لوازم خانگی

کراس‌اوور الکتریکی جذاب کرایسلر ایرفلو در CES 2022 رونمایی شد


ظاهراً برند قدیمی کرایسلر دوباره ظهور کرده است و به همین دلیل از خودروی الکترونیکی کرایسلر ایرفلو در CES 2022 رونمایی کرد.

اگرچه CES 2022 کمی مجازی است، اما خودروسازان در حال برنامه ریزی برای آینده نزدیک هستند. موضوع پیشنهادی، کرایسلر ایرفلو، پایان برند محبوب آمریکایی Stellantis است.

این شرکت قصد دارد اولین خودروی باتری‌دار خود را تا سال 2025 معرفی کند و سپس کل خط تولید خود را تا سال 2028 به خودروهای برقی اختصاص دهد. Airflow ممکن است یک مدل تولیدی داشته باشد، اما حتی اگر چنین نباشد، حداقل آینده کرایسلر به نظر می‌رسد. در فرمان برقی و کمک راننده سطح 3.

برخلاف نام دهه 1930، کراس اوور Airflow آینده زبان این خودروساز را نیز نشان می‌دهد و امکان طراحی صاف و مستطیلی 300 فعلی را برای طراحی شیک و زیبا فراهم می‌کند. بیشتر.

کرایسلر جدید همچنین دارای طیف گسترده ای از ویژگی های اینترنت اشیا است که به افراد اجازه می دهد تا سایر جنبه های زندگی خود مانند امنیت خانه، لیست خرید و حتی تماس های تلفنی را مستقیماً در تاکسی کنترل کنند.

مفهوم طراحی برای تمام خودروهای الکتریکی کرایسلر ایرفلو
مفهوم طراحی برای تمام خودروهای الکتریکی کرایسلر ایرفلو

مفهوم طراحی برای تمام خودروهای الکتریکی کرایسلر ایرفلو

قدرت اثبات شده برای آینده

اولین گام در حرکت کرایسلر به سمت الکتریکی شدن یک میدان الکتریکی قوی بود. مفهوم Airflow با یک سیستم باتری ویژه Stlantis به نام STLA ارائه می شود. Airflow احتمالا بر اساس پلت فرم STLA Medium برای وسایل نقلیه سایز متوسط ​​و کراس اوورها ساخته شده است. کرایسلر انتظار دارد این پلتفرم بردی بین 563 تا 643 کیلومتر داشته باشد. Airflow دارای دو موتور الکتریکی 201 اسب بخاری است که موتور، جعبه و اینورتر را در یک بسته ترکیب می کند و مجموع قدرت را به 400 اسب بخار می رساند.

به گفته این سازنده خودرو، پلت فرم Stella می تواند موتور بزرگتر و قدرتمندتری را در خود جای دهد که شانس عملکرد بهتر خودرو را تا حد زیادی افزایش می دهد. آتلانتیس همچنین در ماه جولای در روز EV اعلام کرد که تمامی مدل های الکتریکی آینده حداقل با ولتاژ 400 ولت سازگار خواهند بود و مدل های بزرگتر پیشرانه الکتریکی دارای معماری 800 ولتی خواهند بود. به عنوان استاندارد طراحی الکترونیکی کرایسلر، Airflow ممکن است دارای این فناوری باشد، اما در حال حاضر هیچ اطلاعات اضافی باتری در دسترس نیست.

فناوری کرایسلر

برخلاف کیسه باتری، کرایسلر جزئیات زیادی در مورد بسته فناوری Airflow ارائه کرده است. این خودرو دارای سیستم الکترونیکی / الکتریکی Stella Brain STLA است که سخت افزار را با نرم افزار در یک بسته ترکیب می کند تا چرخه عمر آن را افزایش دهد. حداقل در تئوری، این بدان معناست که کرایسلر ایرفلو می‌تواند به‌روزرسانی‌های مبتنی بر وب را دریافت کند تا رابط و فناوری خود را بیش از هر چیز دیگری در بازار حفظ کند.

مفهوم طراحی برای تمام خودروهای الکتریکی کرایسلر ایرفلو

بر اساس سیستم Brain، STLA SmartCockpit دارای یک صفحه نمایش شخصی برای هر فرد است که سرگرمی های اینترنتی، برنامه های قابل دانلود و خدمات تجارت الکترونیک را برای مواردی مانند واردات غذا در خانه و غذاخوری ارائه می دهد. وسایل خانه.

مفهوم طراحی برای تمام خودروهای الکتریکی کرایسلر ایرفلو
مفهوم طراحی برای تمام خودروهای الکتریکی کرایسلر ایرفلو

هر مانیتور دوربین مخصوص به خود را دارد که برای تماس های عکس و کنفرانس در جاده ها مناسب است. اگر قرار نیست این فناوری صرفاً در کانسپت Airflow نشان داده شود، گنجاندن آن در صندلی راننده ممکن است مشکوک باشد. مسائل مشابه، مانند سیستم بازی هنگام اجرا با تسلا، نگرانی های ایمنی را ایجاد کرده است.

به لطف مشارکت با BMW، کانسپت کرایسلر AirFlow دارای فناوری STLA AutoDrive است. یک سیستم کمک رانندگی سطح 3 که می تواند نیاز رانندگان را به رانندگی در موقعیت های خاص، مانند بزرگراه یا بزرگراه های بدون دسترسی محدود، برطرف کند. پیشرفته‌تر از هر سیستم دیگری که در حال حاضر در ایالات متحده فروخته می‌شود، خودروی سطح 3 به راننده این امکان را می‌دهد که چشم خود را از جاده دور نگه دارد و دستانش را روی فرمان برای رفتن به محل کار یا بازی‌های ویدیویی با افراد دیگر نگه دارد.

زبان لطیف

به گفته کرایسلر، حرکت آرام کانسپت Airflow و تاثیر کم محیطی آن، طراحان را به انجام همین کار ترغیب می کند. نتیجه یک ذهن زیبا و آیرودینامیک است که با کرایسلر 300 قدیمی فاصله زیادی دارد.

ایده های طراحی برای تمام خودروهای الکتریکی کرایسلر ایرفلو

چرخ‌های بلند فضای بیشتری را برای ساکنین ایجاد می‌کنند، با چرخ‌های 22 اینچی که ظاهری مدرن و تمیز به Airflow می‌دهد. با توجه به مرکز ثقل پایین و تراز چرخ ها، Airflow هندلینگ خوب و هندلینگ خوبی را ارائه می دهد، اگرچه مطمئناً با مرسدس بنز AMG EQS 53 یا پورشه تایکان رقابت می کند.

سقف دولایه و خطوط بیرونی جهانی، به ویژه رنگ بدنه در تم سفید قطبی، به جلوه‌های بصری می‌افزاید و به جریان هوا کمک می‌کند صاف‌تر و روان‌تر شود. در جلوی خودرو، لوگوی درخشان بال کرایسلر با چراغ‌های جلوی LED از طریق یک چراغ جلوی عریض روی پنل شیب‌دار ترکیب شده است و یک چراغ جلو که در عقب ترکیب می‌شود، جریان هوای وسیعی دارد. چراغ‌های بیرونی هنگام بسته و باز شدن قفل خودرو روشن می‌شوند و هنگامی که Airflow شارژ می‌شود آبی است.

صندلی راحت

مانند بسیاری از خودروهای الکتریکی مدرن، از جمله هیوندای آیونیک 5 و جنسیس GV60، کانسپت کرایسلر ایرفلو از یک محفظه باتری اختصاصی برای ایجاد فضایی آرام و آرام در فضای داخلی استفاده می کند.

عدم سنگ زنی به این معنی است که تونل مرکزی وجود ندارد. در پنل بیرونی یک طراحی نرم دیده می شود و فضای بین راننده و سرنشین در زیر آینه های تیره پنهان شده است تا حسی مینیمالیستی ایجاد کند. تزئینات کریستالی شکل انتخابگر حالت رانندگی و سایر دکمه های کنترلی خودرو نیز ظاهری فنی و مدرن به آن بخشیده است.

ایده های طراحی برای تمام خودروهای الکتریکی کرایسلر ایرفلو
مفهوم طراحی برای تمام خودروهای الکتریکی کرایسلر ایرفلو

صندلی های جلو و عقب دارای یک پایه هستند که فضای بیشتری را برای پاها فراهم می کند و در راستای سقف شیشه ای کامل، کلاستروفوبیا (ترس از فضای محدود) را کاهش می دهد. یک کنسول شناور بین صندلی های جلو وجود دارد و فضای کافی برای چمدان و چمدان در داخل آن وجود دارد.

مفهوم طراحی برای تمام خودروهای الکتریکی کرایسلر ایرفلو

در صندلی‌های عقب، تکیه‌گاه پایینی بین صندلی‌های تک قرار گرفته است، به این معنی که کرایسلر ایرفلو فضای کافی برای چهار نفر دارد. ممکن است شاهد ترکیب صندلی های عقب با خودروی تولیدی باشیم. در پشت خودرو، یک کفی کشویی فرآیند بار را آسان‌تر می‌کند، و در حالی که کرایسلر اغلب به مسافران یا بار اهمیتی نمی‌دهد، Airflow مکانی بسیار راحت برای گذراندن زمان به نظر می‌رسد.

مفهوم طراحی برای تمام خودروهای الکتریکی کرایسلر ایرفلو
مفهوم طراحی برای تمام خودروهای الکتریکی کرایسلر ایرفلو

ادامه فناوری کرایسلر

کرایسلر پیشگام شرکت Stellantis EV در ایالات متحده خواهد بود. این یک شکست بزرگ با توجه به شایعات سال گذشته مبنی بر فروش این برند است. کانسپت Airflow که به لطف چراغ‌های جلو، آینه‌ها و طراحی سپر تقریباً آماده تولید به نظر می‌رسد، می‌تواند اولین محصول جدید کرایسلر در یک دهه اخیر باشد که از سال 2025 شروع می‌شود. تنها سه سال دیگر، تمام محصولات کرایسلر کاملاً الکتریکی خواهند بود. بالاتر از فورد، شورولت، تویوتا و حتی برندهای محبوبی مانند ولوو و آئودی.

مفهوم طراحی برای تمام خودروهای الکتریکی کرایسلر ایرفلو

مفهوم طراحی برای تمام خودروهای الکتریکی کرایسلر ایرفلو
مفهوم طراحی برای تمام خودروهای الکتریکی کرایسلر ایرفلو

البته لازم به ذکر است که خط تولید فعلی کرایسلر تنها دو محصول دارد، مینی ون Pacifica که شبیه به مدل Voyager است و سدان قدیمی 300 که یک شاهکار است. است.

پس از ورود اولین خودروی برقی این برند در سال 2025، امیدواریم خانواده مینیون این شرکت نیز به نسخه تمام الکتریکی تبدیل شود. تا آن زمان، انتظار داشته باشید که بیشتر تم های خانواده آتلانتیس را در خودروهای برقی ببینید، از جمله پیکاپ هایی با چرخ های بلند و خودروهای جذاب مسافت طولانی که بر روی پلت فرم Stella ساخته شده اند.

عکس: تم طراحی Chrysler Airflow برای همه وسایل نقلیه الکتریکی
اعتبار: کرایسلر

منبع: Motor1

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا