هنر و سینما

8 سکانس برتر آرنولد شوارتزنگر در سری فیلم‌های «ترمیناتور»

با این حال، وقتی زمان بهترین اکشن علمی تخیلی فرا می رسد، پیش از هر نامی، فرنچایز پایان دهنده به ذهن خطور می کند. در این پست، 8 اپیزود یا دوره برتر این فرنچایز را که آرنولد شوارتزنگر آخرین بار برای آنها الگوبرداری کرده است، نامگذاری کرده ایم.

در حال حاضر، فرانچایز فیلم ترمیناتور با یک جنبه تاریک روبرو است. پس از اینکه «ویران؛ نابودگر: سرنوشت تاریک» به سومین فیلم در دهه گذشته تبدیل شد که نتوانست سه گانه جدیدی را اکران کند، همه برنامه ها برای یک فیلم آینده تکمیل شده است.

با وجود عملکرد ضعیف مالی سری «فیلم‌های جدید» در سال‌های اخیر، نقش آرنولد شوارتزنگر همچنان یکی از بهترین‌های این مجموعه است. تاریخ سینمای اکشن برای علم. در واقع، شوارتزنگر در فهرست AFI “100 ساله، 100 ساله، 100 ساله و شیطانی” به عنوان “بیست و دومین شیطان بزرگ” و چهل و هشتمین قهرمان بزرگ قرار گرفت.

ناوشکن ماشینی است که توسط Skynet طراحی شده است، هوش مصنوعی که علیه انسان ها می جنگد. به عنوان یکی از چندین نسخه خودرو، شوارتزنگر چندین مدل خراب را در سراسر فرنچایز به نمایش می گذارد. شوارتزنگر در تمام نسخه‌های فیلم، از جمله به‌روزرسانی دیجیتالی مشابه آنچه در Redemption استفاده شده، ظاهر می‌شود. “نابودگر”، “نابودگر 2″، “نابودگر 2: روز داوری”، “نابودگر 3: ظهور ماشین”، “نجات ترمیناتور”، “نابودگر”، “نابودگر”، “نابودگر 2″، “نابودگر 2” همه نسخه هایی از این فرانچایز هستند که آرنولد دارای حضور چند رنگ بود.

از ژاکت های چرمی گرفته تا عینک های مشکی گرفته تا قد و هیکل براق شوارتزنگر، تعداد کمی از روبات های انسان نما مانند او وجود دارند. اینها بهترین لحظات آرنولد شوارتزنگر در این فرنچایز هستند.

8. ظهور ماشین‌ها (ترمیناتور 3: ظهور ماشین‌ها)

خریدن

سومین فیلم آرنولد شوارتزنگر ضعیف‌ترین فیلم در سه‌گانه ترمیناتور است که به اوج‌های «نابودگر» و «ترمیناتور 2؛ روز قضاوت در راه است.» نمی‌رسد. Car Rise هنوز هم مجموعه ای از رویدادهای هیجان انگیز از جمله Crane Chase را ارائه می دهد. نمایش تعقیب و گریز بدون بلندگو بود و با موسیقی، موتور و هرج و مرج کامل جایگزین شد.

در نقش TX، کریستانا لوکن جان کانر را با یک جرثقیل متحرک غول پیکر تعقیب می کند و هر چیزی را که در مسیرش قرار دارد را نابود می کند. شوارتزنگر از بازوی جرثقیل برای جلوگیری از آسیب دیدن موتور قبل از خوردن آن استفاده می کند. هر دو ناوشکن سخت کار می کنند. این فرنچایز حول محور پویایی تعقیب کنندگان، مدافعان و طعمه ها می چرخد. صحنه تعقیب و گریز در «ترمیناتور 3؛ ظهور ماشین‌ها» این را به شیوه‌ای سرگرم‌کننده می‌فهمد و اجرا می‌کند.

7. چشم T-800 را از ترمیناتور خارج کنید

چشمها

فیلم اصلی ترمیناتور بسیار ترسناک تر از فیلم های بعدی بود. صدای وحشتناک بسیار مناسب با نام فیلم و عنوان آن است که در مورد خودرویی است که برای کشته شدن به تنهایی طراحی شده است. همانطور که دنباله‌ها، به‌ویژه «نابودگر 2» و «سرنوشت تاریک» به ماهیت انسانی شخصیت شوارتزنگر اشاره می‌کنند، او ماشینی را نشان می‌دهد که برای اجرای برنامه‌نویس بزرگ Skynet کار می‌کند.

صحنه اول و اولین فیلم نشان می دهد که T-800 توجه او را جلب می کند. این مدل‌ها طوری طراحی شده‌اند که شبیه انسان باشند، اما اینطور نیستند، و این نمایش نشان می‌دهد که آنها ماشین‌های قاتل واقعی هستند.

این پلتفرم از استفاده از شوارتزنگر و استفاده از انیماترونیک و همچنین استفاده از CGI جلوگیری می کند. این یکی از وحشتناک ترین لحظات این فرنچایز بود که ترس زیادی را به فیلم های اکشن علمی تخیلی دهه 80 اضافه کرد.

6. بحث خداحافظی تا جلسه (Hasta la vista, baby) در روز داوری (پایان 2: روز داوری)

بحث

برخی از مکالمات منحصر به فرد فرنچایز از جان کانر است. در “ویرانگر 2: روز داوری”، جان کانر با استفاده از عبارت “خداحافظ تا دوباره ببینمت، عزیزم” به همکارانش می گوید که او برای محافظت از کانر طراحی شده است. بعداً در فیلم، شوارتزنگر از عبارت معروف قبل از شلیک T-1000 رابرت پاتریک استفاده می کند.

توصیف شوارتزنگر از این دیالوگ نمادین، با مکثی کوتاه قبل از کلمه «محبوب»، این عبارت را به یکی از محبوب ترین و مورد استنادترین گفتگوهای سریال تبدیل می کند. متأسفانه برای او و کانرز، T-1000 به طرز شگفت آوری سخت است و هنوز ناموفق است.

5. گفتگو من به The Terminator در اداره پلیس بازمی گردم

برمیگردم

نمادین تر از “من برمی گردم” آرنولد شوارتزنگر در فیلم اول، “خداحافظ تا دوباره ببینمت، عزیزم” است. وقتی سارا کانر در ایستگاه پلیس جستجو شد، به شوارتزنگر گفته شد که باید منتظر بماند تا او را پیدا کند.

آرنولد گفت: “من برمی گردم، و در واقع با کامیونی برمی گردم که به ایستگاه پلیس برخورد کرد و از سلاح برای کشتن هر کسی که او و سارا کانر را متوقف کرد، استفاده کرد!” پلیس با او می جنگد، اما قادر به شکست یک ماشین کشتار روباتیکی نیست که از پشت فرستاده شده است.

این صحنه هیجان را به شدت افزایش می دهد و بیشتر به مخاطب نشان می دهد که ناوشکن یک دشمن سرسخت است. کل ایستگاه پلیس نتوانست جلوی آن را بگیرد، اما سارا کانر و کایل ریس مجبور شدند آن را شکست دهند. سرنوشت انسان فقط به دو نفر بستگی دارد.

4. نشانه های موفقیت روز داوری (وقفه 2: روز داوری)

نشانی

سارا کانر زمانی که برای اولین بار ناوشکن را در روز قیامت دید، وحشت کرد. T-800 بسیار شبیه به نسخه اصلی است، بنابراین سارا کانر برای اولین بار دید که دستگاه تلاش می کند او را بکشد و کایل ریس را بکشد.

سارا کانر متوجه می شود که او (آرنولد شوارتزنگر) مدل دیگری از یک ماشین قتل است که از پشت برای محافظت از کانر و پسرش فرستاده شده است. اگرچه جان کانر به سرعت به ماشین خودران آینده علاقه مند شد، سارا به راحتی به او اعتماد نکرد.

در طول فیلم، ناوشکن با یک T-1000 از سارا و جان کانر دفاع می کند. پس از برنده شدن T-1000، او به سارا دستور داد تا آن را در یک شیشه چدنی بیندازد تا از استفاده از فناوری Skynet جلوگیری کند.

ناوشکن از جان کانر عذرخواهی می کند و از آنجایی که دستگاه نمی تواند پشیمانی او را تغییر دهد، می تواند به این معنی باشد که احساسات او شروع به رشد کرده است. وقتی کارش تمام شد، سارا و جان کانر را با انگشت شست.

3. مصاحبه من این است که در روز قیامت به لباس، کفش و موتور سیکلت نیاز دارم (پایان 2: روز داوری)

لباس ها

ناوشکن که برای محافظت از سارا و جان کانر با تی-1000 آمده بود، به مدیر قهوه گفت که به لباس، کفش و موتور سیکلتش نیاز دارد. این صحنه تنها یک دیالوگ با شوارتزنگر دارد، اما زبان بدن و رفتار او آن را به یکی از بهترین لحظات یک فیلم ویرانگر تبدیل کرده است.

توجه زیادی به جزئیات وجود دارد، از جمله یک غلاف موتور سیکلت برای تفنگ ترمیناتور، یک آهنگ زیبا به نام “Bad to the Bones” اثر جورج توروگود، و شوارتزنگر که موتورسیکلت را با چراغ های خاموش رانندگی می کند، هنوز عینک دارد. آیا شب یک نمایش خنده دار است؟ آره. آیا این تعجب آور است؟ در واقع.

. فرار از بیمارستان روز داوری (بازگشت 2: روز داوری)

در رفتن

کایل ریس اولین کسی بود که در سری Destroyer گفت: “اگر می خواهی زنده بمانی با من بیا.” این گفتگو زمانی شروع شد که ریس سارا کانر را در اولین فیلم ترمیناتور نجات داد. با این حال، مدت این جمله بیشتر به آرنولد شوارتزنگر بستگی دارد. این به این دلیل است که شوارتزنگر آن را به بهترین نحو بیان کرده است.

جان کانر به ترمیناتور دستور می دهد که مادرش را از بیمارستان T-1000 نجات دهد. ترمیناتور دستش را به سارا داد و قبل از رفتن یک بحث نمادین داشت. در حالی که ترمیناتور یک ماشین قاتل شیطانی در فیلم اصلی “ترمیناتور” بود، شوارتزنگر نقشی قهرمانانه در ادامه دارد. دیالوگی که پس از اولین استفاده توسط ناوشکن (توسط کایل ریس) دوباره استفاده می شود، بسیار خوب است و به شخصیت جدیدی در نقش دفاعی تبدیل می شود.

1. موتور جستجوی روز داوری (پایان 2: روز داوری)

موتور

حتی سی سال بعد، تعقیب و گریز موتور سیکلت “ترمیناتور 2؛ روز داوری جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین صحنه های تعقیب و گریز در تاریخ فیلم حفظ می کند.” جان کانر زمانی که ناوشکن برای نجات جان کانر می آید تلاش کرد تا از ظالمانه T-1000 فرار کند. تعقیب و گریز بسیار خوب است و به CGI متکی نیست، اما از محصولات کاربردی برای ایجاد صحنه هایی استفاده می کند که همچنان نفس شما را حبس می کند.

این سکانس تعقیب و گریز دارای یک پرش عالی با یک موتور سیکلت، یک تفنگ یک دست و یک انفجار شگفت انگیز است. به لطف دوربین ثابت (روشی برای ثابت نگه داشتن دوربین)، هیجان و حرکت در این سکانس بسیار واضح است و حرکت را به خوبی نشان می دهد. در صحنه هیچ حس باختی وجود ندارد. تعداد کمی از فیلم ها به انتقال موفقیت آمیز شک و هیجان یک نمایش آزار و اذیت T2 نزدیک می شوند.

منبع: وب سایت فیلم

.

اولین نفری باشید که به این محتوا امتیاز میده! post

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا