هنر و سینما

نظریه‌ای درباره‌ی ماتریکس ۴؛ ترینیتی فرد برگزیده است نه نئو


انتخاب شده در The Matrix: آیا قیامت تثلیث است؟ تقریباً دو دهه پس از پایان سه گانه اصلی ، Doomsday Matrix فیلمی را در 22 دسامبر اکران می کند و همچنین در HBO Max (بر اساس استراتژی انتشار برادران وارنر در زمان همه گیری کرونا) قرار می گیرد.

پس از انتشار اولین تریلر جدید چهارمین فیلم این مجموعه ، انتظارات از این فیلم افزایش یافته و ایده ها درباره آن هر روز در حال افزایش است ، اما تا زمان انتشار ماتریکس 4 هیچ پاسخی برای این سوالات وجود ندارد.

امروزه کلیشه ای به نظر می رسد که می گویند ماتریکس سینما را تغییر داده است ، اما این یک واقعیت غیرقابل انکار است. تأثیرات تیراندازی و زمان بندی و سکانس های رزمی ، سطح فیلم های علمی تخیلی و اکشن را به حدی رسانده است که سکانس های ماتریس Doomsday Matrix می تواند پیچیده باشد. طرح بزرگ ماتریکس برای تسلط ماشین ها به عنوان انسان در جهانهای رویایی و شبیه سازی شده و وجود افرادی که برای پایان جنگ انتخاب شده اند ، تفسیری کاملاً جدید از مثل غار افلاطونی است. این طرح هنوز در حال تحقیق و نظریه پردازی است. با این حال ، مالکیت آن هنوز برای افراد عادی قابل درک نیست.

علیرغم مرگ نئو (کیانو ریوز) و ترینیتی (کری آن ماس) در انقلاب های ماتریکس ، هر دو در قسمت چهارم بازگشتند ، احتمالاً به همین دلیل است که فیلم چهارم رستاخیز مردگان نامیده شد. با این حال ، همانطور که در تریلر مشاهده می شود ، Neo و Trinity یادآور یکدیگر و تجربیات گذشته آنها نیستند ، اما Trinity خود کمی متفاوت به نظر می رسد. توضیحات احتمالی زیادی برای این تفاوت وجود دارد ، اما یک توضیح بسیار جالب این است که او ، به جای نئو ، احتمالاً هفتمین فردی است که در ماتریس قیامت انتخاب شده است.

چگونه تثلیث به چشم قیامت باز می گردد؟

بدنیا آمدن

اول از همه ، یکی از سوالات بزرگ در مورد قیامت این است که چگونه تثلیث به ماتریکس باز می گردد. مرگ نئو در حالی اتفاق می افتد که او در شهر ماشین با ماتریکس در تماس بود ، اما ترینیتی بدون هیچ تماسی در دنیای واقعی فوت کرد و به نظر نمی رسید که این ماشین ها از مرگ او اطلاع داشته باشند. با این حال ، لحظاتی در تریلر وجود دارد که نشان می دهد حضور او در فیلم چهارم یک بازگشت ساده به نظر نمی رسد.

در یک پلت فرم با Neo ، کد ماتریس در نوع ترینیتی یافت می شود. این کدها علاوه بر اینکه تهدیدی بالقوه برای ماشین های ماتریکس مانند نئو هستند ، می توانند بدین معنی باشند که این دستگاه ها هنگام برخورد او و نئو در نزدیکی شهری که ماشین در آن قرار داشت ، جسد ترینیتی را پیدا کردند و حافظه او را پاک کردند و دوباره به او وارد شدند. ماتریس همچنین ، به احتمال زیاد وقتی نئو وارد ماتریس شد ، ترینیتی به سادگی خود را با حافظه خود تقویت کرد ، اما به دلیل انتخاب نئو ، انجام چنین اقدامی آسان نبود. بنابراین این می تواند چیزی غیر از بازگشت به دستگاه یا بازیابی آن از طریق حافظه جدید باشد.

تثلیث تا حدی بر “ماتریس قیامت” قدرت دارد.

در طول تریلر ، نئو توانایی خود را برای تغییر واقعیت برای اولین بار در سه گانه اصلی نشان داد و به نظر می رسد نئو بر کیانو ریوز (که اکنون ریش خود را افزایش داده است) تأکید زیادی بر فیلم داشته است. ) دارای محدودیت ها و قوانین ماتریس است. اما آنچه واقعاً برجسته است قدرت شگفت انگیز ترینیتی بر بی تفاوتی نسبت به برنامه های ماتریکس است و به نظر می رسد شگفت انگیزتر از همیشه است. همچنین در یک صحنه ، ترینیتی در مقابل یکی از انفجارهای سینتیک ایستاده و تیم پلیس مخفی بازگشت.

یکی از تغییرات نشان دهنده رابطه نئو و ترینیتی با ماتریس رستاخیز است. ترینیتی ، ظاهراً مربی نئو مورفئوس در سه گانه بزرگ ، نقش عمده ای در جدایی او از ماتریکس ایفا کرد و این بار به نظر می رسد او در بیدار کردن او و احیای دوباره او بسیار کمک کرده است. در صحنه تعقیب و گریز موتورسیکلت ، او جلوی موتورسیکلت می نشیند و آن را رانندگی می کند و همچنین هنگام نجات از ساختمان از نئو کمک می کند. علاوه بر این ، لحظه ای در تریلر وجود دارد که به طور غیرقابل توضیح ، ترینیتی با چندین پرتو هولوگرافیک به یک هولوگرام تبدیل می شود و شخصیت ناشناس جسیکا هانویک را آشکار می کند. موارد زیادی در تریلر Doomsday Matrix وجود دارد که می توانید آنها را نادیده بگیرید ، اما این یک مشکل غیرقابل انکار است. این تثلیث واقعاً تغییر کرده است.

تئوری؛ ترینیتی شخص منتخب است و نه نئو

بدنیا آمدن

مهمترین نکته ای که باید در مورد رای دهندگان در نظر داشته باشید این است که آنها همیشه برنامه ماتریکس را قطع می کنند یا به قول برنامه نویس ماتریس: انتشار مجدد غیرعادی است. نئو ششمین نفر انتخاب شده در سیستم بود. بنابراین منطقی است که پس از مرگ نئو در ماتریکس ، شخص منتخبی به او باز می گردد. شاید به جای بازگشت و ورود مجدد به نئو برای تقلید از شخصیت منتخب ، این بار ترینیتی شخصیت هفتم انتخاب شده را بازی می کند.

همانطور که قبلاً ذکر شد ، ترینیتی سطحی از قدرت را به نمایش می گذارد که بسیار فراتر از چیزی است که در حال حاضر دارد ، و او راهنمای اصلی Neo در تریلر است. ترینیتی عشق خود را به نئو نشان داده ، و او را زنده کرده است ، و این رویداد از سال 1999 در ذهن مخاطبان بوده است و فیلم جدید در مقایسه با ماتریکس پیچیدگی هایی دارد. پس از یک وقفه طولانی در حق رای دادن ماتریکس ، از آخرین فیلم تا به امروز ، می توان نتیجه گرفت که نئو با مهارت ها و توانایی های بیشتر از هر چیزی دیگر به ماتریس رستاخیز بازگشته است. ساده است که با برنامه ماتریکس مخالفت کنید ، اما نه افراد منتخب و مسیحی فیلم جدید. تثلیث است.

هنوز راه زیادی تا انتشار بازی Doomsday Matrix باقی مانده است. تریلر نشان داد که انیمیشن جدید تا حدودی برخلاف قالب قبلی و انتظارات بینندگان است و به طرق مختلف تغییر کرده است ، با حذف رنگ سبز معروف در اطراف شخصیت ها. در ماتریس نقش یحیی عبدالمتین دوم به عنوان مورفئوس به نئو برای بازگشت به تصور غلط ماتریکس در شرایط سخت تری قرار دارد ، اما بازگشت ترینیتی شاید بزرگترین راز کل داستان باشد. چگونه و چرا این اتفاق می افتد یک بحث دشوار است ، اما تثلیث نمی تواند با تقلید از او به عنوان یک انسان معمولی بیدار شود ، اما شاید به عنوان یک فرد ناهنجار به چشم قیامت بازگردد. پس از آن گروه هفتم از مردم رای دادند.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا