لوازم خانگی

6 عادت صحیح برای تمیز کردن پوست‌های ترکیبی


آیا شما هم متوجه می شوید که پوست نواحی مختلف صورتتان متفاوت است؟ پوست ناحیه ای براق و اغلب سیاه است، اما سایر نواحی صورت کدر و کدر هستند و برخی از قسمت های پوست منافذ بزرگتری نسبت به سایر نواحی پوست دارند؟ در این مورد، شما “پوست ترکیبی” دارید. نام پوست مختلط می تواند سخت باشد، اما در واقع پوست مختلط رایج ترین نوع پوست در زنان است. به همین دلیل محصولات زیادی در بازار وجود دارد که برای پوست های مختلط طراحی شده اند. این محصولات به شما کمک می کنند تا پوست های مختلط یا مختلط را بهتر درمان کنید و نیازهای آن ها را برطرف کنید. در این مقاله 6 روش برای مراقبت از پوست مختلط را به شما آموزش می دهیم.

عادت اول: پوست خود را بشناسید

پوست چرب

اگر 100% مطمئن نیستید که نوع پوستتان مختلط است یا پوست چرب، پوست خشک یا پوست معمولی دارید، می توانید با یک تست ساده از آن مطمئن شوید. در تست “نوع پوست” ابتدا باید پوست را کاملاً تمیز کنید و سپس به تدریج آب اضافی صورت را با حوله پاک کنید (حوله را از روی پوست نکشید بلکه فقط با ضربان ملایم) 45 تا 60 دقیقه صبر کنید. در آب. از کرم ها، لوسیون ها، تونرهای صورت یا سرم های پوست استفاده نکنید. نواحی مختلف صورت را با دستمال کاغذی تمیز پاک کنید. یک لوسیون جداگانه به هر ناحیه از صورت بمالید و هر بار چربی را به آرامی بررسی کنید. اگر دستمال دارای لکه های روغنی باشد، پوست آن چرب است. بدون روغن، پوست خشک است. اگر همه دستمال‌های کاغذی چرب یا زرد هستند، پوست شما چرب است. اما اگر فقط برخی از اسپری ها مانند پیشانی یا بینی حاوی روغن باشند و فقط سایر قسمت ها رطوبت اسپری ها را تامین کنند، پوست شما نیز ترکیب می شود. حتما لکه های روغن را از لکه های رطوبت جدا کنید.

راه‌های دیگری نیز برای تشخیص نوع پوست وجود دارد، مانند احساس سفتی پس از شستن صورت که به معنای خشکی پوست است و فقط اگر روی گونه‌ها باشد، اگر نواحی T شکل (پیشانی، بینی، چانه) درخشان باشند. علائم پوست ترکیبی آنها همچنین با بزرگ شدن پلک ها و بزرگتر از حد معمول ظاهر شدن پوست چرب را نشان می دهند.

پوست قرمز و پوست سفید روشن نشانه هایی از پوست خشک و حساس است که ممکن است در تمام صورت یا در نواحی خاصی از پوست ظاهر شود. بهترین نوع پوست احتمالاً پوست معمولی است که نسبت به سایر انواع پوست به مراقبت کمتری نیاز دارد. اما امروزه با توجه به پیشرفت هایی که در تولید محصولات مراقبت از پوست صورت گرفته است، می توان نیازهای انواع پوست را برطرف کرد.

همچنین می توانید از پزشک خود بخواهید که نوع پوست صورت و بدن شما را تشخیص دهد.

عادت دوم: پاک کننده صورت مناسب را انتخاب کنید

آرایش پاک کن

برای این دسته از افراد با پوست مختلط، کنترل فعالیت غدد چربی در پوست یا غدد چربی (سبوم) در ناحیه T شکل صورت مهم است. تمام پاک کننده های صورت را برای پوست مختلط مرور کنید. اگر از یک محصول بهداشتی خارجی استفاده می کنید، مطمئن شوید که برچسب “غیر کومدوژنیک” روی آن نوشته شده است، به این معنی که این محصول منافذ پوست شما را مسدود نمی کند. سعی کنید از پاک کننده های آرایشی حاوی نرم کننده های قوی استفاده نکنید. کرم ها یا کرم های پاک کننده یا پاک کننده می توانند منافذ را ببندند. مطمئناً نمی خواهید از محصولاتی استفاده کنید که تولید پوست چرب را افزایش می دهند یا محصولاتی که مناطق خشک پوست شما را خشک تر می کنند. به همین دلیل بهتر است از محصولات بدون الکل و روغن استفاده کنید، زیرا باعث خشکی پوست و تحریک تولید پوست چرب می شوند.

بهترین پاک کننده برای پوست مختلط، پاک کننده ای است که آلودگی ها و مواد آرایشی را بدون برهم زدن تعادل طبیعی چربی در پوست پاک می کند. به دنبال یک پاک کننده صورت برای پوست های مختلط یا یک پاک کننده ملایم صورت که برای انواع پوست مناسب باشد. مانند آب پاک کننده، آب پاک کننده معدنی، لوسیون پاک کننده ملایم که پوست را پاکسازی می کند، سلول های مرده پوست را از بین می برد. آنها همچنین باعث طراوت و تغذیه پوست می شوند.

تونر می تواند تولید چربی اضافی و pH پوست را کنترل کند. اگر نواحی T شکل صورت (پیشانی، بینی) و چانه شما دارای پوست چرب هستند، سعی نکنید آن را با استفاده از تونر مبتنی بر الکل کاهش دهید! این باعث می شود پوست شما سبوم بیشتری تولید کند. بهتر است از یک تونر متعادل و ملایم استفاده کنید که PH پوست شما را کنترل می کند.

عادت 3: از مرطوب کننده های بدون روغن استفاده کنید

لوسیون کرم

مرحله بعدی استفاده از کرم مرطوب کننده بدون روغن و نرم کننده است. این نوع کرم رطوبت لازم را برای پوست گونه شما فراهم می کند اما غدد چربی، نواحی چرب پوست را برای تولید چربی (سبوم) تحریک نمی کنند. می توانید درباره انتخاب کرم مناسب بیشتر بدانید.

روش چهارم: هفته ای یکبار صورت خود را تمیز کنید

اسکراب صورت ساخته شده در خانه

سلول های مرده پوست به چربی موجود در پوست می چسبند و در منافذ پوست جمع می شوند و باعث جوش و آکنه می شوند. پاکسازی پوست برای از بین بردن سلول های مرده پوست از تجمع آنها بر روی پوست جلوگیری می کند. تنا ملایم پاکسازی و استفاده از محصولات پاک کننده ملایم پوست. اگر پوست شما حساس نیست، می توانید از سری مخصوص برای تمیز کردن برس شستشوی صورت نیز استفاده کنید.

عادت پنجم: آنتی اکسیدان ها را فراموش نکنید

ویتامین A

رتینول یکی از اعضای خانواده ویتامین A است و یک آنتی اکسیدان عالی در برابر چربی های T شکل روی صورت است. هنگام خرید مرطوب کننده ها، در ترکیبات موجود در سرم های صورت و کرم های نرم کننده و مرطوب کننده به دنبال این نام باشید.

عادت ششم: صورت خود را لمس نکنید

حتما شما هم عادت دارید پوستتان را لمس کنید تا ببینید چرب است، این عادت را کنار بگذارید. صورت خود را لمس نکنید زیرا انگشتان شما چرب و کثیف هستند، دست زدن به صورت باعث افزایش چربی پوست می شود. همچنین فراموش نکنید که با انگشتان خود جوش یا آکنه را روی صورت خود فشار ندهید!

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا