هنر و سینما

۱۶ حقیقت غافلگیرکننده درباره‌ی پالپ فیکشن که نمی‌دانستید


در 14 اکتبر 1994 ، “Pulp Fiction” در ایالات متحده منتشر شد و خبر از تولد نویسنده خلاق جدید در هالیوود داد.

وی علاوه بر آموزش آنچه که اروپایی ها در مورد محصولات مک دونالد می گویند به مخاطبان آمریکایی آموزش داد ، کار جان تراولتا (که به عنوان آکادمی بهترین بازیگر مرد انتخاب شد) را برای بازی در فیلم “وینسنت وگا” احیا کرد. به دنیا

از آنجایی که Pulp Fiction همیشه در بین دوستداران سینمای ایران محبوب بوده است ، ما تصمیم گرفتیم 16 حقیقت جذاب و خنده دار را که شاید درباره فیلم و حاشیه های آن نمی دانید ، جمع آوری کنیم.

1. فیلم قبل از اکران در ایالات متحده در کره جنوبی ، ژاپن و حتی اسلواکی فیلمبرداری شده است

این فیلم برای اولین بار در جشنواره فیلم کن در سال 1994 به نمایش درآمد. پس از کن ، فیلم در فیلم های دیگر از مونیخ تا لوکارنو و قبل از رسیدن به سواحل ایالات متحده ، در جشنواره فیلم نیویورک به نمایش درآمد. اما قبل از اینکه فیلم در 14 اکتبر همان سال در سینماهای آمریکا رسماً افتتاح شود ، در ژاپن ، کره جنوبی و اسلواکی به طور رسمی نمایش داده شد! این فیلم بین سالهای 1994 تا 1995 در سراسر اروپا و آسیا اکران شد.

2. نام مستعار “اسم حیوان دست اموز عسل” از نام یک خرگوش واقعی الهام گرفته شده است

“هانی بنی” را به خاطر دارید؟ جنایتکار عصبی در ابتدای فیلم سعی می کند با دوست دخترش یک رستوران را بشوید. نامش از لیندا چن خرگوش محلی گرفته شده است که این فیلم را برای تارانتینو بازی کرده است. لیندا از تارانتینو حقوق نگرفت اما در عوض از او خواست تا هنگام کار به تارانتینو به خرگوش غذا بدهد. متأسفانه ، تارانتینو در این امر سهل انگاری کرد و وقتی خرگوش به دلیل این بی دقتی جان سپرد ، نام خود را در فیلم گذاشت تا جرم خود را جبران کند!

3. از کلمه به اصطلاح 265 بار استفاده کنید!

کلمه زننده ای که با حرف “F” شروع می شود قبلاً 265 بار در فیلم استفاده شده است ، اما این عدد حتی باعث نشد تارانتینو رکورد خود را بشکند. اولین فیلم او “سگهای انبار” با 269 رکورد با استفاده از کلمه “فراخوانی” استفاده از آن کلمه در کار استاد بود. با این حال ، Pulp Fiction این جایزه را برای استفاده گسترده از این کلمه در سال 1994 دریافت کرد.

4- نمایش مالیبو 1964 وینسنت پس از ساخت فیلم به سرقت رفت

آیا به یاد دارید چگونه وینسنت در مورد احساسات خود در مورد خرید و استفاده از مواد مخدر قرمز خودرو صحبت کرد؟ آن ماشین در دنیای واقعی متعلق به تارانتینو بود و پس از آن سفر با تراولتا آنقدر در فیلم نمایان شد که به سرقت رفت! این ماشین تا بیست سال بعد پیدا نشد ، هنگامی که دو مأمور پلیس آن را زیر پای دو پسر پیدا کردند و پس از بررسی تعداد شاسی خودرو ، متوجه شدند که این خودرو به طرز مشهوری به سرقت رفته Pulp Fiction!

5. بودجه فیلم تنها 8.5 میلیون دلار است

از این مبلغ پنج میلیون برای حقوق بازیگران هزینه شد. بودجه فیلم تنها در هفته اول اکران بازگشت. این فیلم تنها در اولین هفته اکران خود در ایالات متحده 9.5 میلیون دلار فروخت و از بودجه بالایی برخوردار شد. این فیلم در نهایت 219 میلیون دلار فروخت تا جذاب ترین اثر زنده شود.

6. نقش وینسنت وگا برای مایکل مدسن نوشته شد

از ابتدای فیلم ، تارانتینو برخی از نقش ها را به بازیگران خصوصی اختصاص داده است ، از جمله ساموئل ال جکسون ، تیم راث ، هاروی کایتل و آماندا پلامر. اما هیچکدام از این نقشها پس از تلاش او برای پنهان کردن مایکل مدسن از ونسان ، آشکار نشد. مدسن ، که در اولین فیلم مستر بازی کرد ، در ابتدا قول داد که این نقش را بر عهده بگیرد ، اما دو هفته قبل از شروع فیلمبرداری ، اوضاع را عوض کرد و با ستاره وایت ایرپ فقیر قرارداد بست. البته ، “وینسنت وگا” آن شیرینی را در حال حاضر در حضور “مدسن” نداشت. شاید برای شما جالب باشد که بدانید هیچ گزینه دیگری برای “دانیل دلوا” وجود ندارد ، اما خوشبختانه او تا زمانی که این نقش به تراولتا محبوب رسید ، نقش خود را دریافت نکرد.

7. وینسنت وگا برادر خانم بلوند است

تارانتینو سابقه طولانی در ایجاد ارتباط بین بازیگران فیلم های مختلف دارد. به عنوان مثال ، “وینسنت وگا” در این فیلم در واقع برادر دوقلوی “آقای بلوند” است ، شخصیت جانی در فیلم “سگهای انبار” با بازی “مایکل مدسن” ، و اگر نقش مدسن را بازی نکند ، فرد بدی است که باید اعتراف کرد ، او می توانست در دو فیلم دوقلو جنایتکار باشد. بود!

8. جلوه های فیلم بر روی برنامه “تخت گاز”

برنامه محبوب Flatbed ، که سالها با “جرمی کلارکسون” در بی بی سی پخش شد ، دارای شخصیت ناشناخته ای به نام “Stig” است. سازندگان تخت گاز از شخصیت عجیب “Gimp” در فیلم پالپ فیکشن ساخته این بازیگر الهام گرفتند.

9. بوچ باید جوانتر از آن باشد

تارانتینو به فکر بازیگر جوانتری برای بوچ بود و حتی با مت دیلون در مورد ظاهر فیلم صحبت کرد ، اما دیلون به زودی نقشی را که به بروس ویلیس داده شد پذیرفت. ویلیس ، البته ، به شوخی این نقش را پذیرفت ، زیرا از این که چرا نقش “وینسنت” به او پیشنهاد نشده بود ناراحت بود.

10. کتابی که وینسنت در حمام خوانده واقعی است

وینسنت وگا عاشق مطالعه کتاب هنگام استفاده از حمام است. کتابی که او قبل از مرگ خواند ، Modesty Blaise بود ، یک کمیک داستانی تخیلی که توسط Peter O’Donnell نوشته شده است. جالب اینجاست که یکی از برنامه های آینده تارانتینو اعلام این داستان بود و وقتی فیلم در سال 2003 اکران شد ، نام تارانتینو در ابتدای فیلم به عنوان تهیه کننده آن تغییر کرد: “کوئنتین تارانتینو ارائه می کند!”

به “اوما ترمن” اولین انتخاب تارانتینو برای نقش “میا” نبود!

عجیب است. چون استاد علاقه زیادی به تورمن داشت. اما وقتی کار می کند ، علاقه شخصی می تواند از بین برود. این نقش دارای نامزدهای برجسته بسیاری بود. ایزابلا روسلینی ، جولیا لوئیس دریفوس ، هالی بری ، مگ رایان و میشل فایفر. انتخاب تارانتینو از قلب فایفر بود ، اما مسئولیت آن بر عهده تورمن بود.

به تریلرهای اصلی فیلم بسیار گران قیمت بودند

در اولین پوستر “میا” ، او یک بسته سیگار “Lucky Strike” در دست دارد و سیگار می کشد. اما میراماکس حق استفاده از نام تجاری Lucky Strike را خریداری نکرده است و ممکن است با شکایات و جریمه های قابل توجهی روبرو شود. بنابراین همه این پوسترها از بازار جمع آوری شده اند و امروزه با قیمت صدها دلار برای فروش در دسترس هستند.

13. ساموئل ال جکسون نقش ژول را از دست داد

این غیرقابل تصور است ، به ویژه وقتی می دانیم که نقش از ابتدا برای جکسون نوشته شده است. اما وقتی بازیکن کافه کالدرون دست خود را در این نقش امتحان کرد ، نمایش آنقدر شگفت انگیز بود که تارانتینو متقاعد شده بود که جکسون را شکست خواهد داد. جکسون با ناامیدی همه جا نقش خود را دوباره امتحان کرد و آن را از کالدرون گرفت!

به این کلیپ توسط رابرت رودریگز انتخاب شده است

تارانتینو در این فیلم نقش جیمی را بازی کرد و وقتی جلوی دوربین رفت ، نیاز داشت گردن خود را به شخص دیگری تقدیم کند. چه کسی بهتر از دوستانش گرمابه و روبرت رودریگز ، باغبانش ، این کار را انجام می دهد؟ مدت کوتاهی بعد ، رودریگز بر اساس فیلمی که دوستش کوئنتین ساخته بود ، “از گرگ تا سپیده دم” را ساخت و البته نقش یکی از برادران خشن خود را بازی کرد.

به تزریق آدرنالین به قلب تورمن محصول خاصی بود

در حقیقت ، تراولتا در واقع مجبور شد یک سوزن نازک را در سینه شریک خود وارد کند ، اما چون انجام این کار بسیار دشوار بود ، او صحنه مقابل را فیلمبرداری کرد. یعنی سوزن را وارد قفسه سینه ترمان کردند ، سپس تراولتا آن را کشید و صحنه عوض شد. معجزه سینما!

به بوچ با ماشین وینسنت تصادف کرد!

بوچ و وینسنت دو بار در این فیلم با هم ملاقات کردند. اولی به سفارش “مارسلوس والاس” در کافه فیلم محبوب و دومی در خانه بوچ بود. در صحنه اول ، رویارویی وینسنت با بوچ بسیار زشت و توهین آمیز است و این حادثه باعث می شود تا بوچ بعداً برای شستن کلیدهای ماشین با شریک خود صف بگیرد! البته ، ما این ایده را در فیلم نمی بینیم ، اما خود تارانتینو بعداً اعتراف کرد که بوچ از ماشین حمایت کرده است!

منبع: نخ دندان

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا