هنر و سینما

فصل جدید دورهمی مهران مدیری از روی کدام برنامه کپی شده است؟


در ابتدای اولین قسمت از فصل جدید “دورهمی” ، مهران مدیری اعلام کرد که این مسابقه تلویزیونی کپی یک برنامه خارجی است. ما در این مقاله درباره این که رقابت جدید شبکه نسیم بر چه اساسی است و آیا این نسخه ها اصل هستند یا خیر بحث خواهیم کرد.

در سال گذشته ، دورهمی به یکی از محبوب ترین برنامه های تلویزیونی تبدیل شد. فیلمی که در دوره جدیدی قصد دارد رویکرد خود را نسبت به مسابقات تلویزیونی معمولی انگلیسی زبان تغییر دهد تا همچنان محبوب و محبوب باقی بماند. اما آیا این قابل قبول است؟ “کپی در کشور ما متداول است ؛ زیرا تلویزیون سرمایه گذاری لازم را در آزمایش و تهیه برنامه های نمونه انجام نمی دهد. من با آن مخالفم. زیرا ما در واقع می توانیم مانند بسیاری از کشورهای دیگر آثاری تولید کنیم و حق کپی رایت را برای دیگران مجاز کنیم.” به طوری که کشور ما و ملت های فارسی زبان و همسایگان ما ممکن است از آنها لذت ببرند. “

فردریک به ای بی سی مگ گفت: “از آنجا که حق چاپ در کشور ما رایگان است ، می توانیم آنچه را که می خواهیم کپی کنیم و آنچه را که می خواهیم انجام دهیم ، بدون اینکه ما را مجبور به صادرات محصولات فرهنگی کند.” به عنوان مثال ، در این برنامه ساده “بیا به شام” ، هر کشور میزبان 1000 دلار برای هر برنامه می پردازد ، که برای یک تولید کننده اصلی سرمایه گذاری مادام العمر است. “تلویزیون ما هرگز در این زمینه ها پولی کسب نکرده است و متأسفانه در سریال ها چیزهایی می سازند و چیزهایی می گویند که گاهی اوقات در سایر کشورها دارای نگاه زیرزمینی و زیرزمینی هستند.”

حسین فردرو معتقد است که در حالی که مهارتهای مهران مدیری با تکنیک اصلی سازگار نیست ، این نسخه اشکالی ندارد. زیرا به گفته سازندگان فصل جدید ، هدف از ایجاد این برنامه انتقال اطلاعات مفید به افراد است. اما در هفته های اخیر چندین بار شاهد این بودیم که منتقدان هنری و منتقدان سینما و تلویزیون از سطح علم ، هنر و موفقیت بخشهای جدید انتقاد کرده اند. به عنوان مثال ، نام هنرمندانی مانند رنه ماگریت در سری جدید دورهمی به درستی ذکر نشده است ، که در چنین برنامه ای با مخاطبان و فرهنگ زیاد چندان مفید نیست. همچنین ، برخی افراد نحوه عملکرد و نمایش مدیران را متکبر و شایسته در انتقال اطلاعات مفید به عموم می دانند و مشخص می شود که آیا در آینده بر کیفیت توزیع تأثیر می گذارد. فصل یا نه.

قسمت اول مسابقه دوره ، که مرحله Circle نامیده می شود ، یک مسابقه اطلاعات عمومی ساده است ، مانند هر مسابقه معمولی دیگر. اما مرحله دوم که ربات نامیده می شود اقتباس از مسابقه “سامورایی روانی” شبکه فاکس است. این مسابقه با حضور راب لو ، بازیگر مجموعه “وست وینگ” ، در سال 2019 پخش شد و پخش فصل دوم به دلیل گسترش تاج به تابستان 2021 موکول شد. برنامه سامورایی ذهنی بیشتر بر مهارت ها و قدرت های ذهنی مانند حافظه ، حل مساله و دانش تمرکز دارد ، در حالی که فصل جدید بر مسائل فرهنگی و ادبی تمرکز دارد.

تا به امروز ، نسخه های بین المللی این سریال در بسیاری از کشورهای دیگر تولید و پخش شده است ، از جمله نسخه اماراتی که از تلویزیون دبی و تلویزیون ملی شیلی و پرتغال پخش شد.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا