هنر و سینما

۷ رمان علمی-تخیلی خواندنی که فیلمشان در راه است


سینماهای سراسر جهان به آرامی باز می شوند و مردم بار دیگر وقت دارند فیلم ها را روی صفحه نمایش بزرگ تماشا کنند. اما برای تجربه یک داستان تخیلی جذاب لازم نیست از خانه خارج شوید. اکثر فیلم های علمی تخیلی که اکران یا تولید می شوند اقتباسی از داستان های مختلف ، داستان های کوتاه و کتاب های کمیک هستند و با خواندن منابع اقتباسی از آنها می توانید بقیه زمان را صرف کنید. آنها را بهتر تولید کرده و وارد فیلم آنها می شوید جهان سریعتر از دیگران

اگر می خواهید آینده سینمای داستانی را ببینید ، خوش شانس هستید زیرا در این لیست ما برخی از بهترین فیلم های تخیلی را که در حال حاضر در مراحل مختلف تولید هستند جمع آوری کرده ایم.

1. حمل شود

  • نویسنده: جف واندرمیر

کتاب بورن

داستان این کتاب در آینده پسا آخرالزمانی است. پس از استفاده غیرقانونی از بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک ، موجودات جهش یافته و ترسناک جهان و بقیه تمدن را در برگرفته اند. قهرمان راشل هنگام سفر در خرابه ها برای یافتن نیازهای زندگی ، موجودی عجیب را که شبیه شقایق بود ، مشاهده کرد و به زودی متوجه شد که داستان پیچیده تر از آن است.

این یک داستان علمی تخیلی غیرقابل اعتماد است که توسط جف وندرمیر خلق شده است ، که برنده سه جایزه ادبی برای سه گانه نابودی خود Annihilation بوده است. در سال 2018 ، نتفلیکس اقتباسی از داستان نابودی را نوشته ناتالی پورتمن تهیه کرد که پاسخ های مثبتی نیز دریافت کرد.

در سال 2016 ، استودیو پارامونت حق اقتباس فیلم بورن را خریداری کرد و اسکات رودین و الی بوش (تهیه کنندگان Destruction) به عنوان تهیه کننده ظاهر شدند. هنوز مشخص نیست که پروژه در چه مرحله ای قرار دارد و تولید آن به طور رسمی چه زمانی آغاز می شود.

کتاب بورن توسط رضا اسکندری آذر ترجمه شده و توسط کتابخانه تندیس منتشر شده است.

2. در مورد (Dune)

  • نویسنده: فرانک هربرت

کتاب تلماسه

بدون تردید یکی از بهترین داستانهای تخیلی در جهان است و تغییرات زیادی در آن ایجاد شده است و کارگردانان مختلف داستان خانواده ای رقیب را برای کنترل سیاره که به نام Arakis نامیده می شود ، روایت کرده اند. شخصیت اصلی پل آتریدس است که خانواده اش قبلاً مالک سیاره اراکیس بودند. هنگامی که تصمیم خانواده پل به طرز غم انگیزی به پایان رسید ، او خود را در میان جنگ وحشتناکی دید که از ماسه های اراکیس تا کهکشانهای دور ادامه داشت.

استودیوهای افسانه ای در فوریه 2017 اعلام کرد که دنی ویلنو ، کارگردان فیلم هایی مانند “سیکاریو” و “ورود” ، قصد دارد اقتباسی جدید از رمان دون بسازد. در جولای 2018 ، تیموتی شالامی ، بازیگر نامزد اسکار ، در نقش پل آتریدیس انتخاب شد و پس از آن ربکا فرگوسن در نقش پل جسیکا ، مادر پل ، قرار گرفت. افراد مشهور در این پروژه مشارکت داشتند ، مانند دیو باتیستا ، خاویر باردم ، استلان اسکارسگارد ، جاش برولین و اسکار ایزاک. این فیلم قرار است در اکتبر 2021 اکران شود.

کتاب “تپه” توسط مهیار فروتنفر از کتابخانه تندیس ترجمه شد.

3. آرمادا

  • نویسنده: ارنست کلاین

کتاب آرمادا

این داستان دنباله ای بر کتاب پرفروش استیون اسپیلبرگ “Ready Player One” است که در سال 2018 نوشته شده است. Armada داستان یک بچه دبیرستانی است که متوجه می شود بازی آنلاین مورد علاقه او یک شبیه سازی واقعی است. تا او را برای حمله قریب الوقوع آماده کند. موجودات فضایی در حالی که او عمیق تر وارد دنیای بازی می شود و اسرار مگو را فاش می کند ، متوجه می شود که بین بازی و خانواده اش ارتباطی مخفی وجود دارد.

هیجان پیرامون اولین بازیکنان آماده و محبوبیت روزافزون آنها ، آنها را مجبور به خرید حق اقتباس از کتاب دوم قبل از انتشار کرد. حقوق این کتاب در اختیار استودیو یونیورسال است و هنوز تاریخ انتشار آن مشخص نشده است.

4. جنگ ابدی

  • نویسنده: جو هالدمن

کتاب جنگ ابدی

این کتاب که برنده جایزه سحابی (جایزه سالانه بهترین داستان علمی تخیلی) می شود ، داستان سربازی را استخدام می کند که برای جنگ در فضا و حمله به موجودات ، موجوداتی چند سال دورتر از زمین ، به کار گرفته شده است. او متوجه شد که در سفرهای متعدد خود در میدان جنگ ، سالهای زیادی را روی زمین از دست داده و ده ها سال از بقیه عقب افتاده است. هنگامی که او به سرزمینی برمی گردد که در آن بسیاری از چیزها تغییر کرده است و هیچ چیز با قبل فرق نمی کند ، گیج می شود و می پرسد آیا ارزش جنگیدن برای سرزمینی دیگر را دارد.

ریدلی اسکات برای اولین بار در سال 2008 اعلام کرد که قصد دارد اقتباسی از جنگ ابدیت را تهیه کند ، اما این پروژه مدت زیادی به تعویق افتاد تا برادران وارنر. استودیوها حق خرید کتاب را در سال 2015 خریداری کردند. چانینگ تاتوم قرار است در این فیلم بازی کند ، اما تاریخ اکران هنوز مشخص نشده است.

جنگ ابدی ، ترجمه نوید فرخی ، در کتابخانه تندیس منتشر می شود.

5. آرتمیس

  • نویسنده: اندی ویر

کتاب آرتمیس

اندی ویر کتاب آرتمیس را پس از کتاب موفق “مریخی” که در سال 2011 منتشر شد و توسط ریدلی اسکات در سال 2015 با مت دیمون آغاز شد ، نوشت. داستان این کتاب که 60 سال بعد اتفاق می افتد ، درباره قاچاقچی به نام جاسمین است که به طور تصادفی درگیر توطئه سختی می شود که در شهر آرتمیس اتفاق می افتد.

با موفقیت در مریخی ، جای تعجب نیست که استودیوی 20th ماه ها حق چاپ کپی از Artemis را چند ماه قبل از انتشار خریداری کرد. سپتامبر 2017 فیل لرد و کریس میلر ، که برای هدایت یک پروژه بزرگ دیزنی کار نکردند ، برای رهبری آرتمیس انتخاب می شوند. هنوز تاریخ اکران این فیلم مشخص نشده است.

آرتمیس توسط حسین شهرابی ترجمه و در کتابخانه تندیس منتشر شد.

6. خوشبختانه ، شیر

  • نویسنده: نیل گیمن

کتاب فقط شیر خوب

نویسنده معروف نیل گیمن این کتاب را با خالق کمیک اسکاتی یانگ در سال 2013 نوشت. داستان در مورد پدری است که شیر می خرد و زندگی سختی را پشت سر می گذارد و به مسائلی مانند سفر در زمان ، دایناسورها در بادکنک و آتشفشان می پردازد. خدایان

در سال 2015 ، اعلام شد که ادگار رایت در کنار جانی دپ ، اقتباس فیلم را هدایت خواهد کرد. اما چنین ترکیبی از رویاها دور از واقعیت به نظر می رسد و هنوز اطلاعات جدیدی در مورد آن منتشر نشده است.

خوشبختانه شیر توسط پرناز نیری گرفته شد و افق آزاد کرد.

7. با راما ملاقات کنید

  • نویسنده: آرتور سی کلارک

کتاب میاد با راما

داستان این کتاب در قرن 22 اتفاق می افتد و داستان تیمی از کاوشگران را روایت می کند که قصد کشف یک کشتی بزرگ و اسرارآمیز بیگانه را دارند ، سفری که به دلایلی ناشناخته به منظومه شمسی آمده است. تیم راوی زمان محدودی دارد و باید قبل از حرکت به نتیجه برسد و اطلاعات کافی در مورد کشتی بدست آورد.

مورگان فریمن در مورد فیلمسازی کتاب آرتور سی کلارک در سال 1973 در اوایل دهه 2000 صحبت کرد. دیوید فینچر به عنوان کارگردان فیلم اصلی منصوب شد ، اما به دلیل مشکلات بودجه و کیفیت پروژه متوقف شد. فیلمنامه خوب نیست. مورگان فریمن در مصاحبه ای در سال 2012 میلادی خود را برای اقتباس از کتاب بار دیگر تأیید کرد. اما هنوز خبری از تولید آن نیست.

میعاد با راما توسط رضا فاضل ترجمه و توسط انتشارات سروش منتشر شد.

منبع: روندهای دیجیتال

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا