لوازم خانگی

13 عادت بد در تمیز کردن خانه که باید کنار بگذارید


هر دو به دنبال راه هایی برای تمیز کردن خانه راحت تر و سریع تر هستند. اما برخی از میانبرهایی که برای انجام آن‌ها دیده‌ایم، نه تنها همه چیز را تسریع نمی‌کنند، بلکه می‌توانند در درازمدت به تعویق بیفتند. برخی از این کاستی ها و تاکتیک ها به اشتباهات نظافت منزل تبدیل شده و کم کم این اشتباهات به یک عادت تبدیل شده است. برخی از این عادات بد حتی می توانند به خانه و مبلمان شما آسیب بزنند.

اکنون آخرین روز سال است، بنابراین همه به فکر خانه تکانی هستند، زمان خوبی است تا عادات بد نظافت خانه را یاد بگیرید و اگر چنین عادتی دارید آن را ترک کنید. با ای بی سی مگ مگ همراه باشید.

1. دستورالعمل های تمیز کردن را مطالعه نکنید

پودر صابون آن

شاید نتوانید قسمت هایی از خانه را تمیز کنید حتی اگر از ماشین لباسشویی مخصوص استفاده می کردید. به عنوان مثال، شما از یک گاز پاک کن مخصوص برای تمیز کردن گاز استفاده می کنید، اما به نتایجی که انتظار دارید نمی رسید. بزرگترین دلیل این تجربیات این است که دستورالعمل های نحوه استفاده صحیح از صابون را نخوانده اید.

اکثر شستشوها فوراً از بین نمی روند، بنابراین باید منتظر بمانید تا اثر کند. چند لحظه وقت بگذارید و دستورالعمل های نحوه استفاده از آنها و استفاده صحیح از لباسشویی را بخوانید.

2. ناتوانی در کار

هنگام تمیز کردن خانه، اغلب باید چیزهایی را قربانی کنید. وقتی خانه را تمیز می کنید، سعی کنید اجازه ندهید چیزی مانع شما شود و هر کاری را که شروع کرده اید تمام کنید. اگر فقط 15 دقیقه فرصت دارید تا خانه را تمیز کنید، این 15 دقیقه را صرف حل کردن آشفتگی ها و قرار دادن همه چیز در محل کنید.

3. صبر کنید تا خانه کثیف شود

یکی از اشتباهاتی که ممکن است ادعای شما را رد کند، شکست است. این کار تمیز کردن خانه را طولانی تر می کند و شما را خسته می کند. همچنین اگر کمی خانه را تمیز کنید، همیشه خانه تمیزی دارید. هر روز زمان کمی را به تمیز کردن خانه اختصاص دهید و هر بار بخشی از آن را تمیز کنید.

4. اجازه دهید گرد و غبار باقی بماند

گرد و غبار و نظافت منزل

همیشه قبل از شستن خانه گردگیری کنید. در واقع باید تمام گرد و غبار را از سر تا ته خانه پاک کنید و در نهایت در مرحله آخر خانه را تمیز کنید تا هر چیزی که به زمین و زمین افتاده پاک شود.

مانند گردگیری، هنگام پوشاندن گرد و غبار، لازم نیست همه کارها را با حوله انجام دهید. از گریس تمیز استفاده کنید و در صورت آلودگی بشویید و مجدداً استفاده کنید یا در صورت لزوم تعویض کنید.

5. از صابون زیاد استفاده کنید

ممکن است فکر کنید وقتی کمی صابون کثیفی را به سرعت پاک می کند، مقدار زیادی صابون ممکن است بهتر عمل کند. اما اینطور نیست. اگر از لباس های شسته شده زیاد استفاده کنید، نه تنها به درستی کار نمی کند، بلکه می تواند برای شما مشکل ایجاد کند.

اولاً، اگر ماده تمیزکننده زیاد استفاده شود، ممکن است به خوبی تمیز نشود. در نتیجه، باقیمانده صابون روی جسم و بیرون، آلودگی بیشتری را جذب می کند. علاوه بر این، استفاده زیاد از صابون می تواند باعث مشکلات تنفسی شود. بنابراین همیشه طبق دستورالعملی که در صابون نوشته شده از آنها استفاده کنید و مانند توضیحات استفاده کنید. استفاده از صابون کافی باعث صرفه جویی در زمان، هزینه و آب در تمیز کردن آن می شود.

6. خانه را از وسایل کثیف تمیز کنید

تجهیزات نظافت منزل

اگر از ابزار و تجهیزات کثیف استفاده می کنید، چگونه انتظار دارید نتایج خوبی به دست آورید؟

اگر ماشین لباسشویی شما به دلیل تجمع فلس ها و باکتری ها بوی بد می دهد، انتظار نداشته باشید لباس هایتان بوی بد بدهد. ابتدا ماشین لباسشویی را تمیز کنید. اگر فیلتر تمیزکننده شما پر از گرد و غبار و کثیفی باشد، نمی توانید خانه را به درستی از کثیفی تمیز کنید. اسفنج های کثیف و چرب به جای تمیز کردن خانه، باکتری ها و چربی های بیشتری را پخش می کنند.

برای جلوگیری از این مشکلات، هر بار که از ابزار و تجهیزات تمیزکننده استفاده می کنید، مطمئن شوید که آنها را تمیز کرده و بعد از استفاده کنار بگذارید. برخی از آنها را باید اغلب تغییر دهید.

7. ظرف کثیف را در آبکش بگذارید

گذاشتن ظروف کثیف در استخر فرصت خوبی برای تجمع باکتری ها و حشرات فراهم می کند. به همه اعضای خانواده یادآوری کنید که ظرف های کثیف را فوراً بشویید یا در ماشین ظرفشویی قرار دهید. شستن ظروف کثیف را در اسرع وقت به عادت تبدیل کنید و آنها را کنار بگذارید.

8. نگهداری نادرست لباسشویی و تجهیزات نظافت منزل

اگر تجهیزات نظافت و لباسشویی را در جای مناسب قرار ندهید، پیدا کردن آنها سخت خواهد بود و نبود آنها می تواند شما را برای تمیز کردن خانه تنبل کند. این یک عادت بد است که به راحتی قابل تغییر است.

اگر فضای خالی دارید، برای هر قسمت از خانه تجهیزات و لباسشویی را در نزدیکی آن منطقه نگهداری کنید. به عنوان مثال، نظافت مورد نیاز حمام را در یک ظرف یا سبد مخصوص روی قفسه حمام قرار دهید. اگر دو حمام در دو طبقه مجزا از خانه دارید، لوازم بهداشتی هر کدام را آماده و جدا کنید.

9. از دستمال مرطوب ضد عفونی کننده برای کل حمام استفاده کنید

حموم رو تمیز کن

محصولات پاک کننده زیادی در بازار وجود دارد که نظافت منزل را آسانتر و سریعتر می کند. یکی از این محصولات اسپری مرطوب و ضد عفونی کننده است. این اسپری ها برای نظافت سریع انتخاب خوبی هستند اما قابل استفاده هستند. برخی از افراد از پارچه های مرطوب برای تمیز کردن کل حمام استفاده می کنند. برای هر قسمت از حمام یا حتی آشپزخانه از حوله های جداگانه استفاده کنید.

این اسپری ها باید کاملا مرطوب شده و ضدعفونی شوند تا اولین اثر را داشته باشند. حدود 4 تا 5 دقیقه قابل استفاده هستند و بعد از این مدت کثیفی را در هر کجا که استفاده کنید پخش می کنند.

10. مواد غذایی را در یخچال نگهداری کنید

یکی از عادات بد در نظافت منزل، گذاشتن سریع باقی مانده مواد غذایی در یخچال است. هر بار که این مخلفات خورده نشود، غذای جدید دوباره پخته می شود و در مدت کوتاهی یخچال همچنان پر از غذا می شود. وجود این غذاها تلاش شما را در نظافت یخچال بیشتر می کند، یخچال بدبو می شود و باکتری های ناشی از مواد غذایی فاسد در یخچال پخش می شوند.

همیشه به اندازه نیاز بپزید تا چیزی باقی نماند. تا زمانی که غذا هنوز در دسترس است، غذای تازه را تا زمانی که تمام نشده در یخچال قرار ندهید. غذا را زیاد در یخچال نخرید و در حد اعتدال بخرید. نگهداری مواد غذایی در یخچال از خوردن همه آنها جلوگیری می کند و بسیاری از آنها خراب و دور ریخته می شوند.

. تمیز نکردن تخت

با وجود اینکه همه قسمت‌های اتاق خواب مرتب است، اما وقتی تخت را مرتب نمی‌کنید، به نظر می‌رسد همه چیز به هم می‌ریزد. عادت کنید هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید، رختخواب خود را زودتر مرتب کنید. با این عادت خوب، اتاق خواب و سایر قسمت های خانه همیشه مرتب است. زیرا تمیز کردن تخت شما را تشویق می‌کند تا سایر قسمت‌های خانه را تمیز کنید.

همچنین در انتخاب رختخواب دقت کنید. ملافه های ساده و زیبا بسازید که به راحتی مرتب شوند. یک تخت پر از بالش و بالش های اضافی به هم ریخته پیدا می شود.

. نامه ها را جمع آوری کنید

نامه ها را جمع آوری کنید

در طول روز، نامه های مختلفی به خانه ما می آید. از فاکتور فروشگاه گرفته تا انواع فاکتور و تبلیغات و بلیط بانکی. بعضی ها عادت دارند کاغذ بکشند و دور بیاندازند و پشت گوش نگه دارند. اگر بلافاصله به کاغذبازی های غیر ضروری فکر نکنید، به زودی تعداد زیادی کاغذ، روزنامه، مجلات، رسید در خانه شما جمع آوری می شود.

برای رهایی از این عادت و جلوگیری از جمع آوری کاغذ اضافی در منزل، سبدهای مخصوصی برای وسایل کاغذی در نظر بگیرید و همه را در یک سبد نگهداری کنید. هفته ای یک بار آن را بررسی کنید و به سطل زباله بفرستید، جایی که دیگر به آن نیاز ندارید. به محض دریافت فیش و فاکتور و امثال آن تصمیم بگیرید. در مواقعی که به آنها نیاز ندارید آنها را در سطل زباله بیندازید و در صورت نیاز آنها را در جایی که نیاز دارید ذخیره کنید.

برای اسناد و مدارک مهم مانند اظهارنامه مالیاتی، انبار ویژه ای در نظر بگیرید. می توانید از بچه ها در اتاقشان طراحی و نقاشی کنید یا از آنها عکس بگیرید و اولین تصویر را دور بریزید. روزنامه ها و مجلات را می توان به کتابخانه ها، خانه های سالمندان، مدارس و بسیاری موارد دیگر اهدا کرد. البته بهتر است سعی کنید برای جلوگیری از هزینه کاغذ از کپی دیجیتال استفاده کنید.

13. از پاک کننده های قوی و ناخوشایند استفاده کنید

همانطور که استفاده زیاد از صابون اشتباه است، استفاده از صابون قوی و ناخوشایند نیز عادت بدی است که باید آن را ترک کنید. در واقع، اثرات منفی این شستشوها ممکن است بیشتر از فواید آن باشد. حتی می تواند سلامت خانواده ها و حیوانات خانگی را به خطر بیندازد.

یکی از بهترین نمونه های این شستشوها استفاده از سفید کننده کلر است. اگرچه این یک عفونت قوی است، اما استفاده بیش از حد از آن هم یک مشکل تنفسی است و هم می تواند باعث زنگ زدگی، سوزش و مشکلات دیگر در برخی مناطق شود.

نتیجه

اشتباه در نظافت منزل باعث می شود زمان زیادی را صرف نظافت منزل کنید و نتیجه کمی بگیرید. با کنار گذاشتن این عادات و ایجاد عادت های خوب، می توانید همیشه خانه ای تمیز و مرتب داشته باشید بدون اینکه زمان زیادی برای آن صرف کنید.

منبع: Thespruce

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا