لوازم خانگی

11 راز مخفی برای داشتن مژه‌های بلند و پرپشت که تا امروز نمی‌دانستید


حتما شما هم از طرفداران ابروهای پرپشت و بلند هستید و شاید راه هایی را برای رسیدن به ابروهای بلند امتحان کرده باشید اما موفق نشده اید. ساده ترین راه برای داشتن مژه های پرپشت و بلند استفاده از مژه مصنوعی یا اکستنشن است. البته هیچ جایگزینی برای مژه های طبیعی وجود ندارد. پس باید به فکر تقویت مژه های خود باشید.

امروز در این مطلب از ای بی سی مگ مگ می خواهیم 11 راز در مورد داشتن مژه های بلند و پرپشت را به شما آموزش دهیم. البته قبل از اینکه وارد این رازها شویم، بهتر است وضعیت ابروها و علت نازک بودن آنها را در نظر بگیریم.

چرا ابروها رشد نمی کنند یا نمی ریزند؟

دکتر. Schinehouse، متخصص پوست در لس آنجلس، معتقد است که ابروها به دلایل مختلفی کوتاه و کوتاه تر می شوند. او می گوید: «استفاده از محصولاتی مانند ریمل یا قطره چشم می تواند به ابروهای شما آسیب برساند. این مواد می توانند ابروها را نرم کرده و آنها را بشکنند.» بنابراین بهتر است در استفاده از محصولات چشمی به صورت روزانه احتیاط کنید.

دکتر. شنهاوس: «فشار مکرر دست روی چشم می‌تواند سکته را بشکند و کند کند. چرخه رشد ابروها 4 تا 8 هفته است و اگر ابروهای قبلی قبل از رشد ابروهای جدید شکسته یا شکسته شوند، ابروها کوتاهتر و کوتاهتر می شوند.

چگونه ابروهایی بلند و قوی داشته باشیم؟

چگونه ابروهایی بلند و قوی داشته باشیم؟

انواع درمان های خانگی وجود دارد که می توانید برای افزایش رشد و تقویت ابروها استفاده کنید. مواد و محصولات مختلفی برای تحریک رشد مو وجود دارد که می توانید با خطوط رشد ابرو برای تقویت آنها و افزایش رشد آنها استفاده کنید. البته قبل از استفاده از هر نوع تقویت کننده رشد مژه، مشورت با متخصص را فراموش نکنید.

همچنین بررسی علت عدم رشد ابرو و اطمینان از عدم وجود دلایل خاص پزشکی و بالینی برای این اقدام ضروری است. پس از مشورت با پزشک و انتخاب روش تقویت باید با حوصله و مکرر از آن استفاده کنید تا پس از مدتی نتیجه را ببینید. در اینجا 11 راز برای رشد ابروها وجود دارد.

1. از روغن زیتون استفاده کنید

داستان های زیادی وجود دارد که ثابت می کند استفاده از روغن زنون باعث تقویت و افزایش طول ابروها می شود. روغن زیتون طبیعی سرشار از اسیدهای چرب ضروری است که می تواند به عنوان نرم کننده، مرطوب کننده و نرم کننده ابروها عمل کند. ساده ترین راه برای استفاده از روغن زیتون این است که برس ریملی را که می توان با روغن زیتون زد، خیس کنید و با لیسک آن را بمالید.

. از سرم سفت کننده ابرو استفاده کنید

از سرم سفت کننده ابرو استفاده کنید

حتما در مورد اثرات مثبت سرم سفت کننده مژه برای تقویت مژه شنیده اید. بازار لوازم آرایشی و بهداشتی مملو از برندهای مختلف تقویت کننده سرم است، بنابراین اگر می خواهید ابروهایی پرپشت و سالم داشته باشید، علاوه بر مطالعه نظرات مشتریان در فروشگاه های آنلاین، بهتر است برای انتخاب سرم با یک متخصص پوست مشورت کنید.

3. از روغن ویتامین E استفاده کنید

سال‌هاست که مردم از روغن ویتامین E برای ضخیم‌تر، قوی‌تر و پرپشت‌تر کردن موهای خود استفاده می‌کنند. هنوز 100% از نظر علمی ثابت نشده است، اما تجربیات خوبی در مورد آن وجود دارد.

4. ابروهای خود را بردارید

ابروهای خود را بردارید

این روش ممکن است بی اهمیت به نظر برسد، اما مجسمه سازی سکته ها راهی برای طولانی تر و قوی تر به نظر رسیدن آنهاست. این از نظر علمی ثابت نشده است، اما آرایشگران این روش را توصیه می کنند. برس ابرو ابزار مفیدی است که می تواند در کوچکترین کیف و همیشه همراه شما باشد.

5. از روغن نارگیل استفاده کنید

روغن نارگیل بکر نه تنها برای پوست اطراف چشم مفید است، بلکه یک مرطوب کننده عالی و سفت کننده برای ابروها نیز می باشد. مطالعات نشان داده است که استفاده از روغن نارگیل قبل و بعد از شستن مو می تواند از ریزش پروتئین در موها جلوگیری کند. می توانید با یک برس ریمل یکبار مصرف مژه های خود را به روغن نارگیل آغشته کنید یا انگشتان خود را به مقدار کمی روغن نارگیل آغشته کنید و با مژه های خود بمالید. این روغن به حفظ رطوبت، نرم شدن و افزایش قدرت ضربه ها کمک می کند.

6. ویتامین ها، مواد معدنی و بیوتین را دست کم نگیرید

شاید نام بیوتین را شنیده باشید، ماده ای که برای رشد مو توصیه می شود. اما آیا واقعا بیوتین باعث رشد مو می شود؟ دکتر. Schinehaus معتقد است که کمبودهای خاصی در مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی می تواند بر رشد مو تأثیر بگذارد، اما خوردن ویتامین ها و مواد معدنی اضافی نمی تواند رشد مو را تحریک کند. اکثر افراد دچار کمبود آهن، B12، پروتئین، ویتامین D و بیوتین هستند، اما فقط بیوتین موهایشان را تقویت می کند.

پس بهتر است از بیوتین، ویتامین ها و سایر مواد معدنی برای رشد مو و همچنین داشتن ابروهای پرپشت و بلند برای تقویت بدن و رشد ابروها استفاده کنید. فراموش نکنید که بهترین راه برای انتخاب مکمل های ویتامین و مواد معدنی، مشورت با یک متخصص است.

7. برای تقویت مژه ها از ریمل استفاده کنید

ریمل های مختلفی وجود دارد که باعث تقویت مژه ها و افزایش رشد آنها می شود. علاوه بر این، استفاده از ریمل هایی که دارای موهای ریز یا مژه هستند، می تواند مژه هایی پرپشت و بلند برای شما ایجاد کند.

8. از روغن کرچک استفاده کنید

از روغن کرچک استفاده کنید

روغن کرچک رشد مو را تحریک می کند و ابروهای شما را پر می کند تا آنها را روشن تر و پرتر کند. از این روغن برای تولید سرم سفت کننده ابرو استفاده می شود، بنابراین می توانید بی مورد از آن استفاده کنید.

9. از چای سبز استفاده کنید

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است و به سلامت کلی بدن کمک می کند. حال می خواهیم ترفندهای عالی برای استفاده از چای سبز و تقویت مژه ها با آن را به شما آموزش دهیم. چای سبز را با لیسک بزنید. برای این کار باید یک تکه پنبه را با چای سبز دم کرده و در آب سرد خیس کنید و روی ابروها بمالید. بگذارید چای به مدت 4 تا 5 دقیقه روی خمیر بماند و چشمان خود را با آب بشویید.

10. اسیدهای چرب امگا 3 را امتحان کنید

اسیدهای چرب امگا 3 را امتحان کنید

اسیدهای چرب امگا 3 طبیعی در غذاهایی مانند سالمون، ماهی قزل آلا، صدف، دانه کتان و چیا یافت می شوند. این اسید چرب مفید را می توان در مکمل ها یافت. دکتر می گوید: این روغن یکی از روغن های ضروری است و می تواند ابروها را سالم نگه دارد. آلستون، متخصص پوست بنابراین استفاده از اسیدهای چرب امگا 3 برای داشتن مژه های پرپشت و بلند ارزش امتحان کردن را دارد.

. از آلوئه ورا استفاده کنید

آروهورا دارای خواص تسکین دهنده است و روغن های آن اغلب برای کاهش تورم پوست ملتهب استفاده می شود. اما آیا فکر کردید برای ابروها هم مفید است؟

قبل از استفاده از آلوئه ورا، آن را روی پوست بازوهای خود امتحان کنید تا مطمئن شوید که آن را تحمل نمی کنید. همچنین از تماس با چشم خودداری کنید.

دکتر می گوید: «آلوئه ورا می تواند رطوبت لازم را برای ضربان بدن فراهم کند. آلستون هیدراته نگه داشتن مژه ها باعث رشد فولیکول های مو می شود و در نتیجه مژه هایی ضخیم تر، قوی تر و بلندتر می شود.

بررسی اجمالی

راز داشتن مژه های پرپشت و بلند

برای تقویت ابروها و داشتن ابروهای پرپشت و بلند راه های سخت و آسانی وجود دارد که شما یا اطرافیانتان آن ها را امتحان کرده اید، اما ممکن است به نتایج دلخواه نرسیده باشید. حتما تا به حال با افرادی که ابروهای بلند کرده اند یا از ابروهای خود استفاده کرده اند سر و کار داشته اید و می دانید که هر چقدر هم که به آن اهمیت می دهید، جایگزین ابروهای طبیعی نمی شود. در این مقاله شما را با 11 راز داشتن مژه های پرپشت، بلند و قوی آشنا کرده ایم. اگر روش خاصی برای تقویت ابرو می شناسید در قسمت نظرات برای ما بنویسید.

این مقاله فقط برای اهداف آموزشی و اطلاعاتی در نظر گرفته شده است. قبل از استفاده از پیشنهادات این مقاله حتما با یک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر سلب مسئولیت ای بی سی مگ مگ خواندن.

منبع: bustle

.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا