لوازم خانگی

جنگ بین ما و جوش‌ سرسیاه


رنگ سیاهی که روی صورت ظاهر می شود که در واقع جوش های سرسیاه است در یکپارچگی پوست اختلال ایجاد می کند و ظاهر زیبا را تحت تاثیر قرار می دهد. در بسیاری از موارد، این جوش های سرسیاه به طور ناگهانی ظاهر نمی شوند و تا سال ها به خصوص در دوران کودکی در جای خود باقی می مانند. این لکه های سیاه قدیمی معمولا روی بینی هستند و قرار نیست از بین بروند. در بسیاری از موارد افراد برای از بین بردن این جوش ها از پاک کننده های صورت، ماسک ها، لایه بردارها و سایر محصولات استفاده می کنند، اما متاسفانه اغلب به نتایج مورد انتظار نمی رسند.

از آنجایی که نوع پوست و شرایط زندگی افراد متفاوت است، نتایج حاصل از استفاده از این درمان ها نیز متفاوت است. برخی افراد تحت شرایط مختلف دچار عفونت چشم می شوند یا آکنه های زیر جلدی و قرمز روی صورتشان ظاهر می شود و برخی دیگر رنگ سیاه می گیرند.

جوش های سر سیاه چیست؟

جوش های سر سیاه منفجر می شوند

علت جوش های سر سیاه و سر سفید معمولا بسته شدن پلک ها است. رنگ سیاه زمانی ظاهر می شود که پوست مرده، آلاینده های موجود در هوا و چربی در منافذ پوست به دام افتاده باشد. تفاوت جوش‌های سر سیاه و سر سفید در این است که جوش‌های سرسیاه در معرض باد قرار می‌گیرند و باعث سیاه شدن آن‌ها می‌شوند، اما جوش‌های سر سفید معمولاً لایه‌ای از پوست نازک دارند که از آنها در برابر باد محافظت می‌کند، به همین دلیل سفید باقی می‌مانند. سلول‌های پوستی که با سلول‌های پوست مسدود شده‌اند، باکتری‌هایی را جذب می‌کنند که باعث آکنه می‌شوند و می‌توانند به آکنه بزرگ تبدیل شوند.

برای خلاص شدن از شر “جوش های سرسیاه” یا “سرسفید” باید پوست خود را از کثیفی و کثیفی های به دام افتاده پاک کنید. برای خلاص شدن از شر جوش های سرسیاه، صورت خود را دو بار در روز بشویید و مطمئن شوید که آلودگی های موجود در هوا و لوازم آرایشی صورت شما کاملا پاک شده و یا باعث تحریک پلک ها نمی شود. استفاده از لایه بردارها همچنین می تواند این ذرات تحریک کننده را از سطح پوست پاک کند.

بهترین مواد برای جوش های سر سیاه

پاکسازی صورت

افراد مبتلا به جوش های سرسیاه حتما روش های مختلفی را امتحان کرده اند. پس بهتر است این بار با یک لایه بردار بروید که با مواد موثرش می تواند چشم های پوست را تمیز کند و پوست را پاک کند تا از شر سلول های مرده خلاص شود و هیچ چیز هر چه باشد این منافذ را در فرم می بندد. پوست. یک لایه بردار با اسید سالیسیلیک و رتینول می تواند این کار را به خوبی انجام دهد و به پوست کمک کند.

اسید سالیسیلیک برای درمان آکنه غیر تحریک‌شده ایده‌آل است زیرا می‌تواند به عمق پوست نفوذ کند و چربی اضافی پوست، سلول‌های مرده، لکه‌ها و باکتری‌هایی که منافذ پوست را مسدود می‌کنند را از بین ببرد. رتینول همچنین رشد سلولی و جایگزینی سلولی را تحریک می‌کند که پلک‌های شما را باز می‌کند و سبوم اضافی را از بین می‌برد و آن را موثرتر و کارآمدتر از سایر محصولات بهداشتی می‌کند. رتینول همچنین اثر خشکی پوست و زدودن چربی اضافی پوست را دارد و از این طریق می تواند از ایجاد لکه های تیره ناشی از چربی زیاد پوست جلوگیری کند. رتینول اثرات متفاوتی بر روی انواع پوست دارد و می تواند از چند روز تا چند هفته یا حتی چند ماه متغیر باشد تا به نتایجی که می خواهید برسید. اما اثرات استفاده از رتینول در مطالعات و تحقیقات مختلف ثابت شده است که فقط اندکی ماندگار است.

دانه های سر سیاه را از بین ببرید

استفاده بیش از حد از محصولات پزشکی یا حتی آرایشی می تواند باعث ایجاد جای زخم سیاه و سفید شود. اگر از اسکراب زیاد استفاده کنید، جوش های صورت متورم و قرمز می شوند و مستعد ابتلا به بیماری های مختلف هستند. حتی با یک اسکراب کامل برعکس آنچه فکر می کنید، سلول های مرده پوست می توانند به منافذ بچسبند! بنابراین اگر پوست حساسی دارید، برای خلاص شدن از شر جوش های سرسیاه و سلول های مرده پوست، از اسکراب های خشن که حاوی دانه های درشت و خشن هستند اجتناب کنید.

هنگام استفاده از یک پاک کننده یا پاک کننده جدید یا حذف محصولی که در گذشته استفاده کرده اید، از تغییراتی که در پوست خود رخ می دهد آگاه باشید. اگر محصولات جدید باعث تحریک، التهاب و قرمزی پوست می شوند، بدانید که برای پوست شما مناسب نیستند. اگر نمی دانید محصول جدیدی برای پوست شما مناسب است، آن را روی یک نقطه کوچک در گردن یا کنار صورت امتحان کنید تا ببینید پوست شما چگونه واکنش نشان می دهد.

جوش های سر سیاه منفجر می شوند

جوش های سر سیاه

با پزشک متخصص مشورت کنید تا بفهمید در سر سیاه چه چیزی پنهان شده است. البته می توانید جوش های سر سیاه را در خانه هم بگیرید، اما این کار توصیه نمی شود. چرخاندن سیاه و سفید و هل دادن آنها می تواند باعث عفونت چشم شود و حتی منجر به جوش، آکنه و حتی عفونت شود. بنابراین اگر این کار را در خانه انجام می‌دهید، حتماً با دست‌های تمیز یا تجهیزات استریل شده جوش‌های سرسیاه را از بین ببرید و سپس صورت خود را بشویید. برای این کار از ابزار تیز استفاده نکنید. کار را به کاردان بسپاریم!

حقیقت این است که هیچ درمان روشنی برای جوش های سر سیاه وجود ندارد، یا حداقل سریع و ایمن نیست. مراقبت از پوست نیز باید در آینده پس از هر عمل انجام شود. در برخی افراد، آکنه بسته به ژن ها و هورمون ها به جوش تبدیل می شود و سپس ناپدید می شود. برای اطمینان از درمان این جوش های سر سیاه، متخصص زیبایی به شما کمک زیادی می کند. فقط کمی پول و زمان می خواهد.

چگونه از شر جوشهای سر سیاه خلاص شویم؟

چسب جوش سر سیاه

یکی از موثرترین راه‌ها برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه، کنترل چربی روی پوست است. می‌توانید از محصول مناسب برای پوست‌های چرب استفاده کنید، اما مرطوب کردن پوست را فراموش نکنید. فکر نکنید چون پوست چرب دارید نیازی به کرم مرطوب کننده ندارید، این کرم قرار است صورت شما را نرم کند تا اینکه به آن روغن بدهد! پس حتما کرمی سبک و بدون چربی انتخاب کنید که پوست شما را هیدراته نگه می دارد.

استفاده از چسب جوش سرسیاه که به صورت محصولی از این شرکت به فروش می رسد تاثیر مثبتی در رفع منافذ بسته دارد. گاهی اوقات جوش های سرسیاه به دلیل وجود موهای ریز به خصوص روی بینی تیره تر به نظر می رسند، بنابراین این چسب سرسیاه می تواند موهای بیش از حد را از بین ببرد. حتی ماسک های زغال نیز به دلیل سرعت نفوذشان می توانند در درمان جوش های سر سیاه موثر باشند. آنچه برای درمان و پیشگیری از آکنه باید مورد توجه قرار گیرد، بعد از درمان فعلی آکنه است، به طوری که پس از بازگشت به خانه باید به خوبی از پوست مراقبت کرد و با پاکسازی و پاکسازی صورت خود پس از مراجعه به منزل شست و شو داد. و سپس با کرم مرطوب کنید. استفاده از ماسک صورت سیاه و لایه بردار را در برنامه مراقبتی خود بگنجانید.

بیشتر بدانید: خواص زغال فعال برای پوست

درمان خانگی جوش سر سیاه

شما می توانید راه های مختلفی را برای مبارزه با جوش های سر سیاه در خانه با مواد طبیعی امتحان کنید. جوش شیرین به دلیل بافت و بافتی که دارد یکی از مناسب ترین مواد لایه بردار است. برای تهیه ماسک جوش های سرسیاه می توانید جوش شیرین را با آب، سرکه سیب یا آبلیمو مخلوط کنید تا خمیری به دست آید و به مدت 15 دقیقه روی نواحی سیاه و چرب صورت بمالید و آرد بزنید. اگر هنگام استفاده از آن احساس خارش و سوزش شدید کردید، فورا دستگاه را بشویید.

خرید سرکه سیب از سوپرمارکت ای بی سی مگ

سفیده تخم مرغ به عنوان ماسکی برای جوش های سرسیاه به دلیل خاصیت کشسانی که پس از خشک شدن روی پوست ایجاد می شود، می تواند به عنوان لایه بردار عمل کند و پوست را از سلول های مرده و گرد و غبار اضافی پاک کند. منافذ را می بندد و پوست را تغذیه می کند.

ماسک خاک رس یکی از محبوب ترین ماسک ها برای از بین بردن جوش های سر سیاه است. این ماسک می تواند پلک ها را عمیقا تمیز کرده و مواد اضافی داخل را از بین ببرد. پس از استفاده از این ماسک سیاه پوستی صاف و شفاف خواهید داشت.

بیشتر بدانید: پوست خوب! هر آنچه باید در مورد ماسک بدانید

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا