هنر و سینما

فالکون و سرباز زمستان داستان کاراکترها را بعد از بازنشستگی راجرز روایت می‌کند


در سری Falcon و Winter Soldier ، سام و باکی جنبه های مختلفی از Captain America را نشان می دهند. یکی شبیه کاپیتان و دیگری شبیه استیو راجرز. فالکون و سرباز زمستان زندگی سام ویلسون و باکی بارنز را پس از استعفای و بازنشستگی استیو راجرز نشان می دهند ، که هر دو یکی از اموال کاپیتان آمریکا را گرفتند. سام کاپیتان جدید آمریکایی است ، در حالی که باکی شبیه استیو راجرز جدید است.

با اتمام سه مرحله اول دنیای سینمایی مارول ، دنیای سینمایی مارول با طرحی با کیفیت بالا به مرحله 4 می رود و نه تنها بر تصاویر متحرک ، بلکه بر تلویزیون و سرویس اینترنت مستقیم نیز تمرکز می کند ، زیرا استودیو دارای یک لیست طولانی سریال ها یک تلویزیون آماده پخش آن وجود دارد.

Vandavision آغاز موج جدیدی از محتوای مارول است و اکنون طرفداران سری Falcon و Winter Soldier به سام و باکی می پیوندند. سکانس سریال دو ماه پس از Avengers: Endgame می آید و داستان فالکون (سام ویلسون) را نشان می دهد که تصمیم می گیرد تصمیم بگیرد که آیا سپر Captain America را همانطور که استیو راجرز می خواهد بپذیرد یا خیر. هنوز با گذشته تاریک خود دست و پنجه نرم می کند چیزی که آنها در ذهن نداشتند ، انتخاب کاپیتان جدید آمریکایی توسط دولت بود. یکی از اعضای ارشد ارتش آمریکا به نام جان واکر (وایت راسل).

در این مجموعه ، فالکون و سرباز زمستان دو بازیگر اصلی این سریال هستند که گروه تهاجمی به نام پرچم شمشیرزها را به سرپرستی کارلی مورگنتائو (ارین کلیمن) سرنگون می کنند و همچنین با کسانی که سازنده آن هستند مقابله می کنند. قهرمان سرم ؛ تفرای.

اگرچه سام و باکی قبلاً با هم کار می کردند و تیم خوبی ایجاد کردند ، تفاوت هایی بین آنها و نحوه انجام کارها وجود دارد ، اما این تفاوت ها منجر به مقایسه دو طرفه دوستی آنها شده است.: استیو راجرز و کاپیتان آمریکا. ، چه کسی یکی از این نقش ها را داشته باشد

جنگ سربازان زمستانی بازتابی از ایدئولوژی استیو است

باکی و کاپیتان آمریکا

باکی بارنز و استیو راجرز دوستان دوران کودکی بودند که در دهه 1940 به خدمت سربازی رفتند ، اما داستان آنها بسیار متفاوت بود. استیو با یک آزمایش مافوق صوت روبرو شد و بعنوان ناخدا آمریکا اکنون برای همه شناخته شده بود و باکی دستگیر و محاکمه شد. این آزمایشات به او اجازه داد تا پس از افتادن در یک رودخانه سرد زنده بماند ، اما استیو (و بقیه) تصور کردند که او مرده است.

باکی هیدرا را نجات می دهد ، هیدرا آزمایش خود را با باکی ادامه می دهد ، او را به یک سلاح تبدیل می کند و یک بازوی مصنوعی به او می دهد (زیرا او پس از زمین خوردن دست چپ خود را از دست داده بود) و حافظه اش. ، جنایات متعددی مرتکب شد و افراد زیادی از جمله هوارد و ماریا استارک را کشت.

پس از یک تجربه طولانی و دردناک برای او و استیو ، و هنگامی که استیو متوجه شد که چه اتفاقی برای دوستش می افتد ، باکی توانست از کنترل هیدرا خارج شود (به لطف کمک نمک زیاد ، زمانی که او در واکاندا گذراند). باکی ، و نارنینا) و دیگر سرباز زمستانی نخواهد بود

اگرچه بین شخصیت واقعی باکی و شخصیت قبلی او درگیری مداوم وجود داشت ، اما استیو با طبیعت نظامی و قهرمانانه مبارزه می کرد ، حتی اگر این نبرد درباره باکی تاریک تر ، افسرده تر و دارای سطح روانی بالاتر باشد. به طور خلاصه ، او بازتاب تاریکی گذشته استیو است.

باکی بازتاب تخلف استیو است

باکی و کاپیتان آمریکا

اگرچه استیو راجرز به دلیل انسانیت و اخلاق خود شناخته می شود ، اما در هر جایی که احساس می کرد به او نیاز دارد ، قانون را زیر پا گذاشت. یکی از اولین نمونه ها زمانی رخ داد که دید باکی توسط هیدرا دستگیر شده است.

او از دستورات رئیس خود سرپیچی کرد و برای نجات باکی خودکشی کرد. البته ، یکی از مشهورترین نمونه ها برای راجرز در فیلم Captain America ظاهر شد: جنگ داخلی ، هنگامی که او از امضای قرارداد سوکوویا امتناع کرد و به عنوان جنایتکار شناخته شد ، که او نادیده گرفت و مطمئن شد که این کار خوبی است.

ما این گرایش به قانون شکنی را در اقدامات باکی ، انجام کارهایی با Falcon و Winter Soldier مشاهده می کنیم که به نظر او باید انجام شود ، حتی اگر برخلاف دستورات او و قانون بالاتر باشد. این را می توان در نحوه صلح وی با افراد فهرست خود مشاهده کرد ، زیرا او از سه قانونی که پزشکش به او داده بود پیروی نمی کرد و اخیراً با کمک به فرار از زندان بارون زیمو (دنیل برول). به این ترتیب اما به سام نگفت زیرا می دانست که آنها به کمک او نیاز دارند.

باکی ، مانند بهترین دوستش ، استیو ، هر کاری را که برای رسیدن به هدف خود لازم است انجام می دهد (یک هدف بی خودخواهانه) ، حتی اگر به معنای شکستن قوانین زیادی باشد.

ایده سام مشابه ایده کاپیتان آمریکا است

سام و کاپیتان آمریکا

از سوی دیگر ، سام تمایل بیشتری به شخصیت کاپیتان آمریکایی استیو راجرز دارد. استیو به عنوان کاپیتان آمریکا شناخته می شود ، اگرچه ممکن است در نقض قانون دشمنان بیشتری داشته باشد ، اما او به درستی و شجاعت خود مشهور بود و بیشتر کارها را به خوبی انجام داد ، اما به آنچه نیاز داشت ادامه داد.

سام سعی می کند در تیم باشد و حکمت کامل باکی. او نمی خواهد قانون را زیر پا بگذارد (که از آنچه در پایان کاپیتان آمریکا اتفاق افتاد: جنگ داخلی برای کاپیتان آمریکا قابل درک است) ، او مانند باکی فوری نیست ، و به نظر می رسد برای او مهمتر باشد مفتخر

با این حال ، به عنوان کاپیتان آمریکا ، سم تیم را تنها نمی گذارد و حتی اگر با تصمیمات و استراتژی های باکی موافق نباشد ، باز هم با باکی می جنگد و با آن پیش می رود. او باید برود و آنچه را که باید انجام دهد انجام دهد ، مانند یک سرباز واقعی

ممکن است سم سپر کاپیتان آمریکایی را ترک کرده باشد ، اما این بدان معنا نیست که او ویژگی های لازم برای تبدیل شدن او به یک قهرمان معروف را ندارد ، زیرا او قبلاً همان سبک و رفتار دوستان خود را داشت. در همین حال ، باکی بیشتر یک شخصیت انسانی است تا استیو قهرمان ، و سام و باکی طبیعت استیو راجرز / کاپیتان آمریکا را در Falcon و Winter Soldier زنده نگه می دارند ، کاری که جان واکر می تواند هر کاری را انجام دهد. انجام نخواهد شد

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا