هنر و سینما

سرگذشت نارنیا؛ رده‌بندی ۳ فیلم این مجموعه‌ی فانتزی از بدترین تا بهترین


به دنبال موفقیت هری پاتر و ارباب حلقه ها ، استودیوها به شدت می خواستند سریالی را بیابند که با مخاطبان خاصی ایجاد شود که بتواند الهام بخش باشد. داستان نارنیا یکی از بهترین انتخاب ها است. این هفت مجموعه رویایی نوشته سیاس لوئیس واقعاً سرگرم کننده بود. پادشاهی افسانه ای نارنیا طرفداران مشتاق زیادی داشته است و شخصیت ها و موجودات معروف آن را می توان در صفحه بزرگ نشان داد.

لوئیس از ترس اینکه موجودات فانتزی داستان او در بازی زنده توهین آمیز باشند ، هرگز فرزندان خود را نفروخت تا داستان خود را تا آخر عمر ارسال کنند. با این حال ، فیلم نارنیا پیشرفت های چشمگیری در زمینه گرافیک و کار با رایانه نشان داده است ، از جمله یکی از اولین بازیگران دیجیتال ، یک شیر به نام اصلان (لیام نیسون). در یک رویداد مهم ، بازیگران همچنین بازیگران را به همراه جوانان با استعداد انتخاب کردند. کیفیت فیلم ها متفاوت است ، اما در هر صورت ، داستان آنها درباره سفر جذاب پسر یک خانواده پونزی ، پیتر (ویلیام ماسلی) ، سوزان (آنا پوپولول) ، ادموند (الکساندر کینز) و لوسی (جورجی هنلی) است. ، که اهل انگلستان است ، به دنیای جادو و خطر منتقل می شود.

فیلم اول از نظر مالی موفق بود ، اما دو قسمت بعدی از آرامش کمتری برخوردار بود و فیلم چهارم در مرداب و تولید بود. حقوق این مجموعه در سال 2011 از شرکت تولیدی رسانه والدن خریداری شد. جو جانستون به طور موقت برای کارگردانی چهارمین فیلمی که می تواند با دنباله آن مطابقت داشته باشد ، منصوب شد ، اما متیو آلدریچ (نویسنده فیلم) پس از امضای قرارداد یکساله Netflix با CS Lewis برای تولید فیلم ها و سریال های جدید ، برای نوشتن بقیه حق رای استفاده شد. از آن زمان ، هیچ خبر مهمی منتشر نشده است.

در حالی که آینده این مجموعه نامشخص است ، مجموعه نارنیا نمونه ای دلگرم کننده از اعتماد به نفس نسبتاً کامل است. بنابراین بد نیست هر سه فیلم او را از نظر کیفیت مرور کنیم.

به داستان نارنیا: یک سفر دریایی صبحگاهی (تواریخ نارنیا: سفر در سپیده دم)

نارنیا

  • کارگردان: مایکل آپد
  • بازیکنان: ویل پولتر ، جورجی هنلی ، بن بارنز
  • تاریخ انتشار: ..
  • تخفیف گوجه فرنگی: 50 از 100
  • مرده IMDb برای فیلم: 6.3 از 10

در کمال شگفتی ، سومین فیلم از سری نارنیا نسبت به قسمت قبل تغییر عمده ای را تجربه کرد. برخلاف دو فیلم اول به کارگردانی اندرو آدامسون ، این فیلم به کارگردان مایکل آپتاد اهدا شد. خواهر کوچکتر داون فقط بر روی دو خواهر و برادر کوچکتر خود ، ادموند و لوسی تمرکز کرد و رویکرد تیره تری نسبت به شاهکارهای قبلی و منابع اصلی داشت و کمتر احساساتی بود. متأسفانه ، قصد Aptd برای وارد کردن تمام دیدگاه های شخصیتی با سابقه خانوادگی لوئیس در تضاد است.

ادموند و لوسی به نارنیا برمی گردند تا به شاهزاده خزر (بن بارنز) کمک کنند تا هفت شاهزاده گمشده را در تجربه آشنا اودیسه پیدا کنند. قطعات داستان ، جایی که هرکس چهره خود را در ترس عمیق خود می بیند ، جذاب است ، اما ترس ها و نگرانی های ناشی از جانوران رویایی غول پیکر ، هسته اصلی داستان را نرم کرده است. سرعت و ریتم فیلم آنقدر زیاد است که آپتاد اصلاً نمی تواند زمان زیادی را در یک جهان معین بگذراند. به نظر می رسد آخرین برخورد با اصلان و نبرد بزرگ با مار ساخته شده در فیلم نزدیک به فیلم اول است ، اما به دلیل بحران روانی بازیگران آن کمی بی معنی و ناخوشایند است. در تاریخ فیلم ، که روند مورد علاقه Aptd است. به نظر می رسد.

با این حال ، الکساندر کینز و جورجی هنلی هنوز نقش مهمی را ایفا می کنند و شخصیت و نگرانی خود را برای نقش های رهبری و موفقیت نشان می دهند. بن بارنز نقش قوی تری به عنوان شاهزاده خزری نسبت به زمانی که برای اولین بار در این سریال ظاهر شد ، انجام داد و جالب اینکه او لهجه زیبای خود را به نمایش گذاشت. متأسفانه ، حضور پسر عموی خانواده پونسه ، اوستا اسکراب (ویل پولتر) محبوبیت فیلم را کاهش داده است. پولتر مطمئناً قصد دارد نقش خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهد ، اما نارضایتی ها و غر زدن های دائمی او باعث ایجاد مشکلاتی در فیلم می شود و در نهایت ، تعدادی از داستانهای کوچک پس از آن حل نشده باقی می مانند. گفتگو انجام شد.

به داستان نارنیا: شاهزاده کاسپین (تاریخ نارنیا: شاهزاده کاسپین)

نارنیا

  • کارگردان: اندرو آدامسون
  • بازیکنان: جورج هنلی ، ویلیام ماسلی ، بن بارنز
  • تاریخ انتشار: ..
  • تخفیف گوجه فرنگی: 66 از 100
  • مرده IMDb برای فیلم: 6.5 از 10

داستان نارنیا: شاهزاده کاسپین جذابیت کمتری نسبت به قسمت اول دارد. داستان بیشتر بر قیام های سیاسی متعدد و دنباله حوادث تمرکز می کند و عناصر افسانه ای موجود در آن را کاهش می دهد و همین رویکرد تاریک پیامدهای دیگری را نیز به همراه دارد. از یک سو ، چهار فرزند خانواده Ponzi باید تجربه بیشتری داشته باشند ، زیرا آنها قبلاً خود را ثابت کرده اند و اکنون بزرگسال هستند. این داستان از دنیایی جالب برخوردار بود که مردم نارنیا این بار با قوانین جدیدی روبرو شدند ، اما می توان گفت 150 دقیقه زمان بسیار طولانی در روایت است ، و گاهی اوقات متوجه می شویم که این روایت از خط اول است.

متأسفانه مشکل بزرگ شاهزاده خزر شخصیت اصلی اوست. داستان تمایل کاسپین برای بازگرداندن تاج و تخت به عموی شیطانی اش ، پادشاه میراز (سرجیو کاستلیتو) کمتر جدی است و فیلم بیشتر به افشای گناه خانواده پونزی علاقه دارد. رشد ذهنی بارنز در تصمیم گیری دیده نمی شود و او اغلب پیتر را رهبری می کند و البته لهجه اسپانیایی او به او کمک نمی کند. کاستیلو یک جنایتکار بی وجدان است ، اما در جنگ خانوادگی جاری ، او فقط ریتم داستان را کند می کند و از شر او به ندرت نام برده می شود.

تنش بین پیتر و ادموند جذاب به نظر می رسد ، اما نقش خواهران و زنان در فیلم ، که آدامسون آن را یک فیلم پسرانه تر می داند ، کم است. نگرش دوست داشتنی و دوست داشتنی لوسی در یافتن اصلان نقطه روشنی در داستان تاریک فیلم است ، اما آخرین رابطه عاشقانه لوسی با کاسپین بی دلیل است. کوتوله قرمز ، ترامپکین (پیتر دینکلیج) ، کوتوله سیاه ، نیکابریک (وارویک دیویس) و شمشیر زن موش ، ریو چیپ (ادی ایسارد) همه قهرمانان جدیدی هستند که کاملاً در داستان این برادران جا می گیرند. در حالی که فیلم ممکن است نبردهای زیادی داشته باشد ، این نبردها برای یک فیلم خانوادگی بسیار چشمگیر است و حماسی و مناسب به نظر می رسد.

به داستان نارنیا: شیر ، کاسه و جادوگر (داستان نارنیا: شیر ، جادوگر و لباس)

نارنیا

  • کارگردان: اندرو آدامسون
  • بازیکنان: جورجی هنلی ، ویلیام ماسلی ، آنا پاپولو
  • تاریخ انتشار: ..
  • تخفیف گوجه فرنگی: 76 از 100
  • مرده IMDb برای فیلم: 6.9 از 10

داستان نارنیا: شیر ، جادوگر و لباس خلاصه ای از بهترین لحظات این مجموعه است. این فیلم داستانی رو به رشد است که در آن کودکان مسیر بزرگ زندگی خود را کشف می کنند و در مواجهه با سختی ها امیدوار می مانند. لذت دیدن نارنیا برای اولین بار در ادامه فیلم به دست نیامد و ترکیب آرایش انجام شده در تصویر و انجام کارهای پیشگام ، فیلم را به یک کار جالب تبدیل کرد. حضور اصلان ، که نیسون از او به عنوان مربی و مربی یاد کرده است ، ضروری به نظر می رسد و هیچ هدفی در فیلم های بعدی ندارد ، اما در فیلم شیر ، جادوگر و کمد لباس در تمام مدت حرکت و وجودش سرگرم کننده است.

جادوگر سفید با بازی تیلدا سوینتون پر زرق و برق ترین جادوگر این مجموعه است. لباس و آرایش او شگفت انگیز به نظر می رسد و سوینتون شخصیت خود را نشان می دهد و به شدت بر وسوسه های شیطانی خود می افزاید. جیمز مک آووی در نقش آقای تومانوس موجودی مورد علاقه در این سریال است که جادوگر سفید را برای کمک به ادموند و لوسی تبدیل می کند. پایان وحشتناک Tomenos واقعاً قدرتمند است و این نقطه عطفی در این حق رای است.

با این حال ، تمرکز داستان از اعضای خانواده پونزی دور نیست و شیر ، جادوگر و کمد لباس از هر فیلم دیگری موفق تر است. هر کودک دارای یک خط کامل داستان است. پیتر معنای واقعی رهبری را می دانست ، سوزان مهربانی و مهربانی را آموخت ، ادموند به اهمیت حقیقت پی برد و لوسی شجاعت را در درون خود دید. زندگی هر یک از آنها نیز مهم است و هماهنگی و همدلی آنها با او باورپذیر و جذاب است. شیرها ، جادوگران و لباس ها فیلم کاملی نیست ، کمی ساده است و نیازی به برق ندارد. با این حال ، به عنوان یک رویا به حقیقت می پیوندد ، معنای عمیقی دارد و سرشار از طنز است و اقتباس خوبی از داستان لوئیس است که هرگز چنین نمی شود.

منبع: برخورد کننده

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا