هنر و سینما

۵ بازیگر که به خاطر نقششان تا مرز جنون پیش رفتند


در این مقاله ، شما با 5 بازیگری آشنا می شوید که زندگی روانی خود را به خطر انداخته اند و نقش آنها تأثیر فراموش نشدنی بر ذهن و زندگی آنها داشته است.

رفتار بیرونی ممکن است یک کار بزرگ به نظر نرسد. یک تصور اشتباه رایج در مورد بازیگری این است که بازیگران فقط چند خط مکالمه را حفظ می کنند و باید این جملات را درست جلوی دوربین بیان کنند. البته ، این یکی از اصلی ترین فعالیت هایی است که بازیگران انجام می دهند ، اما به همین جا ختم نمی شود.

بسیاری از بازیکنان تمرینات سخت و طاقت فرسایی را برای آماده شدن برای نقش های خود انجام می دهند و آنها را در معرض احساسات قوی و نگرش های کشنده قرار می دهند. چنین رویکردی سرانجام آنها را به یک بازی نقش آفرینی درخشان و برنده جایزه می رساند ، اما گاهی اوقات پول زیادی برای آن می پردازند و ضربه روانی دشوار ، خطرناک و آسیب زا است. برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت.

1. بیدار ققنوس در جوکر

واکین فینیکس نقش جوکر را بازی می کند

  • کارگردان: تاد فیلیپس
  • نتیجه: ..

واکین فینیکس برای بازی در نقش جوکر جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد ، اما بازیگویی دیوانه وار و آسیب دیدگی او تأثیر زیادی بر سلامتی او داشت. فینیکس در مورد کاهش 23 پوند در مدت زمان کوتاه گفت: “اولین چیز این است که وزن خود را کاهش دهید.” من کارم را اینگونه شروع کردم همچنین نشان داده شده است که بر سلامت روانی افراد تأثیر می گذارد. کاهش وزن زیاد در مدت زمان کوتاه شما را دیوانه می کند. “

چالش ققنوس برای کاهش وزن خلاصه نمی شود. برای تشخیص و بیان ابعاد مختلف شخصیت آرتور فلک ، او سختی های زیادی را متحمل شد و مجبور شد خود را جای مردی مانند او بگذارد و شخصیت خود را خلق کند. ققنوس مدتی را صرف تحقیق در مورد افرادی کرده است که مرتکب قتل و قتل در ملاء عام شده اند. اما در عین حال ، مراقب بود که طعمه کلیشه ها نشود و صفاتی را ایجاد نکند که در دسته های خاصی قرار می گیرند. “من می خواهم آزادی انجام کارها را برای ایجاد ویژگی های نامشخص داشته باشم ؛ اینگونه نیست که روانشناسان به آن نگاه می کنند و می گویند این بخشی از یک دسته خاص از ویژگی ها است و توسط این سیستم تعریف می شود.”

2. آن هاتاوی در Les Misérables

یک هاتاوی بازیگر فیلم بیناویان است

  • کارگردان: تام هوپر
  • نتیجه: 2012

آن هاتاوی همچنین برای بازی در نقش فانتین برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد ، اما پس از بازی در فیلم ، مدت زیادی تلاش کرد تا ذهن خود را از دست فانتین آزاد کند.

آن هاتاوی مجبور بود ماه ها فقط بلغور و کلم بخورد تا به فانتین نزدیک شود. “من از نظر روحی و جسمی کاملاً کمبود داشتم. وقتی به خانه رسیدم احساس کردم همه چیز در من غرق شده است و نمی توانم آشفتگی های بیرون را تحمل کنم. این مانند این بود که باری را روی کمرم بگذارم. من همه چیز را بر دوش گرفتم و مرا آزار داد.” این مرا برد چند هفته تا بهبودی. “

3. هیث لجر در شوالیه تاریکی

هیث لجر ستاره شوالیه تاریکی است

  • کارگردان: کریستوفر نولان
  • نتیجه: ..

قبل از مرگ ناگهانی خود در ژانویه 2008 ، هیث لجر در گفتگو با “من آنجا نبودم” درباره نقش جوکر صحبت کرد و گفت: “جوکر یک دلقک روان پریش و اسکیزوفرنیک است که می کشد” آنها با هم زندگی می کنند و نمی کنند کوچکترین احساس همدردی با سایر انسانها را داشته باشد. “

هیث لجر همچنین اعتراف کرد که آمادگی برای نقش جوکر او را بی خواب کرده و زندگی او را مختل کرده است: “هفته گذشته ، من بیش از دو ساعت در شب نخوابیدم. نمی توانستم افکار خود را متوقف کنم.” بدن من خیلی خسته بود و ذهنم بدون وقفه کار می کرد. “

هیث لجر در The Dark Knight بازی بی نقص و شگفت انگیزی از خود به نمایش گذاشت و همه درباره او با وحشت صحبت کردند ، اما متأسفانه او دیگر در بین ما نبود تا نتایج تلاش ، فداکاری و فداکاری خود را ببیند.او اولین اسکار خود را برد.

هزینه لجر برای نقشش بیشتر از این است.

4. کیت وینسلت در The Reader

کیت وینسلت بازیگر زن

  • کارگردان: استفان دالدری
  • نتیجه: ..

کیت وینسلت نقش زنی را بازی می کرد که در جنگ جهانی دوم به نازی ها خدمت می کرد و می خواست قضاوت شود. به گفته وینسلت ، این نقش تأثیر عمیقی روی او گذاشت و او را از نظر روحی و روانی جذب کرد و مدت ها او را فراموش کرد: “مثل اینکه من اکنون از یک تصادف رانندگی جان سالم به در برده ام و باید با او باشم. به این موضوع فکر کنید و دقیقاً بدانید چه اتفاقی افتاده است. وقتی من من در حال ایفای نقش خاصی هستم ، باید مدتی با خودم بجنگم زیرا مدتهاست آن را ندیده ام و در دنیای متفاوتی زندگی کرده ام و اکنون باید در مورد آنچه تجربه کرده ام تأمل کنم. “شاید. ماهها طول بکشد تا با یک کار خداحافظی کنم.”

5. آدرین برودی در پیانیست

آدرین برودی پیانیست است

  • کارگردان: رومن پولانسکی
  • نتیجه: ..

آدرین برودی همیشه یک بازی فراموش نشدنی و درخشان را بازی می کند ، اما پیانیست مشهورترین و ماندگارترین بازیکن است. نوازنده ای که از هولوکاست جان سالم به در برد و از سخت ترین و کشنده ترین شرایط جان سالم به در برد.

آدرین برودی در مصاحبه ای در سال 2017 گفت که با وجود اینکه این فیلم برای ده ها و نیم گذشته است ، اما نقش اسپیلمن را فراموش نکرده و همیشه تأثیر شگفت انگیزی بر ذهن و روان او نداشته است: من هستم. اگرچه در آن زمان دلسرد نشدم. نه تنها ناامیدی ، بلکه انگار غمگین بودم. “من قربانی این فیلم و داستان تکان دهنده آن شدم و این با آگاهی من از فاجعه ای که در آن زمان رخ داد تداخل داشت.”

منبع: news18

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا