لوازم خانگی

چگونه کابینت‌ها را مرتب کنید و یک قدم از خانه‌تکانی جلوتر باشید


اگر آشپزخانه شما از آن دسته آشپزخانه های پر از لوازم و لوازم کوچک است، این مقاله را با دقت بخوانید. اغلب وسایل برقی متنوعی در اندازه های مختلف در آشپزخانه وجود دارد که نظم بخشیدن به کابینت ها و چیدمان آنها را دشوار می کند.

امروز در ای بی سی مگ مگ در مورد روش‌های کاربردی و آسان صحبت خواهیم کرد که به شما کمک می‌کند کابینت‌ها را مرتب کنید، آشپزی را آسان‌تر کنید و مهم‌تر از همه، یک انبار عالی ایجاد کنید.

الان در هفته آخر سال هستیم و حداقل باید کارهای خانه را شروع کنیم، بهتر است از همین الان دست به کار شویم و از این روش ها برای کاهش حجم کار در شب عید استفاده کنیم.

همیشه کابینت را ترک کنید

انواع کابینت - دسته بندی ها

اولین قدم برای داشتن یک کابینت مرتب و مجزا این است که از شر بهم ریختگی خلاص شوید. طبقه بندی اقلام ساده ترین راه برای جلوگیری از سردرگمی است. حتی بهتر است قبل از خرید اقلام جدید به دسته بندی و قرار دادن آنها در کابینت فکر کنید. این از سردرگمی زیاد جلوگیری می کند.

برای برداشتن کابینت، ابتدا یک سطل زباله و یک جعبه با اقلام اضافی که می توانید اهدا کنید یا بفروشید در نظر بگیرید. هر مورد را بررسی کنید و آن را به سطل زباله، جعبه هدیه، لیست اقلام برای فروش در مواقعی که به آن نیاز ندارید منتقل کنید.

در نهایت، یک کابینت خالی، یک سطل زباله پر، یک جعبه هدیه و شاید چند مورد برای فروش دارید. فراموش نکنید که باید از شر این جعبه ها و سطل ها خلاص شوید و از انبار خارج نشوید.

طبقه بندی ظروف آشپزخانه

برای سازماندهی کابینت، ابتدا باید کالاها را مرتب کنید. تجهیزات باید به خوبی سازماندهی و طبقه بندی شوند تا به راحتی در دسترس و بدون دردسر استفاده شوند. فراموش نکنید که در آشپزخانه، کاربردی بودن به دلیل ظاهر آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

کارد و چنگال معمولاً در یک منطقه متفاوت قرار می گیرد که ابزار و تجهیزات در آن قرار دارند. طبق این طبقه بندی کلی، می توانید تمام غذاها را به دو گروه تقسیم کنید و سپس هر گروه را به قسمت های کوچکتر تقسیم کنید. همین کار را با غذا انجام دهید.

به عنوان مثال، نان ها، تنقلات و غذاهای کنسرو شده را به نوشیدنی ها تقسیم کنید. ظروف پخت و پز را به قابلمه، ظروف، تخته و کاسه تقسیم کنید. ظروف را به بشقاب، فنجان، بشقاب و لیوان تقسیم کنید. طبق طبقه بندی انجام شده اکنون کالا را در کابینت قرار دهید.

کالاها را با توجه به کاربردشان در کابینت قرار دهید

چیدمان کابینه - سازماندهی

قبل از قرار دادن ظروف در کابینت، کمی در آشپزخانه قدم بزنید و زمان پخت را به خاطر بسپارید. حالا ببینید از چه ابزاری بیشتر استفاده می کنید و چه چیزی کمتر. ظروف پرکاربرد را در کابینتی نزدیکتر به اجاق گاز و دور از ظروفی که در حین پخت و پز به آنها نیاز ندارید قرار دهید.

به عنوان مثال، باید ادویه ها را در کابینتی کنار اجاق گاز قرار دهید، اما لیوان ها را باید در کابینتی دور از دسترس قرار دهید تا هنگام سرو غذا به آن ها نرسید. از این تغییرات نترسید، اما این کار را برای خود آسان تر خواهید کرد.

همچنین می توانید از راهکارهای خاصی برای قرار دادن وسایل در کابینت استفاده کنید. اگر روزی یک یا دو بار قهوه و ماهی می نوشید، یک آب میوه طبیعی، یک فنجان و یک فنجان قهوه در جلوی کابینت و یک لیوان بزرگ برای آب میوه قرار دهید. حتی می توانید کیک ها و فنجان ها را در فنجان های بزرگ دسته دار و فنجانی برای جشن جدا کنید.

همین کار را با همه لوازم آشپزخانه انجام دهید تا دسترسی شما به وسایل معمولی راحت تر شود. حتی ممکن است بهتر باشد برخی از وسایل مانند چاقو را روی پیشخوان قرار دهید تا فضای بیشتری در کابینت ایجاد شود و دسترسی به وسایل مستعمل آسان شود.

کابینت بالایی را برای تجهیزاتی که زیاد استفاده نمی شود در نظر بگیرید. به عنوان مثال، بهتر است یک سبزی خردکن، ظرف مهمانی یا فنجان را در کابینت بالایی قرار دهید.

چه چیزی را در کابینت های بالا قرار دهیم؟

چیدمان کابینت - کابینت بالا

اگر هنوز نمی دانید برای نظم دادن به کابینت چه چیزی را در کابینت بالایی قرار دهید، می توانید این بخش را همانطور که پیشنهاد می کنیم انجام دهید.

غذا: غذاهای پخته شده یا کنسرو شده را در یک کابینت روی پیشخوان قرار دهید. این به شما امکان می دهد هنگام تهیه غذا به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید، اما فضای زیادی را در آشپزخانه اشغال نمی کنند.

لیوان و بشقاب: این ظروف را در یک کابینت روی سینک یا ماشین ظرفشویی قرار دهید. به این ترتیب می توانید ظروف شسته شده را بلافاصله پس از خشک شدن در کابینت قرار دهید.

نگهداری مواد غذایی: بهتر است این ظروف را در کابینت گاز یا ظرف پرکننده ظروف قرار دهید. این به شما امکان می دهد تا دسترسی بهتری به ظرف نگهداری مواد غذایی داشته باشید و کار را سریعتر انجام دهید.

کتاب های آشپزی: دفترچه را از کابینت خارج کنید. جایی روی پیشخوان یا روی پنجره پیدا کنید و آن را در آنجا قرار دهید. شما هر روز از این کتاب ها استفاده می کنید و بهتر است آن ها را داشته باشید.

در کابینت های پایین چه چیزی قرار دهیم؟

کابینت زیر ناودان

حالا به قسمتی می‌رسیم که در مورد مرکز و انواع موادی که می‌توانیم در یک اتاق قرار دهیم صحبت می‌کنیم.

ظروف آشپزخانه: همه این ظروف را در جایی که کار آماده سازی و پخت را انجام می دهید، در کابینت پایین پیشخوان قرار دهید. این کار باعث می شود در هنگام تهیه غذا و تهیه آن به دستگاه دسترسی سریع داشته باشید و بلافاصله پس از استفاده آن را در جای خود قرار دهید.

قابلمه و تابه: قابلمه ها و ماهیتابه ها را در یک کابینت کم در کنار اجاق گاز قرار دهید تا بتوان از آنها در هنگام پخت و پز استفاده کرد. گلدان ها را با هم ترکیب کنید تا فضای کمتری اشغال شود. حتی می توانید از قفسه های مخصوص قابلمه و تابه برای نظم دادن به آنها در کابینت استفاده کنید.

بطری ها و تخته ها: برای نصب آسان و سریع پس از شستشو، این وسایل را در یکی از کابینت های پایین که نزدیک به لباسشویی یا لباسشویی است قرار دهید.

وسایل نظافتی و مواد غذایی را در کابینت نگهداری نکنید.

محصولات نظافتی و نظافتی: بهتر است این وسایل را در یک کابینت زیر آبکش قرار دهید. اگر بچه‌های کوچک دارید یا از حیوانات خانگی مراقبت می‌کنید، مطمئن شوید که آنها را در این کابینت قفل کنید تا خطری برایشان ایجاد نشود.

نظم ایجاد شده را حفظ کنید

آشپزخانه زیبا در رنگ های آبی و زرد

پس از مرتب کردن و مرتب کردن ظروف آشپزخانه، موضوع را با خانواده در میان بگذارید و مکان جدید این ظروف را به آنها اطلاع دهید تا در استفاده از آنها دچار مشکل نشوند. همچنین از آنها بخواهید بعد از استفاده تجهیزات را در جای خود قرار دهند تا دیگر سردرگمی ایجاد نشود.

با انجام کارهای کوچک به سازماندهی امور کمک کنید. برای مثال بسته بندی مواد غذایی را در کابینت قرار دهید تا برچسب آن به راحتی قابل مشاهده باشد. ظروف را به ترتیب از بزرگ به کوچک بچینید تا فضای کمتری اشغال شود.

سالی یک یا دو بار آشپزخانه را کاملا بشویید و کابینت ها را تمیز کنید. غذاهای فاسد را حذف کنید و آنچه را که در شرف انقضا است بخورید. اگر ظروف آشپزخانه دارید که بیش از شش ماه از آنها استفاده شده است، بهتر است آنها را در جعبه هدیه یا وسایل دور ریختنی قرار داده و خارج کنید.

اخرین حرف

آشپزخانه یکی از پرکاربردترین فضاهای خانه است و انواع و اقسام لوازم در آن یافت می شود. گاهی اوقات تعداد دستگاه های مختلف که از یک دستگاه استفاده می کنند به قدری افزایش می یابد که نمی دانیم با آنها چه کنیم.

بهتر است هر از گاهی کابینت ها را مرتب کنید و از شر وسایل استفاده نشده خلاص شوید. اگر این اقلام سالم هستند، می توانید آنها را اهدا کنید یا حتی بفروشید. با اینکه آنقدر پیر و آسیب دیده اند که جز زباله نقشی در انتظارشان نیست.

با راهکارهای مراقبت از کابینت ما، می توانید ظروف داخل کابینت را به گونه ای مرتب کنید که در حین کار مجبور نباشید زیاد در آشپزخانه جابجا شوید و بتوانید به راحتی بپزید.

منبع: thespruce

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا