هنر و سینما

مارول برای حفظ حقوق مرد آهنی، مرد عنکبوتی و انتقام جویان به آب و آتش می‌زند


مارول در تلاش برای محافظت از حقوق بازیکنانی مانند مرد عنکبوتی ، مرد آهنی و انتقام جویان ، مدعی وارثان برخی از مشهورترین خالقان شخصیت خود است.

طی دو دهه گذشته ، بزرگترین قهرمانان شرکت از بازیکنان کمیک بوک به سوپراستارهای معروف و نوعی قدرت برتر در مارول نقل مکان کردند. با این حال ، با وجود موفقیت های اخیر مارول ، شخصیت آن هنوز تحت قوانین کپی رایت اداره می شود. بر اساس این قانون ، خالق یا خانواده او می توانند پس از مدت زمان توافق شده ، نسبت به بازگرداندن حقوق کپی رایت شخصیت ها اقدام کنند.

به طور کلی ، نویسندگان کتاب های کمیک حق استفاده از شخصیت خود را در شرکتی که در آن کار می کردند دریافت کردند ، اما پس از چند سال ، قانون به آنها اجازه داد که این قرارداد را فسخ کنند تا صاحب شخصیت در بالا به درخواست بازگردانده شود. خالق یا وارث. فسخ موفقیت آمیز به این معنی است که شرکت حق استفاده از شخصیت یا داستان را از دست می دهد. این دوران قانونی برای برخی از محبوب ترین بازیکنان مارول نزدیک است و این شرکت در تلاش است تا از حقوق استفاده از Iron Man ، Spider-Man ، Hockey ، Black Widow ، Dr. شخصیت های عجیب و غریب از طریق اقدامات قانونی. به گزارش هالیوود ریپورتر ، این دادگاه پنج پرونده جداگانه علیه وراث و صاحبان قانونی خالقان سابق مانند استن لی ، جین کولان و استیو دیتکو تشکیل داده است. این شکایت ادعا می کند که همه این افراد استخدام شده اند و حق بازگشت آنها به خالق خود غیرقانونی است. اگر مارول در تلاش خود شکست بخورد ، ممکن است بزرگترین صاحب شخصیت در دو سال گذشته نباشد.

حیرت انگیز

شکایت مارول درست یک ماه پس از طرح شکایت مالک دیتکو علیه مرد عنکبوتی در ژوئن 2023 مطرح شد. مارک توبروف ، وکیل معروف ، که نماینده سازندگان سوپرمن در همان پرونده بود ، بنابراین در DC Comics ، نمایندگی دیتکو را بر عهده دارد. اگر دن پتروچلی ، که با موفقیت از همان پرونده دفاع کرد ، نماینده مارول در این پرونده بود. سوابق گذشته نشان می دهد که مارول این بار نیز دارای اختیارات قانونی برتر است.

در سال 2013 ، توبرو وکیل نماینده جک کربی در پرونده دیگری بود ، اما مارول در نهایت برنده شد زیرا دادگاه تصمیم گرفت که کربی شخصیت او را استخدام کرده است. به طور خلاصه ، شرکت های کمیک بوک اغلب در حفظ مالکیت شخصیت های خود موفق بوده اند ، اما این بدان معنا نیست که مارول در این زمینه واقعا برنده خواهد شد. با توجه به اینکه مرد عنکبوتی ، مرد آهنی و بسیاری از شرورهای دیگر متعادل هستند ، نتیجه این موارد بسیار جالب خواهد بود.

منبع: screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا