هنر و سینما

نقدها و نمرات فیلم تیتان؛ ترسناک، غریب و دیوانه‌وار (جشنواره کن ۲۰۲۱)


فیلم “تیتان” به کارگردانی جولیا دوکورنو یکی از شاهکارهایی است که در چند روز اخیر در جشنواره بین المللی فیلم کن 2021 روی صحنه نمایش گذاشته شده است.

این فیلم داستان پدری را روایت می کند که پس از یک سری جنایات غیرمنتظره موفق می شود پس از 10 سال پسر گمشده خود را پیدا کند.

شاخص رضایتمندی منتقدان وب سایت راتون تومیتوز نشان می دهد که از مجموع 19 نقد جمع آوری شده در سایت این فیلم ، 95 درصد منتقدان از فیلم راضی بوده اند. این وحشتناک است. تجزیه و تحلیل 11 نظر جمع آوری شده در سایت Metacritic نیز 9 نظر مثبت و 2 نظر متوسط ​​را نشان می دهد. این نظرات در مجموع 73 رتبه برای این فیلم ایجاد می کند.

اگرچه هر دو منتقد انگلیسی زبان نظرات مثبتی درباره فیلم ابراز کردند ، اما ارزیابی منتقدان بین المللی از مجله فیلم اسکرین ، که روزانه در مسابقه جشنواره فیلم کن منتشر می شد ، مورد استقبال گسترده قرار نگرفت. در واقع ، در مجموع 10 نمای بین المللی از این مجله به 1.6 ستاره از 4 ستاره رسیده است ، که نشان می دهد از نظر این منتقدان چیزی در سمت ضعیف و محدوده متوسط ​​است.

جولیا دوکورنو کارگردان تایتان پیش از این فیلم کمدی Raw را کارگردانی کرده است. فیلم 2016 در بخش توزیع جشنواره فیلم کن شرکت کرد و توجه بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرد.

در ادامه ، برخی از نظرات منتقدان انگلیسی زبان درباره فیلم تایتان را در نظر خواهیم گرفت.

فیلم تایتان

اندیور – دیوید ارلیچ

امتیاز: 91 از 100

هر چیزی که شما را به فیلم تایتان بکشاند ، نمی توانید انکار کنید که از نیروی خلاق دیوانه ای ناشی شده است که توانست ذهن شریر خود را به طور کامل کنترل کند. آهنگی از آتش و آهن درخشان که قبل از تبدیل شدن به یک داستان مدرن (در مورد نیاز کسی که آنها را پیدا کند) ، شبیه بچه دیوانه ای است که پشت فیلم “تصادف” قرار دارد. “تصادف” کروننبرگ و “تتسو: مرد آهنی” شینیا تسوکاموتو را معرفی می کند.

جادوی فیلم تایتان (حداقل یکی از عناصر اصلی که در این بررسی مورد بررسی قرار نگرفته است ، اگرچه یکی از عناصر تعیین کننده شاهکار است) به دلیل نبوغی است که جولیا دوکورنو فیلم را در آنجا کارگردانی کرده است. بین عقل و حماقت ، معجزه و پذیرفته و آزاد و دستگیر شد. در همین حال ، ناگفته نماند که این فیلم یکی از شاهکارهایی است که در صفحه بزرگ نمایش داده می شود ، با صداهای بلند و زنان فریاد کننده تمام صندلی های اطراف شما را پر کرده است.

ScreenDale – جاناتان رامنی

امتیاز: 70 از 100

همه شرکت کنندگان در جشنواره فیلم کن امسال به دنبال حرفه ای خیره کننده بودند ، اما اکنون می توانند از کارهای عجیب و گیج کننده جولیا دوکورنو لذت ببرند. تایتان ، کارگردان فیلم ترسناک خام ، که در سال 2016 اکران شد و مدتها منتظر بینندگان بود ، در حال حاضر در حال نمایش است ، اما فیلم جهت گیری های مختلفی دارد ، بنابراین بینندگان اگر منطق درون آن را ببینند ، کمی اذیت می شوند. و فقط خود را در آن غوطه ور کنید

فیلم مملو از آوارهای بیشماری است که در نهایت یک نمایش دلگیر کننده به نظر می رسد. البته نمایشی که بینندگان هرگز نمی توانند از آن چشم پوشی کنند.

فیلم قبلی دارای دیدگاه زنانه و رویارویی نفرت انگیز و خشونت آمیز بود. در حال حاضر ، پس از حضور قبلی خود در تایتان ، مدیر کشتی قصد دارد تا طرفداران رادیکال فیلم را به سمت خود بکشاند. کسانی که عاشق برخی از وحشتناک ترین مقوله های ترسناک هستند ، و همچنین متخصصان نظریه پست مدرن ، حتی به وینسنت لندن اعتماد کردند که مسئول موفقیت فیلم است. با این حال ، ممکن است طرفداران از تفاوت آن با کارهای معمولی خود شگفت زده شوند.

تنوع – پیتر دی بروج

امتیاز: 70 از 100

جولیا دوکورنو ، فیلمساز فرانسوی ، در فضایی غیرقابل کنترل بازگشته است ، جایی که بدن انسان به عنوان چشم غیر مctiveثر برای جنسیت ، خواسته ها و نگرش خانواده های ناکارآمد مورد استفاده قرار گرفته است و ثابت می کند که اولین فیلم درباره آدم خواری فقط یک کمپین جالب نیست. فیلمی که بدون شک بسیار بحث برانگیز است و نتایج تولید آن منجر به تولید یکی از عجیب ترین فیلم های عجیب سینما شده است. وسط بین آبشار کروننبرگ و تئاتر وحشت یاکوزا: سر گاو تاکاشی مایک ؛ فیلمی که در آن بازیگر فقط باید دهان خود را باز کند و منظور جولیا دوکورنو را می توان ترجمه کرد.

تلگراف – رابین کالین

امتیاز: 60 از 100

جشنواره فیلم کن هر سال باید فیلمی بسازد که تقریباً در هر مرحله تماشاگران را بیزار کند و امسال به فیلم جولیا دوکورنو اختصاص دارد. فیلمساز با استعداد 37 ساله آخرین بار در سال 2016 با یک فیلم خام در جشنواره شرکت کرد. یک داستان وحشتناک در مورد یک دامپزشک بدون گوشت که به شدت می خواهد گوشت انسان را بخورد. اولین فیلم دوکورنو برای کسانی که توانستند با آن روبرو شوند ، ستاره هفته منتقدان بین المللی در آن سال بود.

ما در حال حاضر پنج ساله هستیم و فیلم جدید تایتان وارد عرصه رقابت فیلم شده است ، که باید به عنوان تبلیغات سنگین تلقی شود.

گاردین – پیتر بردشاو

امتیاز: 40 از 100

نوع فیلم های خنده دار و وحشتناک جولیا دوکورنو که از نظر جسمی وحشتناک است ، به دلیل حماقت و شکست کامل ، شایسته ستایش است.

این تنها کارگردانی است که کار خود را در سال 2016 با یک فیلم ترسناک خام و هوشمند آغاز کرد. فیلمی که از تصاویر وحشتناک آدم خواران برای نشان دادن چیزهایی در مورد هویت آنها و شکل ذهنی بدن استفاده می کند. شاید فیلم جدید او تایتان قصد دارد همین مسائل را به نمایش بگذارد ، اما به شیوه ای تنبل و بی ادبانه و البته گاهی با نوعی عشق و انرژی عجیب.

تایتان واقعاً روزهای عجیبی را سپری می کند. شاید فیلم ایده جالبی از مردانگی و زنانگی داشته باشد ، اما همه چیز ایراد دارد و مسیر هموار و ساده است. سبک و طنزی که در فیلم خام می بینیم کاملاً فاقد آن است. در نهایت ، فینال بزرگی که بینندگان در طول فیلم انتظار دارند کمی شکننده است.

منتقدان به فیلم کن 2021 امتیاز دادند

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا