هنر و سینما

منتقدان درباره‌ی فیلم «جیمز باند: زمانی برای مردن نیست» چه می‌گویند؟


“جیمز باند: زمان مرگ نیست” با بازی دانیل کریگ سرانجام منتشر شد و کمتر از حد انتظار مورد انتظار قرار گرفت.

یونایتد آرتیستز و یونیورسال پیکچرز انتشار فیلم جدید جیمز باند را چندین بار به دلیل جهانی شدن ویروس کرونا و تعطیلی سینماهای سراسر جهان به تأخیر انداخته اند ، اما در نهایت ، با تسریع واکسن ‘تاجگذاری غرب’ و افتتاح سینما و تئاترها ، سرانجام رهایی شرکتها.: هنگامی که آنها با مرگ موافقت کردند. انتظار می رود این فیلم تا آخر هفته اول اکران بیش از 50 میلیون دلار فروش داشته باشد.

داستان پنج سال پس از مرگ “اسپکتر” اتفاق می افتد و اکنون جیمز باند بازنشسته شده و در جزیره جامائیکا در حال بازنشستگی است. درست همانطور که گروهک ها قصد دارند از درگیری برای مدت طولانی دور بمانند ، دوستان سابق آنها و جاسوسان سیا برای حل یک پرونده بزرگ به آنها مراجعه می کنند. پس از این درخواست ، پرونده باند برای آدم ربایی آغاز می شود. با پیشبرد داستان ، می فهمیم که یک تروریست مخفی مسئول این امر است و جهان در راه مواجه شدن با فاجعه ای است که جهان قبلاً تجربه نکرده است.

نقش شخصیت شیطانی در فیلم را رامی مالیک ایفا می کند و طبق معمول ، جیمز باند باید سعی کند جلوی این مرد شرور را بگیرد و جهان را از خطرات احتمالی حفظ کند. در کنار کریگ و مالیک ، بازیگران زن معروف عبارتند از لیا سیدو ، نائومی هریس ، آنا د آرماس ، بن ویشاو ، جفری رایت ، رالف فاینس و کریستف والتز.

کری فوکوناگا کارگردان 257 مین فیلم مامور 007 است که بیشتر برای ساخت کارآگاه واقعی شناخته شده است. این فیلم همچنین توسط نیل پورویس ، رابرت وید ، کری جوجی فوکوناگا و فیبی والر بریج نوشته شده است.

دنیل کریگ در 15 سال گذشته وقتی در سریال جیمز باند ظاهر شد و حتی جوایز بزرگی را نیز کسب کرد ، شهرت و شهرت بین المللی کسب کرد. او بیش از هر بازیگر دیگری نقش جیمز باند را بر عهده داشته و اکنون قصد دارد پس از بیست و پنجمین فیلم این مجموعه که زمان مرگ نیست ، از نقش مامور 007 خداحافظی کند. به تازگی ، لشانا لینچ بازیگر سیاه پوست اعلام کرد که مدتی جایگزین مامور 007 می شود ، تا زمانی که اولین نماینده 007 را به صورت رنگی و زنانه ببینیم.

تا کنون ، فیلم 83 از 100 و 71 از 100 نمره را بر اساس رتبه 104 و 39 در Ratnatomitosis و Metacritic دریافت کرده است که کمی کمتر از حد انتظار است. از 35 نقد و بررسی بیست و پنجمین متاکریتیک جیمز باند ، 23 مورد خوب و 12 مورد ناسالم بود.

نقد فیلم جیمز باند: زمانی برای مردن

فیلم جیمز باند: زمانی برای مردن

پیتر بردشاو از گاردین

  • امتیاز: 100 از 100

زمان مرگ وجود ندارد ، شگفت انگیز ؛ فیلمی عجیب ، خنده دار و با اعتماد به نفس که واقعا بزرگ و تکان دهنده است. در مامور 007 ، ما با برخی از ماجراجویی های سرگرم کننده ، برخی از لحظات سرگرم کننده خنده دار و هرج و مرج بزرگ روبرو می شویم. اگرچه به نظر می رسد برخی از این صحنه ها چندان از هم دور نیستند و برخی از آنها با کمک رایانه های شخصی انجام شده است ، اما زمان مرگ وجود ندارد ، به نظر می رسد جهانی که در آن زندگی می کردند ظاهر شد.

جانی آلکسینسکی از نیویورک پست

  • امتیاز: 88 از 100

کری فوکوناگا انتخاب مناسبی برای زمان مرگ نبود. اگرچه کارگردانان خلاق دیگری برای این فیلم ساخته شدند. جیمز باند باوقار و معمولی به نظر می رسد ، اما هرگز بیش از حد واکنش نشان نمی دهد. علاوه بر این ، کری فوکوناگا در طول فیلم انتخاب های جسورانه ای انجام داد.

داستان فیلم جیمز باند بر اساس ساختار و مضمون منحصر به فردی است که اغلب می توانیم پایان داستان را پیش بینی کنیم ، زمانی برای مرگ وجود ندارد ، حتی پس از گذشت شصت سال از ورود مامور 007 حتی در سینما ، هنوز شگفتی هایی وجود دارد. برای علاقمندان به آن شایان ذکر است که رامی صاحب ویژگی های بد عجیب و ویژه ای است که از او انتظار داریم. مردان شرور که می خواهند جهان را با سلاح های شیمیایی نابود کنند. اما ریشه های داستان و توسعه آن در فیلمنامه کمتر قانع کننده و مناسب است.

دیوید رونی در هالیوود ریپورتر

  • امتیاز: 60 از 100

این فیلم ممکن است به اندازه Skyfall نمره خوبی دریافت نکرده باشد ، اما این آخرین وداع با دنیل کریگ است. بازیگری که پس از شان کانری بیشترین تأثیر را بر شخصیت جیمز باند داشته است.

شما. او اسکات از نیویورک تایمز

  • امتیاز: 50 از 100

فضا و فضای جدید جیمز باند هم پر زرق و برق است و هم شبیه هسته اصلی این سبک و سریال است. فیلمی که حرفه ای گری را با صدای دردناک و دلسوز آمیخته و ترکیب و سرگرمی جذاب و طاقت فرسایی را ایجاد می کند. زمان مرگ وجود ندارد ، یک فیلم قهرمانانه تر از یک جاسوس! به همین دلیل آخرین مبارزه و آخرین ترکیب بدتر از غم انگیز و احساسی به نظر می رسند.

شما. شما. دیوید از باشگاه EV

  • امتیاز: 50 از 100

زمان مرگ وجود ندارد ، اما از همه نظر مهم فراموش می شود. این تجربه گانگستری سرگرم کننده عاری از هیجان و تنش است. تنها چیزی که فیلم را از دیگر شاهکارها متمایز می کند پایان شگفت انگیز و احساسی آن است. آخرین خداحافظی با چند اشک و گریه بعد از سه ساعت خسته کننده.

اگر یک نکته مهم در پنج فیلم کریگ وجود داشته باشد ، برخورد با جیمز باند است. آیا این قاتل سرد و بی تفاوت می تواند عشق خود را پیدا کند؟ آیا گروهها پس از سالها خدمت به کازینو رویال و خیانت به انسانیت باز خواهند گشت؟ مشکل جاودانگی او سرمایه گذاری او در یک رابطه عاطفی است: مادلین (با بازی لیا سیدو) سایه ای از وسپر لید (با بازی اوا گرین) است و شخصیت او بر اساس “کلیشه های جدید” است.

جیمز باند: No Time to Die در Universal Europe ، آسیا و آمریکای جنوبی از امروز توسط Universal Pictures نمایش داده می شود و United Artists بیست و پنجمین مأموریت جیمز باند خود را در ایالات متحده در 16 اکتبر (8 اکتبر) منتشر می کند.

منبع: متاکریتیک

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا