لوازم خانگی

10 نکته‌ی ساده برای طراحی خانه‌ای شادتر


خانه های شاد و روشن نقشی حیاتی در روح ما دارند. شاید توجه نکرده باشید که چیدمان مبلمان و دکوراسیون داخلی می تواند در بهبود روحیه و رفاه شما موثر باشد. هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید، سازماندهی و دکوراسیون اولین چیزی است که می بینید.

ایده پشت طراحی شما مهم است. به عنوان مثال، اگر از ایده آرامش استفاده کنید، زمانی که از خواب بیدار می شوید، احساس آرامش می کنید و روز خود را با احساس خوشایندی آغاز می کنید. اگر روحیه خوبی ندارید و احساس خوشحالی نمی کنید، به کمی تغییر نیاز دارید. ما برای خانه و فضای شخصی شما ایده هایی داریم. با این ایده ها دکوراسیون داخلی و وسایل منزل راه حلی برای شادی بیشتر و روحیه خوب خواهد بود. با ای بی سی مگ مگ همراه باشید.

1. از نور خورشید بهره ببرید

از نور طبیعی برای دکوری شاد و روشن به خوبی استفاده کنید

حتما تجربه کرده اید که در یک روز آفتابی احساس بهتر و شادتری دارید. این تجربه خوشایند به دلیل واکنش مغز به پرتوهای خورشید به دست می آید. نور خورشید باعث می شود بدن هورمون سروتونین بیشتری تولید کند. عملکرد اصلی این هورمون در بدن تنظیم احساسات و کمک به تمرکز بیشتر است.

برای داشتن خانه ای شاد و روشن سعی کنید در طول روز از نور طبیعی استفاده کنید. برای استفاده حداکثری از نور خورشید، باید در طراحی پرده به این نکته دقت کنید. به عنوان مثال، به جای استفاده از پرده های ضخیم، تیره و چند لایه، از پارچه های نازک تر، روشن تر و روشن تر استفاده کنید. علاوه بر این، می توانید از مفهوم آینه استفاده کنید. در صورت امکان، یک آینه جلوی پنجره قرار دهید. این باعث افزایش نور محیط می شود.

. نور مصنوعی بیشتر و بهتری را فراهم می کند

با نورپردازی خانه نور بیشتری اضافه کنید

اولین و مهمترین مسئله روشنایی است. در ساعات مختلف روز به نور کافی نیاز دارید. استفاده از ترکیبی از چراغ ها شما را به آنجا می رساند. با جایگزینی یا اضافه شدن شروع کنید. این مواد در سه رنگ تولید می شوند که هر کدام برای مکان خاصی مناسب است.

نور خنک

این لامپ ها در رنگ های مختلف سبز یا آبی وجود دارند و می توانند انتخاب خوبی برای استفاده در حمام، راهرو و انباری باشند. البته اگر دکور خاصی دارید که می خواهید بیشتر به چشم بیاید، می توانید از چراغ های سقفی یا دیوارکوب هایی با نور خنک و متمرکز استفاده کنید. نورپردازی خنک برای نمایش و دکوراسیون ایده آل است.

نور طبیعی

همانطور که از نام آن پیداست، این لامپ ها نزدیک ترین نور را به نور طبیعی خورشید دارند. لامپ های فلورسنت (با نور سفید) در این دسته قرار می گیرند. این چراغ ها برای استفاده در اکثر اتاق های نشیمن و ادارات مناسب هستند، اما توصیه می شود از این چراغ ها در کلاس یا محل کار خود استفاده کنید. نور طبیعی به شما کمک می کند بیشتر تمرکز کنید.

نور گرم

این لامپ ها با رنگ زرد شروع می شوند و به رنگ قرمز ادامه می یابند. انواع چراغ های خورشیدی (با چراغ زرد) در این دسته قرار می گیرند. شما می توانید از این چراغ ها در هر جایی از اتاق یا اتاق خواب مربوط به تعطیلات خود استفاده کنید. نور گرم باعث ایجاد آرامش می شود.

البته استفاده از این چراغ ها تا حد زیادی به سلیقه شما بستگی دارد، اما قوانینی در مورد استفاده از چراغ ها وجود دارد که با در نظر گرفتن آنها می تواند به شما در انتخاب و حفظ آرامش و سلامت جسمانی کمک کند.

3. یک سیستم بصری ایجاد کنید

زندگی گاهی اوقات آشفته و غیرمنتظره است. خوشبختانه با ایجاد یک سیستم چشمی زیبا در خانه می توانید با استرس و عدم اطمینان زندگی مدرن مقابله کنید. استفاده از امکاناتی مانند عدم تقارن و تخته های مختلف باعث لذت بیشتر خانه می شود. از زیور آلات در گروه های سه یا پنج نفره استفاده کنید و ایجاد کنید. لازم نیست عالی باشد، اما مکانی را ایجاد می کند که شما را خوشحال می کند. به عنوان مثال، دو جسم هم شکل را کاملاً در کنار یکدیگر قرار دهید و از آن حرکت نترسید.

4. ایجاد هیجان بصری

برای طراحی داخلی خود از بافت ها و الگوهای مختلف استفاده کنید. گاهی اوقات زندگی روزمره باعث می شود حواس پنج گانه خود را فراموش کنید. برای هر یک از این احساسات در خانه الهام بگیرید. به عنوان مثال، برای تحریک دید خود، الگوهای مختلف را در طراحی خانه بگنجانید. برای برانگیختن حس لامسه از انواع بافت ها مانند نرم و ابریشمی یا خشن و زبر استفاده کنید. هرگز از ترکیب محرک های مختلف نترسید.

5. از گیاهان آپارتمانی استفاده کنید

از گیاهان در خانه استفاده کنید

برای داشتن خانه ای شاد و روشن باید اندکی خرج کنید و خانه بخرید. کمی فضای سبز می تواند خانه شما را متحول کند. یکی از بهترین ایده ها برای داشتن یک خانه فعال و آرام، مراقبت از گیاهان خانه است. این گیاهان نه تنها خلق و خو را تغییر می دهند، بلکه هوای خانه را نیز تمیز می کنند تا احساس بهتری داشته باشند و اکسیژن بیشتری داشته باشند.

اگر تجربه مراقبت از گیاهان در خانه را ندارید، با گیاهانی شروع کنید که قوی‌تر هستند و به مراقبت کمتری نیاز دارند. البته وجود چند گیاه در خانه و مراقبت از آنها آنقدر تاثیرات مثبت دارد که اگر کمی برای این کار وقت بگذارید پشیمان نخواهید شد.

6. مطمئن شوید که تجهیزات مرتب و مرتب شده اند و تمیز می شوند

از بین بردن استرس راهی مطمئن برای داشتن یک ازدواج شادتر است. مبلمان نامرتب نه تنها فضای خانه را اشغال می کند، بلکه آرامش خاطر را نیز به هم می زند. همه اقلام خانگی تخمین زده می شود. از مبلمان گرفته تا دکور. چیزهایی را که برای شما مفید است، یا حداقل باعث خوشحالی شما می شود، نگه دارید. برای داشتن یک ازدواج شادتر همیشه لازم نیست چیزهایی اضافه کنید. گاهی اوقات حذف برخی چیزها شما را به آنجا می رساند. اگر چیزها را بدون مراقبت رها کنید، می توانید فضای کافی برای چیزها یا فعالیت های سرگرم کننده داشته باشید.

7. برای نظافت منزل خود برنامه مشخصی داشته باشید

از یک طرف، اگر برنامه تمیزکاری خاصی داشته باشید، از بهم ریختگی مداوم جلوگیری کرده اید. تمیز کردن خانه اغلب نیاز به تمیز کردن دارد. اگر خانه را به طور منظم تمیز کنید که باعث آراستگی می شود، با آشفتگی های بزرگی روبرو نخواهید شد که نتوانید از پس آن برآیید. با این حال، فراموش نکنید که در یک خانه تمیز و مرتب بهتر خواهید بود.

8. یک فضای شخصی شاد ایجاد کنید

هیچ چیز مهمتر از داشتن اتاق شخصی برای داشتن خانه ای شاد و آرام نیست. بر اساس فلسفه فنگ شویی، سازماندهی نادرست انرژی منفی را افزایش می دهد. اصول فنگ شویی را در دکوراسیون اتاق خود امتحان کنید. این می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد.

البته، حتی افرادی که اطلاعات زیادی در مورد فنگ شویی ندارند، استدلال می کنند که ظاهر داخلی بر ذهنیت افرادی که در آن دنیا زندگی می کنند تأثیر می گذارد. اگر خانه شما طرحی منطقی و قابل استفاده دارد، دوست دارید در آن زندگی کنید. از سوی دیگر، مسکن سازمان‌یافته می‌تواند ناامیدکننده باشد و می‌تواند بسیار ناامیدکننده باشد.

از اتاق خود شروع کنید و ترتیبات منظم و سرگرم کننده را در آنجا ترتیب دهید. شما می توانید سبک خود را اعمال کنید. چیزی با ارزش وجود دارد و شما می خواهید همیشه آن را ببینید. عکس، نقاشی، جایزه، کتاب، یادگاری و …. این عناصر ممکن است بخشی از برنامه شما باشد، اما این طرح باید با نظم و ایده های خلاقانه همراه باشد. با این حال، برای فرار از موقعیت های ناخوشایند، به دست آوردن آرامش و حتی استراحت به مکانی دنج و دلپذیر برای رفتن نیاز دارید.

9. استفاده از رایحه های با طراوت را فراموش نکنید

ذهن انسان از یک خانه شاد لذت می برد. در خانه شاد بوی مطبوعی دمیده می شود. خانه شما خوشبو است بسته به سلیقه خانواده، می توانید رایحه خاصی را برای خانه خود انتخاب کنید. شیرینی، میوه، نعناع، ​​چوب و…

استشمام رایحه های طبیعی و دلپذیر می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد. می توانید از شمع های معطر، دستگاه های بخور، اسانس ها، اسپری های دئودورانت یا تصفیه کننده هوا استفاده کنید.

10. به رنگ بیشتر توجه کنید

به رنگ دکور دقت کنید

راز یک خانه شاد و روشن استفاده از رنگ است. رنگ بر ذهن و افکار افراد تأثیر می گذارد. برخی از رنگ‌ها خلق و خوی را بهبود می‌بخشند، برخی دیگر تسکین می‌دهند، برخی رنگ‌ها می‌توانند ناامنی‌های شما را افزایش دهند، و رنگ‌هایی هستند که سطح بازده معنوی و ذهنی را افزایش می‌دهند. وقتی می خواهید ملک خود را بخرید، بیشتر به رنگ های خاصی تمایل دارید. این روند نشان دهنده سازگاری بیشتر آن رنگ با احساسات شماست. اما آیا این معیار خوبی برای انتخاب رنگ است؟

پاسخ به این سوال بستگی به احساس شما دارد. آیا شما سالم هستید یا عاقل؟ با این حال، اگر احساسات خود را در مورد رنگ های مختلف بررسی کنید، می توانید رنگ مناسب برای احساسات خود را پیدا کنید. رنگ ها برای شما که با آنها هستید مناسب هستند تا احساس بهتری داشته باشید.

هنگامی که می خواهید خانه ای شادتر و آرام تر داشته باشید، یک تغییر کوچک در رنگ به شما کمک می کند. شاید الان زمان تغییر رنگ دیوارها باشد یا نیاز به تغییر رنگ مبلمان و دکور داشته باشید. فقط به خاطر داشته باشید که مهم نیست چه رنگی را انتخاب می کنید، از رنگ های روشن تری در طراحی خانه خود استفاده کنید. رنگ های روشن تر آرامش بخش و نشاط آور هستند.

یکی از بهترین رنگ ها سفید است. در یک خانه سفید، انرژی سبک تر و بهتری خواهید داشت. علاوه بر این، رنگ سفید دیوارها فضای خانه را بیشتر می کند. البته افزودن کمی رنگ به دیوارها می تواند جلوه خانه شما را بیشتر کند. تمام دیوارهای سفید می توانند گزینه های شما را برای مطابقت با مصالح و دیوارها محدود کنند.

اخرین حرف

هر چه خانه شما به طبیعت نزدیکتر باشد بهتر است. به همین دلیل داشتن گل و گیاه و استفاده از نور طبیعی در خانه توصیه می شود. با رعایت نکات بالا می توانید خانه ای شاد، روشن و آرام داشته باشید. برخی از این ایده ها هزینه بر خواهند داشت. با توجه به نگرش مثبتی که از تغییر دکوراسیون خود به دست می آورید، ارزش این قیمت را دارد.

منبع: دکوریلا

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا