لوازم خانگی

6 ترفند عالی برای پاک کردن لکه‌های سمج قهوه


قهوه یک نوشیدنی گرم و محبوب است که تقریباً همه از عطر و طعم آن لذت می برند. اما مانند هر نوشیدنی دیگری، قهوه می تواند روی لباس یا اشیاء پخش شود و لکه ای قوی و ماندگار بر جای بگذارد. تمیز کردن لکه های قهوه به ابزار و روش های تمیز کننده خاصی نیاز دارد و با یک شستشوی ساده پاک نمی شود. امروز در ای بی سی مگ مگ 6 ترفند برای از بین بردن لکه قهوه روی سطوح مختلف را به شما آموزش می دهیم تا از این پس به راحتی قهوه بنوشید و نگران لکه های روی میز یا فنجان نباشید.

1. تفاله های قهوه در لیوان ها و فنجان ها

تفاله های قهوه در لیوان ها و فنجان ها

لکه های قهوه باقی مانده در فنجان ها و لیوان ها را می توان با کمک پاک کننده های طبیعی مانند سرکه سفید، سودا، نمک و خمیر دندان پاک کرد. در ادامه با روش های مختلف از بین بردن لکه در لیوان و فنجان آشنا می شویم.

  1. می‌توانید با مالیدن یک لیوان یا فنجان با محلول آب گرم و آب لوله‌کشی لکه‌ها را از بین ببرید و برای تمیز کردن بهتر آن‌ها می‌توانید با همان محلول اسکاچ یا یک اسفنج نرم آن‌ها را بشویید.
  2. آب و نوشابه را مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. خمیر را روی لکه بمالید و بگذارید حدود 10 دقیقه بماند. برای این کار می توانید از یک تکه پارچه یا یک مسواک قدیمی استفاده کنید. سپس خمیر را تمیز کرده و ظرف را با آب تمیز بشویید.
  3. داخل لیوان یا فنجان را با پارچه بشویید. نمک و سرکه را خوب مخلوط کرده و در لیوان بریزید. اجازه داده می شود محلول به مدت 10 دقیقه در لیوان بماند. سپس اسکاچ یا یک اسفنج نرم را داخل لیوان فشار دهید تا لکه از بین برود. اکنون ظرف با آب تمیز شسته می شود.
  4. یک خمیر دندان ساده سفید را روی یک مسواک بزنید و آن را در یک لیوان یا فنجان فرو کنید. بگذارید 10 دقیقه روی محل آلوده بماند سپس با آب تمیز بشویید.

. لکه های قهوه روی پارچه

لکه های قهوه روی پارچه

هنگام تهیه قهوه یا نوشیدنی، ممکن است روی لباس، سفره یا حوله آشپزخانه ریخته شود. برای از بین بردن لکه قهوه از روی پارچه های مختلف مراحل زیر را دنبال کنید.

  • پس از اینکه لکه روی آن قرار گرفت، بلافاصله پارچه را از پشت لکه در آب سرد خیس کنید تا تسکین یابد. این کار را حدود 2 دقیقه ادامه دهید.
  • پارچه یا لباس را در آب سرد خیس نکنید، زیرا باعث پخش شدن لکه می شود.
  • اگر لکه به این روش پاک نشد، یک دستمال کاغذی را روی محل آلوده قرار دهید تا رطوبت اضافی از بین برود.
  • اگر لکه قدیمی است، آن را در یک قطره آب خیس کنید.
  • چند قطره آب شستشو بریزید و بگذارید به مدت 5 دقیقه بماند.
  • پارچه یا لباس را با آب بشویید.
  • اگر هنوز لکه باقی مانده است، چند قطره آب شستشو و سرکه سفید را مخلوط کنید تا به صورت خمیر درآید.
  • خمیر را با مسواک ورز دهید و کمی ورز دهید.
  • بگذارید 5 دقیقه بماند.
  • پارچه را با آب بشویید و خشک کنید.

3. لکه های قهوه روی فرش یا خوب بخوابید

لکه های قهوه روی فرش یا خوب بخوابید

در حالی که قهوه روی لباس ها ریخته می شود، همچنین می تواند باعث لکه شدن قهوه روی فرش یا حتی خواب راحت شود. حتماً به ذهنتان رسیده است که یک روز صبح می خواهید صبحانه را در رختخواب بخورید. کافی است کودک یا حیوان خانگی شما وقتی فنجان قهوه روی بشقاب است روی تخت بپرد یا حتی روی تخت حرکت کند، در این هنگام فنجان قهوه تکان می خورد و روی تخت می افتد. اگر این اتفاق برای شما افتاد، می توانید به روش زیر لکه را پاک کنید.

  • پس از لک شدن، یک دستمال کاغذی روی آن قرار دهید تا رطوبت اضافی آن گرفته شود.
  • 1 قاشق غذاخوری آب ظرف، 1 قاشق غذاخوری سرکه و 2 فنجان آب را با هم مخلوط کنید.
  • مخلوط را روی ناحیه لکه دار ریخته و با سشوار خشک می شود.
  • ناحیه آلوده را با یک حوله مرطوب پاک کنید و اجازه دهید در هوا خشک شود.

4. تفاله قهوه روی چوب

لکه های قهوه روی چوب

برای از بین بردن لکه قهوه روی سطوح چوبی، 1 قاشق چایخوری سرکه سفید را روی محل آلوده بریزید و بگذارید 2 دقیقه بماند. سپس محل را با حوله پاک کنید.

5. لکه های قهوه روی شلوار جین

لکه های قهوه روی شلوار جین

از بین بردن لکه های قهوه از جین کمی متفاوت از پاک کردن آنها با پارچه های دیگر است. تفاله های قهوه را به ترتیب زیر از جین جدا کنید.

  • اگر لکه قدیمی است، کمی آب بپاشید تا مرطوب شود.
  • پس از لک شدن، یک دستمال کاغذی روی آن قرار دهید تا رطوبت اضافی آن گرفته شود.
  • 1 قاشق چای خوری خاکشیر را روی یک محل مرطوب بپاشید سپس به آرامی با مسواک ماساژ دهید.
  • لباس ها را با آب بشویید و اجازه دهید در هوا خشک شود.

6. لکه های قهوه روی لوازم خانگی

لکه های قهوه روی لوازم خانگی

وقتی قهوه را آماده می کنیم یا داخل فنجان می ریزیم، ممکن است کمی روی پیشخوان یا قهوه ساز پخش شود. برای از بین بردن لکه ها، 2 فنجان آب را با یک چهارم فنجان آب لیمو یا یک فنجان سرکه سفید مخلوط کرده و روی محل آلوده بریزید. اجازه دهید مخلوط برای مدتی روی لکه بماند و محل را با آب سرد بشویید.

اخرین حرف

همیشه احتمال ریختن مواد غذایی روی لباس یا وسایل و باقی ماندن لکه وجود دارد. در این مقاله 6 نکته برای از بین بردن لکه قهوه روی پارچه ها و سطوح مختلف را به شما آموزش داده ایم. اگر راهی برای خلاص شدن از شر این لکه پررنگ دارید، در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

منبع: realgoodcoffeeco

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا