لوازم خانگی

چگونه قبل از تولید زباله مقدار آن را کم کنیم؟


با افزایش زندگی و شهرها، انسان تأثیرات مخرب تری بر محیط زیست می گذارد و به سیستم ها و موجودات اکولوژیکی آسیب می رساند. تا آن زمان همه باید سعی کنند تا حد امکان از محیط زیست خود محافظت کنند تا آسیبی به آن وارد نشود. کاهش رد پای انسان بر محیط زیست و زمین کاری است که باید جدی گرفته شود. یکی از مهمترین اقداماتی که می توان انجام داد کاهش زباله های خانگی است. این یکی از مهمترین اصول پیشگیری از آلودگی و حفاظت از محیط زیست است.

به روشی ساده که می توانید هر روز دنبال کنید، دنیا به مکانی تمیزتر برای زندگی تبدیل می شود و دیگر زباله ای وجود نخواهد داشت. پس بهتر است قبل از دفع زباله یاد بگیرید که چگونه زباله را کاهش دهید.

کاهش زباله به چه معناست؟

تاثیر زباله بر محیط زیست

حتما در مورد کاهش زباله، استفاده مجدد و بازیافت شنیده اید. این سه قانون مهم از محیط زیست محافظت می کنند و اولین قانون این است که کاهش تولید زباله مهم ترین است. اگر ضایعات کوچکتر باشد، دو مرحله دیگر لازم نیست. اگر زباله باقی بماند یا کاهش یابد، دیگر نیازی به استفاده یا بازیافت آن ندارید.

داشتن عادات خوب که باعث کاهش ضایعات می شود، برتر از مسئولیت ترمیم آسیب های خاک است. به همین دلیل، کاهش تولید زباله اولین گام در حفاظت از کره زمین است.

بیشتر بخوانید: [اینفوگرافیک] چقدر طول می کشد تا همه زباله ها به محیط زیست تجزیه شوند؟

مسئول خرید کنید

ضایعات کاهش می یابد

اولین نکته ای که در کاهش ضایعات باید به آن توجه کرد، اهمیت خرید مسئولانه است. کالاهایی که اغلب در فروشگاه ها یافت می شوند اغلب می توانند در مقادیر زیاد دور ریخته شوند و بسیاری از آنها به سادگی مصرف می شوند و سپس دور ریخته می شوند.

شما باید به عنوان یک مشتری مسئولیت پذیر باشید و فقط با کالاها و تجهیزات مورد نیاز خود بروید و از کیفیت خوب آنها مطمئن شوید. وقتی مشتری متفکر و ماهر شوید، از تولید زباله جلوگیری خواهید کرد.

به بسته بندی نگاه کنید

تفکیک زباله

بسته بندی بیش از حد پلاستیکی تأثیر زیادی بر محیط زیست دارد زیرا زباله های زیادی ایجاد می کند. یکی دیگر از راه های کاهش ضایعات، مراقبت از بسته بندی محصولاتی است که قصد خرید آن را دارید. برخی از محصولات در پلاستیک اضافی پیچیده شده اند و نیازی به استفاده ندارند.

در حالت ایده آل شما باید محصولی را بدون بسته بندی بخرید یا محصولی بخرید که کوچکترین بسته بندی پلاستیکی را داشته باشد. استفاده از کیسه های پارچه ای یا سبد را فراموش نکنید تا از کیسه های پلاستیکی استفاده نکنید. همچنین ایده خوبی است که محصولاتی را انتخاب کنید که مقوا یا کاغذ بسته بندی شده یا در یک ظرف قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: در سال جدید کمتر پلاستیک بخورید

دستگاه های الکتریکی و الکترونیکی

زباله های خشک

در بسیاری از موارد، پس از پایان عمر وسایل الکترونیکی، افراد اغلب آنها را برمی دارند و اقدامی برای تعمیر آنها نمی کنند. سعی کنید بهترین ابزارها را برای داشتن زندگی معنادارتر پیدا کنید. اگر دستگاه شما ناکارآمد یا آسیب دیده است، با یک تکنسین خدمات تماس بگیرید تا مشکل خود را حل کند.

اگر بعد از بررسی دقیق متوجه شدید که دستگاه تعمیر نشده است، بهترین گزینه این است که دستگاه را به محل خاصی که دستگاه خریداری شده است ببرید. برخی از فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی و الکترونیکی نیز مدل‌های قدیمی‌تر را می‌پذیرند، زیرا برخی از قطعات قابل استفاده مجدد هستند.

بیشتر بخوانید: اکسسوری هایی که هرگز دست دوم نخرید

اگر نمی توانید تجهیزات آسیب دیده خود را بفروشید، آن را به یک مرکز پردازش در منطقه خود ببرید.

دوباره فرصت

تولید زباله خشک

قبل از انداختن یک ابزار در سطل زباله، همیشه از خود بپرسید که آیا می توان از آن دوباره استفاده کرد؟ برخی از وسایل خانه دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند اما همچنان کیفیت خوبی دارند و آسیب ندیده اند. قبل از اینکه این چیزها را دور بیندازید کمی فکر کنید. شاید شخص دیگری بتواند از آن استفاده کند. به عنوان مثال، می توانید با خانواده یا دوستان لباس یا وسایل دیگر را عوض کنید.

برخی از مراکز نیز به شما اجازه می دهند اقلام را برای بار دوم تحویل دهید تا فرصت استفاده مجدد از آنها را داشته باشید. در این مراکز یا وب سایت ها، خرید و فروش کالاهای نهایی آسان است.

چگونه تولید ضایعات غذایی را کاهش دهیم؟

زباله های خانگی کاهش می یابد

یکی از راه‌های کاهش ضایعات مواد غذایی، خوردن محصولات محلی و تازه است، زیرا اغلب در بسته‌بندی کوچک هستند. در مورد بسته بندی مواد غذایی، بهتر است ظروف شیشه ای را به جای بطری های پلاستیکی انتخاب کنید. برای عملکرد بهتر، بهتر است نوشیدنی ها و محصولات پاک کننده را در بسته بندی های بزرگتر نگهداری کنید.

یکی از بهترین راه ها برای کاهش مصرف بطری های پلاستیکی نوشیدن آب لوله کشی است. برای حذف آهک اضافی از آب، می توانید از پاک کننده ای که روی شیرهای آشپزخانه نصب می شود استفاده کنید تا مطمئن شوید که از آب سالم تر و بهتری استفاده می کنید.

منبع: Step To Health

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا