لوازم خانگی

بایدها و نبایدهای آرایش تابستانی


همانطور که با نزدیک شدن به تابستان کمد لباس خود را تجدید می کنید، باید شیوه آرایش، بهداشت و مراقبت از پوست خود را تغییر دهید. پوست در تابستان چربی و عرق بیشتری آزاد می کند و نیاز به مراقبت بیشتری دارد. اگر برای تابستان 2020 به آرایش تابستانی روشن و منحصر به فرد نیاز دارید، نکات زیر را دنبال کنید!

آرایش تابستانی ضروری است

1. از پرایمر استفاده کنید

آماده سازی پوست برای آرایش فرآیند بزرگی است که اکثر ما آن را نمی بینیم. پرایمر مانند لایه اول آرایش با یک دست سطح پوست را آماده می کند تا کرم پودر به طور یکنواخت روی آن پخش شود و ماندگاری آرایش بیشتر شود.

از پرایمر استفاده کنید

. کمی بیشتر از کرم پودر استفاده کنید

وقتی هوا خیلی گرم یا مرطوب است، استفاده از کرم پودر غلیظ روی پوست مانند پوشیدن یک کت خز در اواسط تابستان است. بنابراین هنگام آرایش در تابستان، مقدار کرم پودری که استفاده می کنید را کاهش می دهید.

برای آرایش تابستانی بهتر است از کرم بی بی یا سی سی به جای کرم پودر استفاده کنید. این کرم ها ضمن داشتن پوششی مناسب و ملایم، حاوی مرطوب کننده و ضد آفتاب نیز هستند.

3. از کرم SPF استفاده کنید

همیشه از کرم ضد آفتاب (SPF) و آرایش در برنامه روتین تابستانی خود، با یا بدون آرایش یا زمانی که بیرون نمی روید، استفاده کنید.

اگر پوست چرب دارید و از کرم ضد آفتاب رنگی استفاده می کنید، کرم بدون روغن را انتخاب کنید تا از براق شدن آن روی صورتتان جلوگیری کند.

از بالم لب استفاده کنید

4. هنگام آرایش تابستانی به جای رژ لب از بالم رنگی استفاده کنید

رژ لب براق و چرب در روزهای گرم به راحتی روی لب های شما پخش می شود و ظاهر خوبی ندارد. از سوی دیگر، رژ لب غلیظ و خشک می تواند منجر به خشکی لب ها در تابستان شود.

بهترین انتخاب برای آرایش تابستانی، بالم لب رنگی است که به عنوان ویتامین، رنگ ملایمی دارد. علاوه بر این، برخی از انواع بالم لب کمی آفتاب سوخته هستند و SPF پایینی دارند.

5. برنزه بزنید

آرایش تابستانی بهترین زمان برای افزودن نور آفتاب ملایم و مطبوع به صورت خود با کمی برنز کننده است و با آرایش کمی به صورت خود گرما می بخشد.

از مس به جای قرمز استفاده کنید. با این کار چشمان شما روشن تر و دندان های شما سفیدتر می شود.

برنزه کردن پوست

بدون نیاز به آرایش تابستانی

1. اسپری تثبیت کننده آرایش را فراموش نکنید

اگر می‌خواهید آرایشتان بیشتر روی پوستتان بماند، اسپری آرایش را فراموش نکنید. این اسپری به چیزی که به آن آرایش بدون لغزش گفته می شود روی پوست شما کمک می کند.

. آرایش چشم را فراموش نکنید

همه انواع آرایش تابستانی بیش از هر چیز بر لب های رنگی ملایم و چشم های درخشان تاکید دارند. بنابراین اگر به یک مهمانی دعوت شده اید و می خواهید آرایش کاملی داشته باشید، فراموش نکنید که سایه چشم دودی، ریمل و خط چشم بهترین دوستان شما هستند.

3. پاک کردن و شستن پوست را فراموش نکنید

به خصوص اگر پوست چرب دارید، فراموش نکنید که در تابستان به طور مرتب پوست خود را بشویید و لایه برداری های سبک و خانگی انجام دهید. البته بهتر است یک لایه برداری سنگین برای زمستان که پوست آفتابی نیست، بگذارید. اما در تابستان نیز می توانید پوست را تمیز کنید به شرطی که حداقل دو روز در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگرفته باشد.

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا