هنر و سینما

آیا شانگ-چی و افسانه‌ی ده حلقه آسیایی‌ها را با مارول آشتی می‌دهد؟


استودیو مارول تا به حال به بسیاری از قهرمانان آسیایی نگاه نکرده است ، اما “شانگ چی و افسانه ده حلقه” قول می دهد بازیگران و بازیگران آسیایی بیشتری را در فیلم ببیند. و ما قرار است یک سریال مارول باشیم.

رابطه بین قهرمانان آسیایی و مارول در سال های اخیر چندان خوب نبوده است ، اما خوشبختانه این امر در حال تغییر است. هنگامی که استودیو مارول تصمیم گرفت در سال 2013 با “مرد آهنی 3” بزرگترین دشمن اسلیتر و مرد آهنی ، ماندارین را بکشد ، او با زیرکی به یک بازیکن روی آورد. اگرچه او اصالت آسیایی دارد ، اما ظاهر بین المللی و آمریکایی دارد. اتهامات مربوط به نژادپرستی و اظهارات نادرست را حذف کنید. انتخاب بن کینگزلی ، که در هند مستقر است ، برای ایفای این نقش تنش ها را کاهش داد ، اما کل مشکل آسیایی را با مارول حل نکرد. زیرا طرفداران هنرهای رزمی می خواهند بازیگری آسیایی داشته باشند تا بدون دیدگاه های نژادپرستانه بازی کند. ماندارین قبل از انقلاب کمونیستی در چین متولد شد. پدرش چینی ثروتمند و مادرش اشرافی انگلیسی بود که هر دو در کودکی درگذشتند. یکی از ویژگی های او اختلال خودشیفتگی است و او بارها تلاش کرده است تا جهان را فتح کند و فتح کند.

در سال 2017 ، مارول با سریال Iron Fist شبکه نتفلیکس ، مارول می خواست گامی دیگر در جهت دوستی بزرگتر با قهرمانان آسیایی بردارد ، اما به دلیل کلیشه های نژادپرستانه و داستانهای بالاتر حتی عکس عکس آن را داشت. داشته است! برخی از رسانه های شرق آسیا از ضرب و شتم مدیر جوان کشتی دختر جوان نیویورکی انتقاد کردند که نژادپرستی را توصیف کرد.

استودیو مارول تصمیم گرفته تا “پلنگ سیاه” را بسازد تا رنگ و گسترش قبیله ای خود را در دنیای سینما ادامه دهد. این فیلم با قهرمانان سیاهپوست خود ، هم از نظر منتقدان و هم از بوکسورها موفقیت بزرگی به دست آورد و افراد رنگین پوست شخصیت های بهتری در فیلم قهرمان شدند. چند روز پیش اولین تریلر فیلم Shang-Chi و Legend of the Ten Rings منتشر شد و بسیاری معتقدند انتظار می رود این فیلم دید آسیایی به مارول را بهبود بخشد.

فیلم های شانگ چی و اسطوره ده حلقه

در شانگ چی و افسانه ده حلقه ، تونی لیانگ جذاب به جای بن کینگزلی برای جایگزینی ماندارین استفاده شده است ، این بار با بازیگری تمام آسیایی در نقش خود ، در حالی که نقش فو منچو ، بد شرور. شرق این ویدیو در این ویدئو. البته ، حق استفاده از آثار و فونت های ایجاد شده توسط ساکس رومر ممکن است در این اثر مثر نباشد ، اما به طور کلی ، در زمانی که تأثیر بسزایی در سینما دارد و تولید اقدامات برابری طلبانه آن را برای مارول طبیعی می کند. ساخت فیلم هایی بر اساس قهرمانان آسیایی ارسال با شخصیت های شرقی بد!

مارول از دستان دانیل کرتون ، فیلمنامه نویس ، مدیر انتشارات ، تهیه کننده و ویراستار آمریکایی که مادری ژاپنی-آمریکایی و حتی پدری اروپایی دارد ، برای حذف ویژگی های نژادپرستانه بیشتر استفاده کرده است. در شانگ چی و افسانه ده حلقه. کارتن پس از مشاوره مناسب برای کارگردانی فیلم انتخاب شد.

این فیلم بیست و پنجمین فیلم در دنیای سینمایی مارول (MCU) خواهد بود و توسط دیوید کالاهام نوشته می شود.

پس از شیوع همه گیری ویروس کرونا و تعطیلی سینماهای سراسر جهان ، مارول این فیلم ها را از طریق سرویس آنلاین دیزنی پلاس در اختیار علاقه مندان قرار داد. اما این شرکت قصد دارد فقط از 12 سپتامبر (3 سپتامبر) سینماهای شانگ چی و افسانه ده حلقه را در سینماها نمایش دهد و خبری از جدایی با دیزنی پلاس نخواهد بود. در مورد موفقیت تجاری شانگ چی ، “بیوه سیاه” می تواند آخرین فیلم مهم مارول باشد که در ابتدا در Disney Plus ظاهر می شود ، در صورتی که سیاست مالی والت دیزنی تغییر نکند.

شما در مورد آن چه فکر میکنید؟ چه رفتار نژادپرستانه ای در مورد بازیگران و فیلم های مارول به خاطر دارید؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران ای بی سی مگمگ به اشتراک بگذارید.

منبع: گاردین

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا