هنر و سینما

نخستین واکنش‌ها به فیلم تل‌ماسه؛ دنی ویلنوو باز هم موفق شد (جشنواره ونیز ۲۰۲۱)


“تپه” به کارگردانی دنی ویلنوو در جشنواره فیلم ونیز 2021 نمایش داده شد و سرانجام توسط منتقدان و فیلمسازان نیز مشاهده شد.

هفتاد و هشتمین جشنواره فیلم ونیز چهارشنبه آغاز می شود و تا 11 سپتامبر ادامه دارد. فیلمهای مهم و جالبی مانند “مادران موازی” به کارگردانی پدرو آلمود وار و “قدرت سگ” ساخته جین کامپیون در یک رقابت بزرگ برای شیر طلایی رقابت می کنند ، اما فیلم- فیلمهای مورد انتظار مانند تپه و ” دیشب در سوهو ”همچنین در بخش The Out -of -Competition جشنواره فیلم ونیز 2021 به نمایش درمی آید تا به جشنواره فیلم ونیز امسال برسد تا یکی از بهترین رویدادهای فیلم اخیر باشد.

این پخش تلویزیونی ، به کارگردانی دنی ویلنوو ، دیروز دو بار نمایش داده شد و در مجموع از سوی عکاسان و منتقدان به طور کلی پاسخ مثبت دریافت کرد. برای این فیلم در مورد Metacritic و Ratnatomitosis ، بر اساس 19 و 34 نظر بر 76 از 100 و 85 از 100 ، نشان می دهد که آثار جدید دنی ویلنوو به خوبی توسط منتقدان پذیرفته شده و به خوبی دریافت شده است.

این فیلم اقتباسی از داستان فرانک هربرت (The Dune) است. همیشه از قاصدک به عنوان یکی از بهترین کتاب های علمی تخیلی و محبوب ترین داستان های تخیلی در نوع خود یاد می شود. داستان کتابها و فیلمهای ویلنوو در آینده ای دور در سیاره ای به نام اراکیس اتفاق می افتد که به دلیل طبیعت بیابانی آن به عنوان دون شناخته می شود. این سیاره که تنها منبع مواد با ارزش است ، به محلی برای دسترسی گونه های مختلف به این ماده مهم تبدیل شده است.

همچنین لازم به ذکر است که طبق آخرین سخنرانی دنی ویلنوو ، تولید “Dune 2” با بازی Zandia Coleman به زودی آغاز می شود. وی در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی Il Venerdì di Repubblica گفت: “من منتظر شروع فیلمسازی برای Telemase 2 هستم تا تیموتی شالامی و زندیا بتوانند دوباره با هم بازی کنند.” Zandia قهرمان داستان تا پایان داستان است. “

گزیده ای از نقد و بررسی فیلم

فی

جیمز موترام از فیلم های Total

  • امتیاز: 100 از 100

تپه یک فیلم بلند پروازانه است که می توان آن را یک نمایش شگفت انگیز و شگفت انگیز نامید. دنباله ای برای فیلم وجود خواهد داشت و ویلنوو قصد ندارد خط داستانی کوتوله بزرگ را در یک فیلم 150 دقیقه ای اقتباس کند تا اشتباه دیوید لینچ را مرتکب نشود. در نتیجه ، Dune 2021 آغاز سفر آنلاین بین کهکشانی خواهد بود.

تصویر قسمت اول داستان است و آب و هوای کمتری نسبت به قسمت آخر داستان دارد. برخی از افراد ، مانند گلوسو ربان ، با بازی دیوید باتیستا ، نیز مهربان نیستند. اما تپه جدید دارای جنبه های مثبت زیادی است که قابل ستایش است. گرافیک و فیلمسازی شگفت انگیز است. ردپایی از رویکرد استنلی کوبریک و فیلم “ادیسه فضایی: 2001” وجود دارد. عملکرد تیموتی شالامی در ادای احترام به ویلنوو در داستان بزرگ دهه 1960 نیز جالب بود.

رودریگو پرز یک پلی پلیست است

  • امتیاز: 83 از 100

دون فیلمی نیست که دید مخالف دنی ویلنوو را نسبت به سبک او تغییر دهد. افرادی که او را مدیر ریاکاری می دانند ، خشک و بیش از حد جدی هستند. مشخص نیست که او پس از ترک شغل خود چه خواهد کرد ، اما این برای برادران وارنر مشکلی ایجاد نمی کند. در عوض ، ما باید در نیمه اول شمع با جادوی سطح بالا و غیرقابل انکار روبرو شویم.

از نظر زیبایی ، تپه های شنی بزرگ و پیچیده است. موسیقی هانس زیمر بسیار شنیدنی است و فیلمبرداری یونانی فریزر لذت بخش است.

اوون گلیبرمن در نوع خود

  • امتیاز: 70 از 100

هدف این تپه ها این است که مخاطبان خود را تحت تأثیر قرار دهد و گاهی موفق است. اما گاهی اوقات ، فیلم شما را خسته می کند ، مانند نیش یک پشه سمی. داستان به تدریج ضربان قلب و ریتم خود را از دست می دهد و شخصیت ها و خطوط داستانی که به خوبی معرفی شده اند به خوبی پیش نمی روند. آیا قسمت دوم برای یک فیلم ساخته می شود؟

به طور کلی ، اقتباس ویلنوو تأثیر زیادی دارد و بیشتر اوقات منطقی به نظر می رسد ، اما بخار قصه گویی در فیلم سریعتر از آنچه باید تمام می شود.

دیوید رونی در هالیوود ریپورتر

  • امتیاز: 50 از 100

خطوط فیلم وحدت کافی برای ادامه حرکت را ندارند. به نظر می رسد برخی رویدادها با یکدیگر مغایرت دارند و ویلنوو به تعدادی از وقایع این کتاب استناد می کند [برای جای گرفتن در فیلم] فشرده و خلاصه شده است. اما با همه این ترجمه ها ، اجرای ربکا فرگوسن ، جیسون موموآ ، زاندیا و اسکار ایزاک همچنان رضایت بخش است. نقش زندیا مقدمه ای برای قسمت دوم است و اگر Dune 2 انجام شود ، علاوه بر این ، چندین شخصیت دیگر نقش های بزرگتری خواهند داشت ، مانند چانی با استیلیگر ، فرمانده کل (بازی توسط خاویر باردم).

بزرگترین مشکل Dune تنها آغاز کار کامل است ، به این معنی که بسیاری از اکشن و شخصیت ها بلاتکلیف هستند و ما همیشه امیدواریم که فیلم در نیمه دوم پیشرفت کند.

فیلم سینمایی “Dune” قرار است در تاریخ 22 اکتبر با سرویس آنلاین HBO’s Max روی پرده سینماها رفته و روی آنتن برود. این فیلم به دلایل زیادی یکی از مهمترین فیلم های سال 2021 است. اول ، زیرا با آن شاهد ورود مجدد پرطرفدارترین و پرفروش ترین فیلم Themass در سینماها هستیم ، و دوم ، پس از فیلم موفق Blade Runner 2049 در سال 2017 ، خواهیم دید که ما کار جدیدی از دنی ویلنوو هستیم. همچنین تیم بازیگران مشهور این اثر در افزایش محبوبیت آنها بی تأثیر است ، که به ما اجازه می دهد از تیموتی شالامی ، استالان اسکارگورد ، ربکا فرگوسن ، اسکار ایزاک ، جاش برولین و خاویر باردم نام ببریم.

منابع: Metacritic و Rottentomatoes

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا