تا سال 2008 تیم خود را به 50 نفر ارتقا دهد. از سال 1390 کار کالاهای دیجیتال علاوه بر دیجیتال کالاها، شامل توسعه انواع محصولات برای همه کالاها در گروه دیجیتال است. از جمله اقدامات عمده ای که ای بی سی مگ در سال 1392 انجام داد، ساخت اولین مرکز پردازش سفارش آن در شادآباد و همچنین ایجاد مراکز توزیع در 25 استان کشور بود. همه این اتفاقات به تنهایی ای بی سی مگ را به سومین مکان پربازدید ایران در سال 2015 تبدیل کرد.

ای بی سی مگ در 14 سال

فراهم کردن زیرساخت های لازم برای راه اندازی فعالیت دیجی استایل به عنوان پلتفرم پلیس بازار، اتفاق مهم و مفیدی بود که در سال 1395 انجام شد. همچنین راه اندازی دیجی استایل به عنوان یک آژانس بازاریابی فعال در حوزه مد و لباس به طور ویژه در همان سال انجام شد. با گسترش و توسعه کالاهای دیجیتال، مراکز پردازش محموله بیشتری مورد نیاز است. از این رو، ای بی سی مگ در سال 2017 بزرگترین مرکز پردازش سفارش در خاورمیانه به نام دانش را راه اندازی کرد. رشد و گسترش این بازار آنلاین در چند سال اخیر باعث موفقیت ای بی سی مگ در راه اندازی فرش ای بی سی مگ، یک خرده فروش بزرگ آنلاین و سرمایه گذاری در دیجی پالا به عنوان یک راه حل مناسب شده است. به طوری که تعداد محصولات در ای بی سی مگ در سال 2009 به 2 میلیون رسید و بیش از 61000 خرده فروش کار خود را در بخش پلیس بازار آغاز کردند.

موسوی زاده، رئیس بخش آموزش خرده‌فروشی، خاطرنشان کرد: در بزرگترین فروشگاه‌های فیزیکی یا آفلاین دنیا، در نهایت دامنه کالاها به 50 تا 100 هزار می‌رسد. خرید و فروش آزادانه و آسان توضیح داده شد.

فروشگاه اینترنتی چیست؟

پیام خالقی، مدیر واحد جذب فروش ای بی سی مگ گفت: «هر کسب‌وکاری که به‌صورت آفلاین و فیزیکی فعالیت می‌کند، می‌تواند فروش آنلاین نیز داشته باشد. خالقی مزایای خرید اینترنتی نسبت به خرید اینترنتی با ساعات کاری نامحدود، عدم محدودیت تعداد مشتریان، دانستن نظرات سایر مشتریان در مورد کالا و خدمات را برشمرد.

برنامه “تاجر شوید” ای بی سی مگ

بر اساس آخرین آمار ای بی سی مگ، تعداد درخواست‌های «تاجر شدن» در دیجی‌کالا در نیمه اول سال 1399 نسبت به شش ماهه اول دو برابر شده و در سال 1398 تقاضا به حدود 36 هزار مورد رسیده است. این موضوع نشان دهنده شانس شرکت های ایرانی برای حضور در بستر معاملاتی ای بی سی مگپولیس است.

میزان تقاضا برای تبدیل شدن به یک خرده فروش در ای بی سی مگ

پیام خالقی علت پذیرش را گسترش جهانی ویروس کرونا و همچنین تسهیل کار خرده فروشان در بازار ای بی سی مگ به ویژه در ایران عنوان کرد. به گفته وی، محدودیت های اعمال شده از سوی همه شرکت ها برای این بیماری واگیر، باعث شده تا خرده فروشان از خرده فروشی سنتی به سمت خرده فروشی دیجیتال بروند.

رئیس واحد فروش ای بی سی مگ اعلام کرد که تعداد فروشندگان ای بی سی مگ از نیمه اول سال 1399 به بیش از 100 هزار نفر رسیده است که معادل ظرفیت میدان آزادی است!

نکته جالب این است که خرده فروشان در بخش پلیس در بازار با گروه های مختلف کالایی با دو دست برخورد می شوند. کالاهای خانه و آشپزخانه، مد و لباس و کالاهای دیجیتال بیشترین تعداد خرده فروشان و تقاضای صنعت را دارند و پس از آن گروه کالاهای زیبایی و سلامت، کتاب و لوازم جانبی، خودرو و تجهیزات، اسباب بازی، غذا و نوشیدنی در نهایت برای ورزش در دسترس است. و گشت و گذار

مدیرکل بخش بازاریابی تایید کرد که تمامی سطوح می توانند در بازار ای بی سی مگ فعالیت کنند. از برندهای محبوب گرفته تا فروشگاه های کوچک و متوسط ​​و مشاغل خانگی و روستایی.

ای بی سی مگ یکبار

بر اساس گزارش ای بی سی مگ در سال 1998 توسط ای بی سی مگ به عنوان یک روز معمولی در ای بی سی مگ، آخرین آمار از سال 1999 نشان می دهد که ای بی سی مگ بیش از 33 میلیون کاربر ماهانه دارد. ای بی سی مگ به بیش از 3 میلیون محصول مختلف رسیده است و تغییرات عمده در بخش تجارت الکترونیک از سال گذشته تاکنون کمک زیادی به اشتغال زایی و جذب کارآفرینان در این بخش کرده است.این ای بی سی مگ به صورت آنلاین بود و امکان ایجاد ای بی سی مگ را فراهم کرد. 5000 فرصت شغلی مستقیم و میزبان بیش از 100000 کسب و کار.

پیام ایجاد شده توسط رئیس بخش بازاریابی در مورد یک روز معمولی در ای بی سی مگ را توضیح دهید

همچنین میانگین هر بازدید از وب سایت و اپلیکیشن ای بی سی مگ بین 6 تا 9 دقیقه است. به گفته پیام خالقی، مدیر گروه خرده فروشی ای بی سی مگ، این مدت با تعداد مشتریان جدید اضافه شده به این فروشگاه اینترنتی در روز (12000) و تعداد محصولات انتخابی (بیش از 300000 محصول مختلف) نشان دهنده پتانسیل بازار. اینترنت مکانی برای افزایش ترافیک مشتری است. این کاری نیست که بتوان در خرید اینترنتی انجام داد.

بازار پلیس برای فروش کالاهای دیجیتال چگونه است؟

مدل کسب و کار این فروشگاه اینترنتی علاوه بر مدل پلیس بازار برای ای بی سی مگ، به دو دسته پلیس بازار و فروش تقسیم می شود. طبق آخرین آمارها که مورد توجه خرده فروشان بالقوه است، بازار پلیس دیجیتال بیش از سهم بازاریابی دیجیتال است. به عبارت دیگر، شرکت‌های کوچک و متوسط ​​با شروع مدل‌های بازار در میانه بازار دیجیتال بزرگ‌تری قرار دارند. این شرط یا از نظر تعداد گروه های کالایی و یا از نظر ارزش ریالی است.

مهمان چهارمین کنفرانس شرکتی ای بی سی مگ، سهم بازار پلیس در فروش ای بی سی مگ.

ارزان ترین و گران ترین محصول، پربازدیدترین محصول در ای بی سی مگ

پس از این مراسم مهمانان در خصوص ارزان ترین، گران ترین و پربازدیدترین کالاهای عرضه شده توسط فروشنده جدید (تابستان 99) برای پلیس بازار ای بی سی مگ به بحث و تبادل نظر پرداختند. گیره روسری ارزان ترین محصول و موتور سیکلت گران ترین محصول عرضه شده توسط خرده فروشان جدید خواهد بود. همچنین گوشی های سامسونگ با بیش از یک میلیون بازدید، سابقه این محصول را از گروه محصولات دیجیتال دارد. البته این اجناس با توجه به زمان برگزاری از قبل لیست شده اند و تحت تاثیر نوسانات قیمت قرار می گیرند.پربازدیدترین محصول یک ماهه در فروشگاه ای بی سی مگ

ثبت نام فروشندگان جدید ظرف یک ماه

به گفته سعید موسوی زاده، رئیس واحد آموزش فروشنده، در مهرماه 99 مجموع فروش یک دلال در ای بی سی مگ بالغ بر 6 میلیارد تومان بوده است. در کمال تعجب از حجم فروش این شرکت در ماه اول در فضای فروش ای بی سی مگپولیس جلوگیری شد. علاوه بر این، یکی از شرکت هایی که اخیرا به ای بی سی مگ پیوست، توانست در مدت زمان کوتاهی بیش از 10000 رکورد از محصولات خود را بفروشد و ثبت کند. همچنین فروشندگان جدید در بازار ای بی سی مگ توانستند از اولین روز ورود شرکت، میانگین برآورد شده را در یک ماه به 27 میلیون تومان برسانند.

آرشیو بازرگانی ای بی سی مگ

هر ایرانی می تواند تاجر باشد

پیام خالقی در پایان به سطح بالای بازار ای بی سی مگ برای میزبانی تمامی شرکت‌های ایرانی در این بخش اشاره کرد و توضیح داد: تمامی خرده‌فروشانی که تصمیم به راه‌اندازی کسب‌وکار خود در ای بی سی مگ دارند، باید کالا یا محصولات خود را به فروشگاه‌های ای بی سی مگ تحویل دهند. انبار ای بی سی مگ “از آنجا کالا را تحویل بگیرید و بسته بندی کنید.” وی گفت: “این پروژه در مرحله آزمایش است، اما امیدواریم فعال سازی این ویژگی بتواند ارتباط بین فروشنده و مشتری را تسهیل کند.” بسیار است. کارآمد و سودمند برای کاربر.”

مهمانان نشست سالانه فروشندگان ای بی سی مگ درباره امکان معامله گر شدن در سراسر ایران توضیح می دهند.

آغاز اولین رویداد از چهارمین گردهمایی سالانه فروشندگان فعال در ای بی سی مگ با آغاز به کار فروشندگان علاقه مند در ای بی سی مگ به پایان رسید. موسوی زاده، رئیس واحد آموزش فروشندگان، ثبت نام و آموزش، واردات و قیمت گذاری و در نهایت شروع فروش، سه مرحله جذب فروشندگان به بازار ای بی سی مگ است.

ویدئوی کامل این بخش از مراسم را تماشا کنید:

بخش‌های دیگر این حرکت به شرح زیر است؛

  • کمپین آذر ای بی سی مگ آذر – 2 نوامبر 2016
  • تأثیر محتوا بر افزایش فروش و سود از ویژگی «ارسال به فروشنده» – 26 نوامبر 2016
  • رویداد مهم در چهارمین نشست سالانه خرده فروشان فعال در ای بی سی مگ-27 نوامبر 2016.

برای ثبت درخواست تجارت در ای بی سی مگ به لینک زیر مراجعه کنید.

فروشنده باش!

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا