تبلیغات پیامکی چیست و چه مزایایی دارد؟

تبلیغات پیامکی چیست؟ آیا این روش هنوز هم برای موفقیت کسب و کارها تاثیر دارد؟ این ها سوالاتی هستند که خیلی از افراد در هنگام راه اندازی یا توسعه کسب و کار خود به آن فکر می کنند. بدون شک تا به حال برایتان پیش آمده که انبوهی از پیامک های تبلیغاتی دریافت کرده باشید و با خود فکر کنید که با وجود بسترهای آنلاین تبلیغات، این روش هنوز هم موثر است یا نه؟

تبلیغات پیامکی چیست و چه مزایایی دارد؟

در این مقاله دیگر از abcmag میتوانید نحوه ارسال پیامک بصورت گروهی را نیز مطالعه نمایید. اگر کمی دقت کنید متوجه می شوید که اکثر افراد به صورت مداوم تلفن همراه خود را به دست می گیرند و تمام نوتیفیکیشن های آن را چک می کنند. به همین دلیل است که ارتباط برقرار کردن با افراد از طریق پیامک کار نسبتا راحتی است.

تبلیغات پیامکی چیست و چه مزایایی دارد؟

بنابراین تبلیغات پیامکی می تواند یک روش موثر برای توسعه و معرفی کسب و کار شما به شمار رود. پس اگر می خواهید بدانید که تبلیغات پیامکی چیست و چه مزایایی دارد، تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

تعریف کلی تبلیغات پیامکی

تبلیغات پیامکی یکی از روش های راحت و در دسترس برای معرفی کسب و کارها و ارتباط با مشتریان است. در این نوع تبلیغات، شما می توانید مخاطبان هدف خود را شناسایی کرده و بعد از تنظیم متن پیامک، آن را به این مخاطبان ارسال کنید. همچنین شما از امکاناتی مثل پیگیری لینک هایی که افراد روی آن ها کلیک کرده اند نیز برخوردار خواهید بود.

توجه داشته باشید که این روش در صورتی موثر است که افراد با رضایت کامل این پیامک ها را دریافت کنند. یعنی خودشان در سامانه شما ثبت نام کرده و با وارد کردن شماره، اجازه ارسال پیامک های تبلیغاتی را در اختیارتان گذاشته باشند.

اهمیت استفاده از تبلیغات پیامکی

اهمیت استفاده از تبلیغات پیامکی

اکنون که متوجه شده اید تبلیغات پیامکی چیست، ممکن است از خود بپرسید این روش چه مزایایی دارد و چرا باید از این روش استفاده کنیم؟ برای پاسخ به این سوال به لیست زیر که فقط برخی مزایای تبلیغات پیامکی می باشد توجه کنید:

  • امکان باز شدن پیامک ها توسط مخاطب چیزی بین 60 الی 98 درصد است که بسیار بیشتر از ایمیل می باشد.
  • اکثر مخاطبان پیامک را به تماس های تلفنی تبلیغاتی ترجیح می دهند.
  • اکثر افراد همیشه تلفن همراه خود را در دست دارند و خیلی زود پیامک های تبلیغاتی را متوجه می شوند.
  • نرخ تبدیل از طریق این روش تا 14 درصد افزایش خواهد یافت.
  • ایجاد کمپین های تبلیغات پیامکی کار راحتی است.
  • امکان دسترسی جهانی وجود دارد.
  • امکان تبلیغات در یک منطقه خاص و معرفی مشاغل محلی وجود دارد.
  • این روش بسیار مقرون به صرفه است.
  • امکان تبلیغات در مناطقی که به اینترنت دسترسی ندارند هم وجود خواهد داشت.
  • و…

 

برخی نکات مهم در استفاده از تبلیغات پیامکی

بدون شک بعد از اینکه متوجه شدید تبلیغات پیامکی چیست و استفاده از آن چه اهمیتی برای پیشرفت کسب و کار شما دارد، تمایل پیدا کرده اید که این روش را به کار بگیرید. اما باید بدانید که برای رونق کسب و کار خود به کمک این روش، باید به نکات خاصی توجه داشته باشید. برخی از این نکات عبارتند از:

  • متن های طولانی ممکن است برای مخاطبان خسته کننده باشند. به همین دلیل تا جایی که می توانید از از پیامک هایی با تعداد کاراکتر کمتر استفاده کنید.
  • در نوشتن متن پیامک ها خلاق باشید و سعی کنید در همان پیامک هم اعتماد مخاطب را جلب کنید. مثلا می توانید نظر سنجی یا مسابقه را در تبلیغات پیامکی جای دهید.
  • با ارسال کد تخفیف، فروش ویژه و… به مخاطب خود ارزش دهید.
  • در روزهای خاصی مثل تولد مشتریان، اعیاد و مناسبت های مختلف و… برای مخاطب پیامک بفرستید.
  • پیامک ها را اختصاصی کنید. یعنی مثلا در ابتدای پیامک از اسم کوچک مشتری استفاده کنید تا حس نزدیکی بیشتری با شما داشته باشد.
  • مخاطبان خود را بر اساس سن، جنسیت و ویژگی های دیگر دسته بندی کرده و پیامک های متفاوتی مناسب با هر دسته ارسال کنید.
  • از مخاطبان برای ارسال پیامک های تبلیغاتی اجازه بگیرید تا باعث کلافگی و نارضایتی آن ها نشوید.
  • با ارسال پیامک هایی مثل موجودی محدود، تخفیف ویژه فقط تا فلان ساعت، موجود شدن در انبار به زودی و نمونه های مشابه در مخاطبان حس فوریت ایجاد کنید.
  • حتما برند خود را هم در متن پیامک ذکر کنید تا مشتری با شما آشنا شده و برند شما را به ذهن بسپارد.

نحوه استفاده از تبلیغات پیامکی

تا اینجا متوجه شده اید که اهمیت و مزایای تبلیغات پیامکی چیست و تمایل دارید نحوه استفاده از این تکنیک را یاد بگیرید. برای بهره مندی از این روش تبلیغاتی، شما به یک پنل پیامکی نیاز خواهید داشت. در واقع پنل پیامکی امکان ارسال تبلیغات پیامکی به صورت انبوه و کسب اطلاعات درخصوص مشتریان و دسته بندی آن ها را فراهم می کند.

 

دکمه بازگشت به بالا