هنر و سینما

حمیدرضا صدر منتقد سینما، نویسنده و مفسر فوتبال درگذشت


حمیدرضا صدر ، نویسنده و منتقد فوتبال و سینما ساعاتی پس از بیماری و نبرد با سرطان درگذشت.

وقتی از بازیها و فیلمهای مورد علاقه فوتبالمان صحبت می کنیم ، کسانی را که به سینما و فوتبال ، حمیدرضا صدر ، به نویسندگی و فیلم علاقه دارند ، به خاطر دیدگاه های شخصی و نیازهای بیرونی و درونی اش به یاد می آوریم. نویسنده و منتقد محبوب که سالها پیش فعالیت خود را در زمینه فیلمسازی با نوشتن در مجلات معروف مانند “فیلم” آغاز کرد و با حضور در فوتبال و تلویزیون به عنوان یک متخصص مشهور شد.

صدر در سه سال گذشته به سرطان مبتلا شده بود و اخیراً در ایالات متحده تحت درمان قرار گرفت. خانواده وی هفته گذشته از توقف شیمی درمانی خبر دادند و وضعیت وی بدتر شده است و اکنون با انتشار پستی در اینستاگرام مرگ وی را در 65 سالگی تأیید کرده اند.

صدر مقاله خود را در ستون هنر شرقی و ستون تحلیل سینمای جهان منتشر کرد. در ده سال گذشته ، او میزبان روز جهانی سینما در ماهنامه فیلم بود و به دلیل عکاسی ، تحلیل و نقد در جشنواره فیلم لندن شهرت زیادی دارد. در چند سال گذشته ، او کمتر از سینما نوشت و بیشتر در صحنه های اینترنتی فوتبال بازی کرد.

یکی از شاهکارهای برجسته صدر نیمکت داغ ، شما در قاهره خواهید مرد و پسران روی صحنه هستند. کتاب مطبوعات نیمکت نشین با نام کامل “نیمکت داغ: از حشمت مهاجرانی تا الکس فرگوسن و ژوزه مورینیو” در مورد بازیکنان مشهور تاریخ فوتبال در سراسر جهان و ایران صحبت می کند و با این بازیکن شماره یک جهان در فوتبال روبرو شده است. به صدر در یک فصل به بررسی سی و چهار مربی فوتبال پرداخت.

شما در قاهره خواهید مرد ، یکی دیگر از کتابهای جالب و جذاب صدر که در آن زندگی خود را برای محمدرضا پهلوی به ارمغان آورد. این کتاب تنها سه هفته پس از انتشار به چاپ دوم رسید. صدر علت نگارش این مستند را توضیح داد و در یکی از مصاحبه های خود به این نتیجه رسید: “من مدتها در فکر نوشتن داستانی بر اساس حقایق و رویدادهای تاریخی بودم. در واقع ، پس از ترجمه یونایتد نفرین شده توسط دیوید پیس ، به دنبال نوشتن داستانی با چنین شخصیتی. به همین دلیل به نظر می رسد که او را آخرین پادشاه ایران می دانم ، بیش از هر شخص تاریخی دیگری ، می تواند به عنوان گوینده در چنین داستانی مورد استفاده قرار گیرد. فردی که تحت تأثیر قدرت خود قرار گرفته است و ثروت ، و در عین حال از بسیاری از موارد انزوا و به تنهایی می ترسد. از سوی دیگر ، خواندن تاریخ ایران امروز نیز یکی از علایق من است و من همه داستان های شما را با هم نوشتم ، شما در قاهره خواهید مرد. “

ای بی سی مگمگ درگذشت این نویسنده ، کارشناس فوتبال و منتقد سینما را به همه دوستداران ورزش و هنر تسلیت می گوید.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا