آشپزی

طرز تهیه 5 دمنوش میوه‌ای خوش‌طعم در خانه


دمنوش حاصل دسته بندی محبوب دمنوش است که طرفداران خود را در سراسر جهان دارد. این نوشیدنی ها به صورت چای کیسه ای یا به صورت عمومی با برندهای مختلف تولید می شوند. اما مثل همیشه غذاهای خانگی از سلامت و طعم بهتری برخوردارند، پس بهتر است این نوشیدنی ها را در خانه درست کنید.

امروز در ای بی سی مگمگ طرز تهیه 5 نوشیدنی میوه ای خوشمزه را در خانه به شما آموزش می دهیم. پس اگر از طرفداران نوشیدنی هستید تا پایان پست با ما همراه باشید.

چرا میوه بخوریم؟

چرا میوه بخوریم؟

این میوه سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان است و با نوشیدن آن می توانید به پاکسازی و تقویت سیستم ایمنی بدن خود کمک کنید. نوشیدنی میوه ای به طور طبیعی شیرین است و عطر و طعم میوه را نشان می دهد. اما اگر از میوه های بی کیفیت و باقی مانده آن برای تهیه آن استفاده شود یا با چای سیاه نامناسب ترکیب شود، چنین طعمی ایجاد نمی کند.

یکی از فواید نوشیدنی های میوه ای کمبود کافئین در آنهاست. بنابراین می توانید در آخرین ساعات شب بدون نگرانی از بی خوابی آنها را بنوشید. بنابراین بهتر است در خانه کار کنید تا یک فنجان چای میوه ای با کیفیت، معطر و خاص بخورید. در ادامه با طرز تهیه نوشیدنی با 5 نوشیدنی میوه ای خانگی آشنا می شوید.

1. چای سیاه و میوه

چای سیاه و میوه

چای سیاه معمولا با میوه طعم خوبی دارد و تهیه آن سخت نیست. البته انتخاب یک چای سیاه ساده و خوب بسیار مهم است تا طعم و عطری به آن اضافه نشود. میوه های شیرینی را انتخاب کنید که طعم قوی دارند. میوه های خوب برای این کار زردآلو، انواع توت ها، هندوانه و توت فرنگی هستند. میوه را بشویید و ریز خرد کنید.

در یک لیوان یا شیشه مناسب 1 قاشق چایخوری چای سیاه یا یک چای کیسه ای بریزید و آب جوش اضافه کنید. پس از 3 دقیقه، پالپ یا چای کیسه ای را از آب خارج کرده و میوه را داخل آن قرار دهید. در ظرفی بریزید و بگذارید 10 دقیقه بماند. سپس میوه را از لیوان خارج کنید. نوشیدنی شما آماده است و می توانید آن را سرد یا گرم درست کنید.

. چای میوه خشک

چای میوه خشک

فر را با دمای 120 درجه گرم کنید و اجازه دهید کاملا گرم شود. چند عدد لیمو و پرتقال را کاملا بشویید و با چاقو یا چنگال بمالید. پوست را کمی برش دهید. زنجبیل تازه نیز به همین ترتیب خرد می شود.

کاغذ روغنی چرب شده را روی سینی فر قرار دهید و روی آن را مخلوط مرکبات و زنجبیل قرار دهید. کاغذ روغنی نشده را روی یک ورقه پخت دیگر پهن کنید و دانه های فلفل تازه را روی آن قرار دهید. هر دو ظرف را به مدت 10 تا 15 دقیقه در فر قرار دهید.

بعد از 15 دقیقه نعناع را از فر خارج کرده و اجازه دهید مخلوط مرکبات و پوست زنجبیل 45 دقیقه دیگر در فر بماند. سپس آنها را بردارید و بگذارید کاملا خنک شوند. برگ های کدو تنبل را با انگشتان خود خرد کرده و در کاسه ای می ریزیم. مخلوط مرکبات و زنجبیل را به فلفل اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

نوشیدنی میوه خشک آماده است. می توانید در هر فنجان چای 2 قاشق غذاخوری از این مخلوط را در لیوان یا قوری مخصوص دم کرده و بنوشید. فراموش نکنید که زمان دم کردن این مخلوط 5 دقیقه است.

3. من چای سیب

مال من چای سیب

تهیه این نوشیدنی میوه ای بسیار ساده است. 1 قاشق غذاخوری سیب خشک را در یک لیوان چای بریزید. روی سیب ها آب جوش بریزید و در لیوان را به مدت 10 دقیقه ببندید تا خوب بنوشند. بعد از 10 دقیقه نوشیدنی آماده است. می توانید سیب را از آن جدا کنید یا قبل از نوشیدن آن را بنوشید. برای ایجاد طعم بهتر و لذت بردن از آن می توانید از کمی دارچین در کنار سیب ها استفاده کنید.

4. چای لیمو

چای لیمو

لیموها را بشویید و خشک کنید. کدو تنبل را بردارید، با آب آن بریزید. لیموها را به صورت حلقه ای برش دهید.

این نوشیدنی میوه ای بهترین انتخاب در مواقع سرماخوردگی یا گلودرد است.

به هر فنجان 3 برش لیمو اضافه کنید و آب جوش را به آن اضافه کنید. اجازه دهید لیموها حدود 3 دقیقه خیس بخورند و طعم دهنده ها را در آب در حال جوش بریزید. سپس لیموها را داخل آن بریزید و کمی خرد کنید تا آب طعم و عطر بیشتری پیدا کند و از فنجان خارج کنید. در صورت تمایل کمی عسل به نوشیدنی اضافه کنید تا طعم لیمو متعادل شود.

5. فورا میوه بنوشید

فورا میوه بنوشید

این نوشیدنی میوه ای سریعتر و راحت تر از آنچه فکر می کنید تهیه می شود. سه چهارم لیوان را با آب جوش پر کنید. شهد میوه را اضافه کنید تا لیوان پر شود. در صورت تمایل، کمی آبلیمو، عسل یا شکر اضافه کنید. نوشیدنی میوه ای آماده است!

بررسی اجمالی

فواید آبمیوه

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید در ساعات پایانی شب نوشیدنی های گرم مانند چای بنوشید، اما نگران کافئین و بی خوابی هستید، این نوشیدنی میوه ای خاص شماست. شما می توانید به راحتی و در مدت زمان کوتاهی در منزل انواع غذاهای خوشمزه و متنوع را تهیه کنید. در این مقاله 5 دمنوش محبوب و آسان را آموزش داده ایم که می توانید سرد و گرم مصرف کنید. اگر نوشیدنی میوه ای خاصی را می شناسید که می توان در خانه تهیه کرد، در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

منبع: wikihow, birdandblendtea

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا