هنر و سینما

کروئلا؛ هفته‌ی مد لندن، سگ‌های خالدار و اما استون که می‌درخشد


دنیای امروز مملو از پیچیدگی ها است و صنعت فیلمسازی تصمیم گرفته دنیایی پیچیده را از یک افسانه ساده بسازد. به همین دلیل است که بازیگرانی که ما آنها را فقط شرور می نامیم ، بر اساس شخصیت هایشان پیچیده تر شده و تا حدی با فیلم دلسوز هستند. “کرولا” کریگ ژیلسپی با او موافق است.

با انتقاد از “Corolla” داستان در معرض خطر فاش شدن است.

روبرت استرومبرگ (2014) “Melfisent” (2014) نشان داد که چگونه پادشاه زمین در داستان “زیبایی خفته” از جادوگر استفاده کرد و بنابراین می خواست از دخترش انتقام بگیرد. استفاده از آنجلینا جولی برای یافتن نقش “Melficent” نیز عاقلانه بود. چهره ای که می تواند جای زن عاشق و آسیب پذیر را بگیرد ، همچنین قوی و خشن باشد.

سپس نوبت به “جوکر” تاد فیلیپس (2019) رسید تا یک کتاب کمیک برای شرور قهرمان بسازد ، که نه یک شرور کامل بود بلکه بیشتر یک آنارشیست بود که در برابر یک سیستم فاسد ایستاد ، اما ابزاری برای غلبه بر بی عدالتی و آشوب.

اکنون این بخشی از شخصیت “سگ خالدار 101” است که کرولا دویل است. کرولا سگهای سفید را با لکه های سیاه موجود در ویدیو می دزدد تا برای آنها کت تهیه کند. داستان گیلسپی در کودکی با Corolla شروع شد.

اول از همه ، ذکر پروفایل کارگردان فیلم اشتباه نیست. او یک فیلم عاشقانه کمدی مستقل به نام “لارس و دختر واقعی” ساخت که نامزد اسکار بهترین فیلمنامه شد و جوایز متعددی دریافت کرد. یکی دیگر از فیلم های محبوب “من تونیا هستم” است. داستانی بیوگرافی از مارگو رابی در مورد یکی از قهرمانان اسکیت جهان که مصدومیتش به یک کابوس تبدیل شده است. “Corolla” جنبه های مثبت فیلم دوم را در خود دارد ، از جمله همکاری ژیلسپی و بازیگر زن در تصویر ، اما استون. اما او نمی تواند طنز فیلم اول و مطالعه عمیق شخصیت خود را تکرار کند. مشکل “Corolla” از اینجا ناشی می شود.

این نقاشی مطمئناً اثری پر از آب ، رنگارنگ و سرگرم کننده خواهد بود. داستان کرولی ، با خودش گفت ، البته منطق روایی چندانی ندارد. به نظر می رسید ژیلسپی فکر می کند که چون یک فیلم رویایی بود ، ما به راحتی می توانیم روند داستان را بپذیریم. شروع داستان بسیار جالب است. به نظر می رسد یک دختر قدرت شر را در خود دارد و واقعاً مادرش را دوست دارد. او و مادرش آرزو دارند طراح مد شوند ، اما در یک خانه مد که برای کرولا عجیب است ، مادرش توسط یک سگ خالدار کشته می شود. دختر ، مانند الیور توئیست ، با چند کودک که شغل آنها سرقت است شام می خورند.

با این حال ، ده سال بعد ، استون را در نقش کرولا می بینیم که با دوستانش جیب می زند و البته برای کسانی که کرولا با آنها از سگ نفرت دارد ، جالب خواهد بود که کورولا داستان ما یک سگ بوده است دوست

اما سنگهایی مانند کرولا

لباس اما استون در Corolla گاهی اوقات یادآور لیدی گاگا است.

قسمت خنده دار این است که داستان Corolla به جامعه مد در لندن باز شد. او استعداد طبیعی در طراحی لباس دارد ، البته به روشی منحصر به فرد ، که یادآور “شوخی” برخی نمایش ها است ، مانند زمانی که با کامیون زباله به جمع آمد و بالای ماشین توقف کرد. از سوی دیگر ، سبک عجیب لباس هایی که او طراحی کرده و نگرش ضد مد طبقه اشراف در لندن ممکن است یادآور لباس های لیدی گاگا در سال های اخیر باشد.

من فکر می کنم برای هیچکس مهم نیست که “کرولا” در واقع نماینده چیزی شبیه ظهور بیتلز در انگلستان است. یک صحنه و لباس که با موسیقی متال و گیتار الکتریک به تصویر کشیده شده است ، در مقابل راه رفتن در راهروی کلاسیک با لباس اشرافی زیبا. واقعیت این است که حتی در نظر گرفتن این داستان وزن زیادی به فیلم نمی دهد. آنچه از فیلم انتظار داریم این است که فرهنگ اشرافی انگلیس را با فرهنگ عامه به چالش نکشد. ما عاشق قصه گویی شگفت انگیز ، قصه گویی شگفت انگیز ، بازی خوب و سرپرستی مستقیم هستیم و از این میان ، “Corolla” تنها یک یا دو عنصر دارد.

بدون شک ، “Corolla” تصویری از اما استون و اما تامپسون به عنوان نماینده دنیای مد ، فرهنگ عامه و فرهنگ اشرافی لندن است. اما استون از گرما و ظرافت خود برای جلوه دادن پیچیدگی به کرولا استفاده می کند که ما در کاربرد او در فیلمنامه و شخصیت نمی بینیم. در واقع ، مادر کرولا کیست و چرا می خواهد انتقام بگیرد و چگونه رفتار می کند بسیار غیر معمول و قانع کننده نیست.

بازیگری اما استون نقطه قوت فیلم است و دیدن او با لباسی عجیب و غریب مطمئناً تماشاگران را خوشحال می کند. اما تامپسون همچنین نقش خوبی را به عنوان نقش بسیار بد فیلم و یک زن قوی و منظم ایفا می کند ، حتی اگر داستان آنها برای بارونس دیوانه و خودخواه چسبیده و غیرقابل پیش بینی نباشد.

هرچه تبلیغ طنز فیلم بیشتر باشد ، احتمال کسب امتیاز بیشتر و پوشش تعدادی از نقاط ضعف بیشتر است. اما در حال حاضر ، این شوخی از بین نمی رود و دو دوست کرولا ، که شوخی های زیادی روی دوش دارند ، چاق و لاغر شده اند و ما هیچ شیرینی در آنها نمی بینیم.

“Corolla” دارای یک سکانس محدود است که قدرت ایجاد تماشاگر را در احساس یا خنده یا غافلگیری بیننده می بیند و از نظر داستان ، شجاعت و شجاعت از بقایای شخصیت های بد فیلم عقب می ماند. او از عشق و نفرت “Melfisent” استفاده نمی کند و تفسیر سیاسی دقیق “جوکر” را ندارد.

و سرانجام ، “Corolla” فقط اتلاف وقت برای کارگردان و نویسنده در ساخت یکی از جذاب ترین و محبوب ترین سینماهای دیزنی است و زمان خوبی برای نشان دادن استا است که می تواند در یک فیلم بسیار محبوب بازی کند. به

شناسه فیلم Corolla

قصه: کریگ ژیلسپی
آریو: اما استون ، اما تامپسون ، جوئل فرای
عیسی متاکریتیک: 59 از 100
امتیاز Imdb برای فیلم: 7.4 از 10
خلاصه داستان: استلا یک دختر کوچک شرور است که واقعاً مادرش را دوست دارد و البته او عاشق دنیای مد است. مادرش به اشتباه فوت کرد. استلا با دو مرد جوان در خیابان آشنا می شود و آنها با هم سرقت می کنند. استلا بزرگ شد و تصمیم گرفت از شخصیت دیگری به نام کرولا برای انتقام مرگ مادرش استفاده کند.
یادداشت نویسنده: 2 از 5

انتقاد از “Corolla” دیدگاه خود نویسنده است و لزوماً محل AbcmagMag نیست.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا