لوازم خانگی

تونر پوست چیست و چرا برای مراقبت از پوست توصیه می‌شود؟


مراقبت از پوست صورت یکی از دغدغه های همیشگی افراد مختلف است. استفاده از کرم های پوستی و کرم های روز و شب که مخصوص انواع پوست است، رطوبت لازم را به سلول های پوست می رساند و چربی اضافی را جذب می کند. علاوه بر محصولات آرایشی توصیه شده که باید روزانه و طبق برنامه منظم استفاده شوند، استفاده از ماسک صورت یا رنگ پوست نیز ضروری است. اگر می خواهید بدانید که تونر صورت چیست و فواید پاکسازی پوست شما چیست، این مقاله را تا آخر بخوانید. علاوه بر این در این مقاله شما را با انواع تونر و نحوه ساخت تونر خانگی آشنا می کنیم.

تونر چیست؟

برخی از متخصصان پوست می گویند به جای استفاده از انواع ماسک های صورت مانند ماسک های مخصوص پوست های چرب، پوست های خشک و حساس و غیره، تونر را روی میز آرایش بمالید که تاثیر بیشتری دارد. اگر می خواهید هدف واقعی استفاده از تونر روی صورت خود را بدانید، باید گفت که این محصول پوست را به گونه ای پاک می کند که پلک ها را از آلودگی یا گرد و غبار پاک می کند تا سالم تر شود. حواستان باشد که حتی شستن صورت با صابون پاک کننده که معمولاً بعد از تنفس هوای تازه انجام می شود، روی تونر اثری ندارد. زیرا صابون یا صابون نمی تواند وارد چشم شود.

پاکسازی صورت

اکثر تونرها در محلول های مبتنی بر آب ساخته می شوند و حاوی مواد موثره ای مانند عصاره های گیاهی یا اسانس ها هستند که درصد آنها بسته به نوع تونر طراحی شده برای آن متفاوت است. بیشتر تونرها آب هستند اما مدل های ژل و سرم نیز در فروشگاه ها موجود است.

خرید انواع شوینده های صورت از فروشگاه ای بی سی مگ

تونرهای صورت با توجه به نوع پوست شما تولید می شوند و مانند هر محصول آرایشی دیگری، باید از نوع مناسب پوست خود استفاده کنید. اگر پوست شما چرب، مختلط یا خشک است، می توانید نوعی تونر متناسب با شرایط پوست خود بخرید. با انتخاب تونر مناسب، روغن پوست صورتتان متعادل شده و ظاهری شفاف و سالم به شما می بخشد.

برای چه پوستی استفاده از تونر صورت توصیه می شود؟

تونر برای هیچ فردی طراحی نشده است و برای انواع پوست قابل تهیه است. همه افراد باید تونر را در لیست لوازم آرایشی ضروری خود قرار دهند، اما برای پوست هایی که همیشه چرب به نظر می رسند، استفاده از تونر برای از بین بردن چربی اضافی باید در برنامه بهداشت روزانه شما قرار گیرد، بیش از حد و باعث تحریک پوست می شود.

مزایای استفاده از تونر صورت در برنامه مراقبت از پوست

پلک ها را تمیز می کند

گرد و غبار و آلودگی های حمل شده توسط هوا وارد چشم پوست صورت می شود و حتی با شستن صورت نیز از بین نمی رود. تونر به این منافذ نفوذ کرده و این ناخالصی ها را از بین می برد. پودر شیر، پنکیک و سایر لوازم آرایشی موادی هستند که باید از سلول های پوست جمع آوری شوند تا به عمر طولانی تری کمک کنند.

پوست صورت شفاف

تونر صورت پوست را روشن می کند زیرا آلودگی های ریز را از منافذ پاک می کند. زمانی که تونر را روی پوست صورت می زنید، چربی های پنهان منافذ باز پوست را نیز از بین می برد و منافذ را قوی تر می کند.

تنظیم تیاچ پوست

پاک کننده صورت که می تواند صابون یا ژل دلخواه شما باشد، اسیدیته پوست را تغییر می دهد و تونر صورت به تعادل آن کمک می کند. در واقع، بسیاری از این پاک کننده ها و پاک کننده های صورت قلیایی هستند و در صورت استفاده مکرر پوست را از شر طبیعت اسیدی آن خلاص می کنند. این باعث می شود چربی بیشتری از منافذ عبور کند تا اسید را دوباره پر کند و پوست صورت پوست چرب است. اما تونر چون قلیایی نیست این مشکل را حل می کند و اسیدیته را تنظیم می کند.

پوست صورت را مرطوب کنید

تونر پوست را نرم می کند، رطوبت را جذب می کند و در نهایت به عنوان یک لایه محافظ از پوست شما در برابر کثیفی و گرد و غبار حمل شده توسط باد محافظت می کند.

بستن پلک ها

اگر به دنبال بهترین کرم برای بستن پوست چشم هستید، مانند یک تونر باعث بسته شدن یا کاهش چشم نمی شود. با انجام این کار، تونر نفوذ کثیفی و کثیفی را کاهش می دهد. همچنین کلر و مواد معدنی موجود در آب میوه را از بین می برد و از پوست محافظت می کند.

تونر را با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید

وقتی تونر خریداری شده را با توجه به نوع پوست و البته نیاز پوست خود تهیه می کنید، می توانید انتظار نتایج خوبی از آن داشته باشید. پوست های چرب با تونر مخصوص پاک می شوند و پوست های خشک با تونر مخصوص درمان می شوند. افرادی که پوست حساسی دارند به خوبی می دانند که در بسیاری از موارد استفاده از محصولاتی که برای پوست مناسب هستند و باعث سوزش، خارش و التهاب نمی شوند مشکل است. برای این افراد انواع تونرها برای تسکین و کاهش التهاب پوست تولید می شود و اغلب حاوی آلوئه ورا هستند.

تونر چیست؟

اگر نگران این هستید که تونر پوست شما را خشک کند، به دنبال محصولات غیر الکلی در بازار باشید. البته برای پوست های چرب، مواد طبیعی مبتنی بر الکل آن را به خوبی خشک کنید. الکل اغلب به عنوان یک تونر برای پوست های چرب علاوه بر داشتن خواص ضد باکتری و ضد آکنه، برای خشک کردن پوست استفاده می شود. وجود مقدار کمی الکل در لوازم آرایشی به همه انواع پوست آسیب نمی رساند.

برای انواع پوست، موارد زیر معمولا در تونرها استفاده می شود:

  • بابونمناسب برای پوست های حساس تسکین دهنده و رفع خستگی است
  • روغن چای سبز: آنتی باکتریال و پماد مناسب برای پاکسازی پوست های چرب و مستعد آکنه
  • آلوئه ورارفع التهاب و قرمزی پوست مناسب برای پوست های حساس
  • ویتامین Eمایع مرطوب کننده، شیر مرطوب کننده بدون چربی، پوست خشک را ترمیم و تغذیه می کند.
  • سلول های بنیادی گیاهی: خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و در جلوگیری از پیری پوست موثر است
  • گل رزمایع مرطوب کننده، شیر مرطوب کننده بدون چربی، پوست خشک را ترمیم و تغذیه می کند.

مقداری تونر برای اسپری استفاده می شود. آنها را می توان در طول روز استفاده کرد و فرقی نمی کند روی آرایش استفاده شود یا روی آن! با استفاده از این تونرها، بلافاصله پس از مرطوب شدن، پوستی درخشان خواهید داشت.

چه زمانی و چگونه از تونر استفاده کنیم؟

تونر یکی از محصولات مراقبت از پوست است که بعد از شستن صورت و قبل از استفاده از آن استفاده می شود. فکر نکنید که تونر می تواند جایگزین پاکسازی صورت شود، اما باید به تونر به عنوان مرحله ای متفاوت و جدید در پاکسازی پوست خود نگاه کنید که تاثیر بیشتری در پاکسازی صورت دارد.

چگونه از تونر استفاده کنیم؟ بعد از اینکه صورتتان را با آب گرم و ژل یا صابون مخصوص شستید، کمی آب سرد روی صورتتان بپاشید. سپس یک پد پاک کننده یا پنبه را برای مالیدن تونر روی صورت بمالید، چند تونر بریزید و پد را روی پوست صورت و گردن بمالید. می توانید پس از پاکسازی صورت خود دو بار در روز از تونر استفاده کنید. البته باید توجه داشته باشید که فرمولاسیون تونر برای پوست شما مناسب است. اگر پوست شما از تونر خشک یا خارش دارد، استفاده مکرر آن کاهش می یابد. برای یک تونر قوی تر که برای درمان آکنه استفاده می شود، می توان هر دو روز یک بار از آن استفاده کرد.

چگونه تونر را در خانه درست کنیم؟

برای پاکسازی پوست در خانه با روش ساخت تونر در خانه همراه شوید. پس پول زیادی را برای پاکسازی پوست در آرایشگاه خرج نکنید بلکه خودتان این کار را انجام دهید. ابتدا باید نوع پوست خود را بشناسید.

تونر چای سبز برای انواع پوست مناسب است. یک فنجان چای سبز درست کنید و نصف قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید. آنها را خوب مخلوط کنید و اجازه دهید محلول کاملا حل شود. سپس 3 قطره اسانس یاس را اضافه کنید و در بطری در بسته بریزید و در یخچال قرار دهید.

تونر خانگی

برای پوست های معمولی و چرب از سرکه سیب برای پوست صورت استفاده می شود. یک لیموی بزرگ را خرد کرده و یک قاشق غذاخوری سرکه سیب به آن اضافه کنید. 200 میلی لیتر آب معدنی را به محلول اضافه کنید و در یخچال سرد و در بطری در بسته که اجازه ورود هوا به آن را نمی دهد نگهداری کنید. از آنجایی که لیموها به راحتی روشن می شوند، از این تونر در شب استفاده کنید.

خرید انواع سرکه سیب از فروشگاه ای بی سی مگ

تونر با گل بابونه برای تسکین و لطافت پوست مناسب است. بابونه را به صورت چای درست کنید و صبر کنید تا خنک شود. استفاده از آن بسیار آسان است.

فواید گلاب برای پوست

شاید جالب باشد بدانید که قبلاً یک تونر طبیعی در خانه دارید که از آن بی اطلاع هستید! گل رز از نرم شدن گلبرگ های گل رز به دست می آید. پاکسازی پوست صورت با گلاب ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. آنتی اکسیدان های موجود در این ماده تاثیرات زیادی بر روی پوست دارند. آب پرتقال یک محلول طبیعی برای پوست است و می تواند آلودگی ها را از منافذ پوست پاک کند. گلاب یکی از تونرهای طبیعی است که می توانید برای پلک و اطراف چشم استفاده کنید.

خرید انواع عرقیات و گل رز از فروشگاه ای بی سی مگ

از آنجایی که گل رز دارای درجه خلوص بالایی است، یک تونر برای پوست های خشک است. یک ترکیب مناسب برای پوست های خشک دو قاشق غذاخوری گلاب و یک قاشق غذاخوری گلیسیرین است. این ترکیب یک آبرسان قوی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: فواید گلاب بر درخشندگی و لطافت پوست

یکی از ویژگی های آب پرتقال برای پوست، خواص درمانی و تسکین دهنده آن است. جوش ها و آکنه را کاهش می دهد و هنگامی که با آب لیمو یا آب لیمو ترکیب شود برای کنترل چربی پوست ضروری است. این محلول در درمان منافذ باز پوست صورت نیز بسیار موثر است.

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا