لوازم خانگی

دستگاه‌های تصفیه کننده‌ی هوا چطور جلوی آلرژی را می‌گیرند؟


زندگی با آلرژی سال ها برای بسیاری از افراد یک مشکل بوده است و هنوز هم علائم آلرژی شبانه روزی را برای بسیاری از افراد تشدید می کند. خانه های ما باید عاری از مواد حساسیت زا باشد که باعث عطسه، سرفه، آبریزش بینی، آبریزش چشم و خارش می شود. اما بسیاری از خانه ها هنوز محل ابتلا به آلرژی های بزرگ هستند. در فصل بهار، حساسیت یا عدم تحمل افراد افزایش می یابد، زیرا گرده ها در هوا رشد می کنند و این دانه های گرده در خیابان ها و حتی در خانه های ما یافت می شوند.

طبق گزارش آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده، هوای خانه های ما معمولاً 10 برابر بیشتر از هوای بیرون از خانه است. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد مبتلا به آلرژی هستید، باید این اطلاعات شگفت انگیز را جدی بگیرید. اولین قدم برای از بین بردن آلرژی، نظارت بر کیفیت تهویه مطبوع خانه است. اولین توصیه به پزشکان در تمیز کردن و حفظ کیفیت هوای داخل خانه، استفاده از دستگاه تصفیه هوا در خانه است. دستگاه‌های تصفیه هوا و دستگاه‌های بخار سرد و گرم مجاور بهترین توصیه‌ها برای متخصصان آلرژی و آلرژی هستند.

اساساً یک پاک کننده هوای خانه شما را به یکی از سه روش غیر آلاینده تصفیه می کند: با فیلتر کردن زباله های موجود در هوا با یک فیلتر (آوارهای شیمیایی یا زباله های الکترونیکی)، با فیلتر کردن هوا در یک فیلتر (آوارهای شیمیایی یا زباله های الکترونیکی). جذب ذرات با یونیزاسیون آنها (یونیزاسیون). ) یا به این صورت. با استفاده از ترکیبی از این دو فناوری. اکثر دستگاه های تصفیه هوای خانگی می توانند ذرات معلق در هوا یا ذرات بزرگ را به دام بیندازند. سیستم فیلتر HEPA می تواند تا 99.97 درصد از ذرات 0.3 میکرونی بالای هوا را تمیز کند. این دستگاه ها در اشکال و اندازه های مختلفی تولید می شوند و بسیاری از آنها به طور خاص برای افراد مبتلا به آلرژی طراحی شده اند.

بدنیا آمدن

هدف اکثر دستگاه های تصفیه هوا دلایل آلرژی است:

گرده: گرده گل ها و درختان عامل اصلی آلرژی است. این عناصر میکروسکوپی هستند و می توانند به راحتی از طریق در و پنجره یا از طریق تماس با افراد و حیوانات وارد خانه شما شوند. دستگاه های تصفیه هوا، به ویژه آنهایی که دارای فیلتر هپا هستند، گرد و غبار را قبل از چسبیدن به مبلمان و لوازم خانگی از بین می برند و هوای خانه را اشباع می کنند.

زمین: یک سازه شیشه ای بزرگ که در بسیاری از خانه ها به خصوص فرش و مبلمان می نشیند. این موجودات از سلول های مرده پوست شما تغذیه می کنند. این موجودات حتی در هوا معلق هستند و بسیار تحمل می کنند و افرادی که به این موجودات کوچک حساسیت دارند یا تحمل نمی کنند حتی نمی دانند کجا هستند. یک دستگاه تصفیه هوا با فیلتر هوا این موجودات را می کشد و به شما زندگی می بخشد.

دود: در خانه افراد مبتلا به آلرژی نباید دود وجود داشته باشد. مهم است که از افراد سیگاری، چه غریبه و چه در داخل خانه، بخواهید بیرون از خانه سیگار بکشند. اگر نمی‌توانید از شر سیگاری‌ها خلاص شوید، اتاق جداگانه‌ای برای سیگاری‌ها در نظر بگیرید تا دود سیگار در تمام خانه پخش نشود، زیرا وسایلی مانند فرش، مبل و پرده دود را جذب می‌کنند. برخی از دستگاه های تصفیه هوا به طور خاص برای دود طراحی شده اند. این دستگاه ها قابلیت فیلتر دود سیگار و مواد غذایی، اجاق گاز و بوها و بخارهای مختلف موجود در هوا را دارند.

.: کپک به راحتی در مکان های مرطوب و تاریک رشد می کند و کپک در هوا پخش می شود و به راحتی از طریق هوا وارد ریه ها می شود. بسیار مهم است که افراد مبتلا به آلرژی یا عدم تحمل در محیطی عاری از کپک زندگی کنند. دستگاه های تصفیه هوا به حفظ فضا از ارگانیسم ها، قارچ ها یا کپک هایی که باعث مشکلات تنفسی و بیماری می شوند کمک می کند. انواع جدید تهویه می تواند تمام این عناصر را در خانه بدون هیچ ضربه ای از بین ببرد.

خلاص شدن از شر تمام مواد شیمیایی در خانه دشوار است، اما درصد را می توان کاهش داد. خرید دستگاه تصفیه هوا و استفاده از گاز پاک کن به جای پاک کننده شیمیایی گزینه خوبی برای از بین بردن مواد حساسیت زا و تمیز نگه داشتن خانه شما است. به یاد داشته باشید که اگر مجبور به استفاده از مواد شیمیایی مانند شوینده های لباسشویی هستید، حتما بینی و دهان خود را با دستکش مناسب بپوشانید.

استفاده از بخارشوی سرد و گرم برای کنترل رطوبت هوای خانه در زمان های مختلف به همراه دستگاه های تصفیه هوا ضروری است. انتخاب و خرید دستگاه تصفیه هوا ممکن است در ابتدا کار سختی به نظر برسد، اما فروشگاه اینترنتی ای بی سی مگ با تفکیک مواد مختلف و دستورالعمل خرید دستگاه تصفیه هوا به شما کمک می کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید. ما می دانیم که زندگی بدون آلرژی بهتر خواهد بود.

به انواع نظافت منزل نگاه کنید

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا