لوازم خانگی

10 نکته مهم برای درمان آکنه صورت


پشه ها مشکلات پوستی هستند که همه افراد را از دوران کودکی تحت تاثیر قرار می دهند و می توانند بر شخص یا اعتماد به نفس او تاثیر بگذارند. درمان های زیادی برای آکنه صورت وجود دارد که تاثیرات آن ها بسته به پوست و شرایط فیزیکی و خلق و خوی افراد متفاوت است. البته آکنه ولگاریس بیشتر در جوانان 19-14 ساله بروز می کند. این آکنه مسری نیست و به افراد مختلف سرایت نمی کند. درمان های مختلفی برای آکنه ولگاریس شدید وجود دارد.

زمانی که فولیکول‌های مو با چربی یا سلول‌های مرده مسدود می‌شوند، پشه‌ها در انسان شایع‌تر هستند. در دوران نوجوانی، پوست به دلیل تغییرات هورمونی، چربی بیشتری تولید می کند. این فرآیند به صورت جوش های سر سیاه یا سر سفید یا حتی جوش های قرمز و متورم خود را نشان می دهد. اما در افرادی که پوست چرب دارند، آکنه در سنین مختلف به دلیل چربی موجود در آن ممکن است ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: نوع پوست خود را بشناسید; چه نوع پوستی دارم؟

یکی از مواردی که در درمان آکنه باید به آن توجه کرد صبر است. ممکن است زمانی که درمان را شروع می کنید چند هفته طول بکشد، یا حتی در ابتدای روند ممکن است متوجه شوید که پوست شما بدتر می شود، اما همچنان بهتر می شود.

درمان های آکنه

درمان آکنه های شدید

اگر جوش و آکنه شدید نباشد استفاده از کرم ها و شوینده های مخصوص که التیام می بخشد به دلیل وجود بنزوئیل و سالیسیلیک پراکسید در درمان آکنه صورت موثر است. این محصولات ضد آکنه را می توان در داروخانه های معروف یا فروشگاه های محصولات آرایشی و بهداشتی یافت. اگر جوش ها ریز هستند و احساس می کنید با درمان های نامرئی قابل درمان هستند، در خرید این محصولات بسیار دقت کنید.

به خاطر داشته باشید که جوش ها به دلیل عدم رعایت بهداشت ظاهر نمی شوند و شستشو و مالش بیشتر جوش ها را درمان نمی کند و می تواند شرایط را بدتر کند. شما باید از یک پاک کننده ملایم برای پوست های چرب و آب ولرم استفاده کنید و آخرین بار در روز دو بار صورت خود را بشویید.

درمان آکنه های شدید

اگر آکنه روی صورت شدیدتر به نظر می رسد و درمان فوق موثر نیست، باید با متخصص پوست مشورت کنید. در درمان آکنه های شدید اغلب از آنتی بیوتیک ها استفاده می شود که طبق توصیه پزشک به صورت کرم، سرم، ژل یا حتی داروهای خوراکی استفاده می شود. توجه داشته باشید که داروهای قوی برای درمان آکنه باید زیر نظر پزشک مصرف شوند. در غیر این صورت عوارضی مانند آکنه و عفونت بیشتر به همراه دارد و اگر دیر انجام دهید باید آکنه را درمان کنید. زیرا آکنه شدید روی پوست تاثیر عمیقی می گذارد.

خامه مخصوص جوش

درمان آکنه های شدید

بیشتر پوست های چرب آکنه دارند. برای انتخاب کرم های روز و مرطوب کننده، استفاده از مدل سبک را فراموش نکنید و چربی بیشتری به پوست خود اضافه نکنید. بهتر است از کرم بدون روغن استفاده کنید. کرم های پوست چرب نیز در درمان آکنه موثر هستند. هرگز از محصولات چرب استفاده نکنید، بلکه هدف سفت کردن صورت است و نه مالش آن! از کرم پوست خود روزانه و یک یا دو بار در روز استفاده کنید.

برخی از کرم های درمانی برای کنترل چربی پوست به صورت خشک استفاده می شوند. در این صورت فراموش نکنید که پوست صورت خود را بشویید و مرطوب کنید و از کرم صورت بی بو و بدون آب استفاده کنید و به دنبال کرم صورت بدون روغن باشید.

مردانی که نیاز به اصلاح صورت خود دارند باید از محصولات مرطوب کننده و مرطوب کننده استفاده کنند. تا می توانید آکنه را اذیت نکنید. می توانید از ژل اصلاح آکنه استفاده کنید که مواد ملایم تری دارد.

آکنه را تحت فشار قرار ندهید!

درست است که دیدن دانه های قرمز و گاهی اوقات یک سر سفید و چرک جلوی آینه شما را وسوسه می کند که با برداشتن آن از شر آن خلاص شوید، اما به هیچ وجه روی صورتتان جوش باقی نگذارید! جوش های باقی مانده روی صورت دیرتر از حد معمول ناپدید می شوند و برای درمان جوش و آکنه تلاش بیشتری خواهید کرد. علاوه بر این، با فشار دادن و فشردن جوش ها و لک ها، چرک می تواند به نواحی دیگر پوست سرایت کند و وضعیت را بدتر کند.

درمان جوش های سر سیاه

در نواحی پوست صورت به خصوص بینی و چانه مشخص می شود که رنگ مشکی چندان خوب نیست. برای از بین بردن جوش های سر سیاه استفاده از ماسک مخصوص توصیه می شود. این ماسک ها می توانند ناخالصی ها و سلول های مرده ریزش شده در پلک های باز را از بین ببرند و ظاهری تمیز و صاف به پوست ببخشند.

میزان لایه برداری صورت را کنترل می کند

رفع جوش های صورت

به طور کلی زمانی که جوش و آکنه روی صورت وجود دارد، در برداشتن پوست باید دقت بیشتری صورت گیرد. بسیاری از محصولات درمان آکنه و آکنه حاوی مواد اسیدی هستند که پوست را حساس‌تر کرده و به پوست اجازه می‌دهد به حالت طبیعی و سالم خود بازگردد. هنگامی که از محصولات درمان آکنه استفاده می شود، از ماسک صورت، کرم های لایه بردار و برس استفاده می شود، به دلیل احساس پوست، سوزش یا درد و سوزش ایجاد می شود. البته یکی از روش های درمان آکنه، لایه برداری صورت است، اما باید پس از بهبودی کامل و از بین بردن پوست ملتهب و زیر نظر متخصص پوست انجام شود.

بیشتر بخوانید: هر آنچه باید در مورد ماسک بدانید!

لوازم آرایشی ایمن

در درمان آکنه بهتر است از لوازم آرایشی استفاده نکنید. اما اگر نمی‌خواهید بدون آرایش بمانید، این نکات کلیدی را در نظر بگیرید. استفاده از لوازم آرایشی در ایجاد جوش و یا در درمان آن بسیار مهم است. اگر از برندهای نامعتبر استفاده می کنید، علاوه بر تحریک و ایجاد آکنه، روی درمان شما نیز تاثیر می گذارد. یک برند آرایشی را انتخاب کنید که گیاهی، بدون روغن، بر پایه آب باشد و به پوست اجازه تنفس بدهد. به دنبال پنکیک و کرم پودرهای سنگین یا محصولاتی برای آرایش صورت نباشید. لوازم آرایشی حاوی مواد معدنی سبک تری هستند که بوی آن را برای پوست راحت تر می کند. مهم این است که پلک ها را با پوست صورت نبندید.

هورمون درمانی

در برخی از زنان، جوش و آکنه می تواند نتیجه اختلالات هورمونی غیر از قاعدگی و پس از مصرف برخی مواد غذایی باشد که باعث آکنه می شود. برای تشخیص این بیماری باید آزمایش خاصی توسط پزشک انجام شود.

استفاده از پروبیوتیک ها

ماست پروبیوتیک

پروبیوتیک ها نوعی باکتری زنده و مفید هستند که تاثیر مثبتی بر سلامت بدن و پوست دارند. میلیون ها باکتری از هزاران گونه به طور طبیعی روی پوست بدن زندگی می کنند. باکتری های موجود در بدن با سیستم ایمنی در تعامل هستند و بر پوست تأثیر می گذارند. مشکلات و عوارض پوستی مانند جوش، آکنه، اگزما و … نشان دهنده به هم خوردن تعادل باکتری ها در بدن است.

گاهی استفاده از پاک کننده های قوی صورت و محصولات مراقبت از پوست که قوی هستند، باعث تحریک باکتری های پوست و ایجاد آکنه می شود. در این صورت باید روش های مختلف درمان آکنه را امتحان کنید و میزان باکتری ها را متعادل کنید.

مصرف خوراکی پروبیوتیک: به دنبال غذاهای سرشار از پروبیوتیک باشید. “ماست” یکی از آن محصولات رژیمی است که به عنوان پروبیوتیک نیز تولید می شود. علاوه بر این، این نوع «پنیر»، «محصول کفیر» حاوی پروبیوتیک است و می‌توانید از آن در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنید.

لوازم آرایشی حاوی پروبیوتیک: این محصولات همچنین به تعادل باکتری های موجود در پوست کمک می کنند. لوازم آرایشی حاوی پروبیوتیک ها یک سپر خارجی روی پوست باقی می گذارند و به بدن کمک می کنند تا باکتری های مفید تولید کند. علاوه بر این، چربی های پوست را نیز تمیز و متعادل می کنند.

درمان آکنه با گیاهان دارویی

درمان آکنه با گیاهان دارویی

برای درمان آکنه صورت می توانید از داروهای خانگی و گیاهان دارویی استفاده کنید. می توانید آب لیموی تازه، نعناع، ​​گلاب، روغن درخت چای و عسل را روی جوش ها بمالید و پس از مدتی صورت خود را بشویید. همچنین توجه داشته باشید که گاهی اوقات درمان خانگی کندتر از شیمی درمانی است.

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا