هنر و سینما

سیر تحول جوکر؛ از جک نیکلسون تا واکین فینیکس


جوکر شخصیتی بود که در اولین نسخه کمیک بوک دهه 1940 توسط بیل فینگر ، باب کین و جری رابینسون خلق شد. از آن زمان ، جوکر به یک پدیده فرهنگی تبدیل شده است که به موضوعی برای موضوعات گسترده ای تبدیل شده است ، از پست های مختلف در رسانه های اجتماعی گرفته تا مطالعات آکادمیک شخصیت.

شخصیت شناخته شده این جنگجوی قهرمان گاتهام سیتی به زودی به یک پدیده محبوب در بینندگان تبدیل شد. جالب اینجاست که تصور می شود جوکر توسط بتمن کشته شده است تا قهرمان مشهور شود ، اما سازندگان مطمئن شدند که او زنده ماند تا بتواند وجود یک ضد قهرمان پیچیده را برای سالهای آینده تضمین کند.

در ابتدا قرار بود جوکر یک شخصیت مافوق بشری باشد که مانند زنان دربار نمایشنامه در قرون هجدهم و نوزدهم از دلقک بودن لذت می برد ، اما نویسنده تحت تأثیر تصویر کنراد فایت ، بازیگر خاموش در “مردی که می خندد” و گریم. آنها شخصیت اضافه کردند و شباهت جدیدی به آن دادند.

اولین حضور این شخصیت در یک کتاب کمیک بسیار ساده بود. در طول سالها ، این کمدین شگفت انگیز با عمق بخشیدن به قوانین ذهنی اش تکامل یافته است. پس از اقتباس های مختلف ، جوکر در بین طرفداران کتاب های کمیک محبوب شده است. فیلم ها ، فیلم ها ، کتاب ها و بازی های ویدئویی زنده. جوکر به بخشی جدایی ناپذیر از اسطوره بتمن تبدیل شده است. در این مقاله ، ما بر تطبیق سینما با شخصیت جوکر تمرکز می کنیم و نگاه می کنیم که چگونه بازیگران قدرتمند قدرت مخالفت با این قهرمان را در صحنه سینما نشان داده اند.

امپراتور رومرو

مجموعه بتمن از دهه 1940 شروع شد ، اما اولین باری که جوکر در یک سریال اکشن زنده دیده شد در دهه 1960 با مجموعه تلویزیونی بتمن آغاز شد. این اولین بار است که سزار رومرو نقش جوکر را بازی می کند. شخصیت او بر اساس کتاب کامیکی بود که در آن زمان منتشر کرد و جوکر شخصیت بی ضرری بود که شوخی بدی کرد.

در نگاه اجمالی ، رومرو کمدین ممکن است معتبرترین نسخه جوکر در دنیای فیلم و تلویزیون باشد. رومرو همچنین از تراشیدن ریش خود که در آرایش به وضوح قابل مشاهده است خودداری کرد.

جک نیکلسون

نسخه تیم برتون از بتمن ، که در سال 1989 تکمیل شد ، اغلب اولین فیلم قهرمان مدرن محسوب می شود. این فیلم جک نیکلسون را به عنوان جوکر به دنیا معرفی کرد که اقدامات منحصر به فرد او مخاطبان آن شخصیت را برای همیشه تغییر داد. قبل از نیکلسون ، منتقدان جوکر را یک نوجوان توصیف می کردند ، اما نیکلسون انرژی و عمق بیشتری به شخصیت او بخشید و تقریباً آینه ای برای بتمن با زیبایی خالص مایکل کیتون ایجاد کرد.

نیکلسون با استفاده از ترفندهای خاص خود که در اشکال دیگر یافت می شود ، جوکر را به چیزی جدید تبدیل کرد. او در نقش خود نامزد دریافت گلدن گلوب و بفتا شد و شهرت زیادی به دست آورد. نیکلسون قرار بود بازیگران را به فیلم Batman Unchained بازگرداند ، اما متأسفانه پروژه لغو شد.

دفتر سلامت

جوکر هیث لجر

ممکن است تفسیر هیث لجر از جوکر همچنان بهترین شخصیت هر بازی نقش آفرینی در این لیست تلقی شود ، اگرچه والکین فینیکس کمی متزلزل است.

جوکر هیث لجر بخش بزرگی از دنیای سینمایی کریستوفر نولان است. او منتقد جامعه مدرن است که رویکردی خشن و بی رحمانه برای حمله به سیستم فساد ما و بی اعتبار کردن ریاکاری اتخاذ می کند.

طراحی لجر لایه های زیادی به جوکر می افزاید. این فیلم شخصی را معرفی می کند که به وضوح یک ضد قهرمان است ، اما انسانی تر از هر شخصیت دیگری که در ظروف نقره ای می بینیم. توهمات اسکیزوفرنی و خنده های وحشتناک به عناصر جدایی ناپذیر شخصیت تبدیل شده اند.

لجر پس از مرگ وی در تصادف رانندگی به دلیل استفاده بیش از حد ، جایزه اسکار بهترین بازیکن پشتیبان را برای کار برجسته خود با جوکر دریافت کرد.

فقط یک لیست

جارد لتو در ابتدا قصد داشت نقش جوکر را در Batman v Superman: Dawn of Justice بازی کند ، اما در پروژه بزرگ Suicide Squad 2016 انتخاب شد. او پرده نقره ای بر تن دارد. اگرچه Suicide Squad به شدت مورد انتقاد و رد طرفداران قرار گرفت ، اما بخش Leto طرفداران را به دو فیلم متفاوت تقسیم کرد.

لتو به بازیگر بودن به لحاظ مد مشهور است ، اما چنین رویکردی باعث نگرانی می شود که آیا بازیگر در چنین نقشی با مشکلات روحی ظاهر می شود که به روح آسیب می رساند. گزارش هایی مبنی بر اینکه لتو عصبانی شده است و از شوخی های مستقل با همکارانش لذت می برد ، منتشر شده است. جوکر لتو با ارائه نسخه های مدرن شهر از طراحی قبلی خود منحرف شد.

لتو آماده بازی دوباره جوکر در فیلم بعدی لیگ عدالت است.

کامرون مناهان

مجموعه Gotham با تمرکز بیشتر بر پیشرفت جیمز گوردون و بروس وین جوان ، دو نسخه از جوکر با بازی کامرون مان را ارائه می دهد. تصویر دو برادرش ، جروم و ارمیا والسکا ، منعکس کننده ریشه های جوکر ، نحوه خلق او و پیش بینی های او از دانش عمیق او است.

جان استفنز ، خالق این سریال ، گفت: “یکی از موضوعات این مجموعه توانایی انسان ها در تبدیل خود از یک شخصیت به یک شخصیت است. کامرون مان ، ابتدا با جروم و سپس با ارمیا و سپس با ارمیا در یک شخصیت جدیدی. شوخی که می توانیم از آن استفاده کنیم و رشد کنیم. “ما به دنبال راهی بودیم که به این ویژگی نگاه کنیم و بگوییم که این ویژگی ممکن است یک شوخی نباشد ، اما مردم می توانند تصور کنند که چگونه می تواند فردی مانند شوخی آنجا باشد. آخر جاده. “

والکین فینیکس

ققنوس را در فیلم جوکر بیدار کنید

فیلم جوکر تاد فیلیپس ، که در سال 2019 اکران شد ، جدیدترین فیلمی است که بخشی از میراث جوکر است. این فیلم توانست توجه بی سابقه رسانه ها را به خود جلب کند و از ستاره خود ، واکین فینیکس تجلیل کرد. نقشی که اکنون بسیاری آن را یکی از بهترین بازی های دوران حرفه ای خود می دانند.

ققنوس تحقیقات جالبی در مورد رنج های روانی انجام داده است که به مردی می رسد که از نظر جامعه غیرقابل اعتماد است.

در پایان ، جوکر ققنوس به این نتیجه مشکوک رسید که انقلاب خشونت آمیز تنها راه برای پاسخگویی به خشونت روانی است که مردم در طول زندگی غم انگیز و بی معنی به جوکر تحمیل کردند. فینیکس به خاطر اجراهای برجسته خود برنده اسکار ، گلدن گلوب ، بفتا ، انجمن بازیگران آمریکایی و انجمن های منتقدان مختلف شده است.

ققنوس در مورد آرتور فلکاک می گوید: “روش های مختلفی برای نگاه کردن به آن وجود دارد.” همچنین می توان گفت که این شخص نیز مانند بقیه باید شنیده و درک شود و صدا داشته باشد. یا می توان گفت این یک فرد نامتعادل است که به افراد زیادی نیاز دارد تا به حرف او گوش دهند. “وقتی وسط جنون می ایستد ، او راضی می شود.”

منبع: faroutmagazine

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا