هنر و سینما

تمام اعضای مشهور خانواده‌ی کوپولا (از جمله نیکلاس کیج!)


نام کوپولا واقعاً بینندگان را به یاد «پدرخوانده» می اندازد. اما نام و کارگردان فرانسیس فورد کاپولا تنها به یک فیلم محدود نمی شود. در این پست ، ما بسیاری از اعضای خانواده کوپولا را معرفی می کنیم ، و مطمئناً از شنیدن نام برخی از آنها مانند نیکلاس کیج شگفت زده خواهید شد.

خانواده کوپولا اعضای معروف زیادی دارد. در میان آنها ستاره فیلم نیکلاس کیج است. در حالی که به نظر می رسد یک استعداد طبیعی برای بازیگری و فیلمسازی است که نمی توان آن را تنها از طریق روابط خانوادگی به دست آورد ، به نظر می رسد خانواده کوپولا آن را ثابت کرده اند. بسیاری از آنها آنقدر با استعداد هستند که مشارکت آنها در صنعت فیلم قابل توجه است ، خواه روابط خانوادگی به آنها کمک کرد تا شروع کنند یا نه.

کوپولاس تنها خانواده ای نیست که استعدادهای خود را به نسل های آینده منتقل می کند. برخی از سلسله های متحرک ، مانند بریمور (از جمله درو) ، خانواده ردگریو ، برادران بالدوین ، خانواده وین و قطب شمال ، همگی نشان می دهند که فقط استعدادهای آنها وجود دارد. به احتمال زیاد افراد این گروه های خانوادگی فکر می کردند که باید وارد صنعت فیلمسازی شوند و تمام عمر به آنها آموزش داده شود ، یا این تنها چیزی است که آنها واقعاً می دانند و دوست دارند ، بنابراین آن را به تجارت خانوادگی اختصاص دادند.

خانواده کوپولا از اواخر دهه 1960 ، هنگامی که فرانسیس فورد کاپولا کارگردانی فیلم ها را آغاز کرد ، موقعیت خود را در هالیوود محکم کرد. بیش از 50 سال بعد ، کوپولا ارزشمندترین و دوست داشتنی ترین فیلم های خود و همچنین ستارگانی مانند نیکلاس کیج را وقف این جهان بیکران کرده است. در ادامه ، ما به هریک از این اعضا نگاه می کنیم و می دانیم که مردم چه چیزی را بهتر می دانند.

فرانسیس فورد کاپولا

فرانسیس فورد کاپولا

فرانسیس فورد کاپولا ، مشهورترین کاپولا که سلطنت خانواده خود را در هالیوود آغاز کرد ، در دهه 1970 به یکی از برترین کارگردانان هالیوود تبدیل شد. کوپولا ، فیلمساز جوانی که به شدت با فیلمسازی استودیویی مخالف بود ، شرکت تولیدی خود به نام American Zoetrope را تأسیس کرد که از آنجا خارج شد. خلیج کالیفرنیا در این مدت ، او مربی فیلمساز جدید و نوظهور جورج لوکاس بود. کوپولا به دلیل تأمین مالی فیلم ، که اغلب بدهی های هنگفتی را متحمل می شد ، مشهور بود ، اگرچه زمانی که به پول نیاز داشت ، با پرفروش ترین فیلم بازگشت.

کوپولا هنوز در مراحل اولیه کارگردانی پدرخوانده و دنباله آن بود و خود را به عنوان یک فیلمساز انقلابی معرفی کرد. در طول این سالها ، او چندین فیلم محبوب از جمله “آخرالزمان آخرالزمان” و “بیگانگان” را نیز منتشر کرده است. پس از یک وقفه طولانی ، فرانسیس فورد کاپولا با فیلم “Megalopolis” بازگشت ، که قبلاً شهرت خوبی برای بازیگران ستاره خود کسب کرده است.

نیکلاس کیج

نیکلاس کیج

بسیاری از مردم از دیدن ستاره سینما نیکلاس کیج متعلق به خانواده کوپولا شگفت زده می شوند. بیشتر به این دلیل که آنها نام مستعار ندارند. در واقع ، نام اصلی او نیکلاس کیم کاپولا است. کیج فرزند آگوست کوپولا ، استاد ادبیات و خواهرزاده تالیا شیر و فرانسیس بود.

حرفه او در اوایل دهه 1980 ، زمانی که جوان بود ، آغاز شد و در ابتدا نقش های کوچکی را ایفا کرد و در فیلم های عموی خود مانند Rumble Fish و The Cotton Club نقش های بزرگتری ایفا کرد. سال موفقیت کیج در سال 1987 بود ، زمانی که او در فیلم برنده اسکار Moonstruck به کارگردانی برادران کوئن بازی کرد. کیج در چهل سال گذشته اولین بازیگر اصلی خود را انجام داده و به یکی از محبوب ترین بازیگران هالیوود مدرن تبدیل شده است.

از دیگر فیلمهای قابل توجه او می توان به گنجینه ملی ، خروج از لاس وگاس ، Face / Off ، Con Air و Ghostbusters Ghostbusters Ghost) و جدیدترین نقش مورد علاقه او در داستان “خوک” 2021 اشاره کرد.

تالیا شایر

تالیا شایر

خواهر کوچکتر فرانسیس فورد کاپولا ، تالیا شیر (نی کوپولا) ، به خاطر برادرش شروع به پیشرفت کرده است و اولین نقش خود را در سه فیلم پدرخوانده به عنوان کانی کورلئونه به یاد می آورد. چهار سال پس از اولین جدش ، شیر در جوایز در فیلم کلاسیک دیگری به نام راکی ​​در سال 1976 در نقش آدریان بالبوا ظاهر شد. او نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در پدرخوانده دوم و بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در فیلم “راکی” شد. شایر همچنین قبل از بازگشت به “چرخش” به نام “کرید” دوباره در چهار برنامه راکی ​​بازی کرد. شایر راه خانواده را دنبال می کند و همچنین مادر دو نوه معروف دیگر کوپولا است.

سوفیا کاپولا

سوفیا کوپولا

سوفیا کاپولا دختر فرانسیس فورد کاپولا است که وقتی در قسمت سوم سریال پدرخوانده به عنوان مری کورلئونه به عنوان فرزندخوانده پذیرفته شد ، متهم به برگزاری یک مهمانی خانوادگی شد. اگرچه پدرخوانده 3 به تنهایی گرفته نشد ، سوفیا مورد انتقادترین افراد قرار گرفت ، زیرا بسیاری از منتقدان و بینندگان از بازی او انتقاد کردند. سوفیا ، که در آن زمان فقط 19 سال داشت ، خیلی ناراحت نشد زیرا می گفت هرگز نمی خواهد بازیگر شود.

سوفیا ثابت کرده است که فیلمساز و نویسنده با استعدادی است. اولین آلبوم او The Virgin Suicides بر اساس کتابی به همین نام بود. سوفیا کوپولا بعدها برنده اسکار بهترین فیلمنامه اصلی شد و برای کارگردانی “گمشده در ترجمه” به کارگردانی بیل موری و اسکارلت جوهانسون بهترین کارگردان نام گرفت. از آن زمان سوفیا به یکی از موفق ترین کارگردانان زن در هالیوود تبدیل شد و یکی از معدود کسانی بود که در جشنواره فیلم هایی مانند شیر طلایی بهترین کارگردان را دریافت کرد. از مشهورترین آثار کوپولا می توان به Marie Antionette ، The Bling Ring و The Beguiled اشاره کرد.

جیسون شوارتزمن

جیسون شوارتزمن

بازیگر دیگری که مردم را از رابطه خانواده اش با کوپولا شگفت زده کرد ، پسر تالیا شایر ، جیسون شوارتزمن بود. شوارتزمن بیشتر بخاطر همکاری های متعددش با وس اندرسون کارگردان در فیلم هایی مانند راشمور ، Mr. آقای فوق العاده فاکس ، دارجیلینگ محدود و پادشاهی طلوع ماه. و فیلم فرانسوی The French Dispatch.

شوارتزمن همچنین با خانواده خود کار کرده است ، از جمله بازی با مادرش در “I Heart Huckabees” و بازی سوفیا “Marie Antionette” و “A Very Moravian Christmas”. (کریسمس خیلی موری). شوارتزمن ، که استعدادهای خود را از پدربزرگ خود به ارث برده است ، همچنین یک موسیقیدان با استعداد است ، آهنگهایی را برای بسیاری از برنامه های تلویزیونی می سازد و حتی چندین آلبوم به نام خود تولید می کند.

روبرت شوارتزمن

روبرت شوارتزمن

روبرت شوارتزمن ، پسر تالیا شیر و برادر جیسون شوارتزمن ، اگرچه به اندازه برادر بزرگترش در هالیوود فعالیت نمی کند ، اما بازیگر و موسیقی دان با استعدادی است. شوارتزمن کار خود را با بازی سوفیا کوپولا در چندین پروژه از جمله “خودکشی باکره” و “ستاره را لیس بزن” آغاز کرد. برجسته ترین نقش او مایکل ماسکوویتز در تولید کتاب خاطرات شاهزاده خانم دیزنی بود که به خاطر شخصیت عاشقانه اش هاتاوی شناخته می شد. او همچنین در سال های اخیر “سرزمین رویایی” ، “اسب شاخدار” و “بحث” را کارگردانی کرده است. شوارتزمن علاوه بر حضور در صحنه ، بیشتر به عنوان خواننده اصلی گروه راک / پاپ رونی شناخته می شود.

رومن کاپولا

رمان کوپولا

رومن کوپولا که ترجیح می دهد به عنوان یک عضو خانواده در پشت صحنه کار کند ، پسر بزرگ فرانسیس و سوفیا است. رومن ، مانند بقیه اعضای خانواده اش ، در پروژه ها با عموزاده ها ، عموزاده ها و خواهرزاده هایش همکاری نمی کند ، زیرا مدیر شرکت تولیدی پدرش بوده است. رومن ، قبل از ورود به تولید ، کارگردانی و نویسندگی ، مانند برخی از اعضای خانواده در نقش های کوچکی به عنوان پدر اولین فیلم های فرانسیس فورد ظاهر شد. کوپولا.

او در چندین فیلم سوفیا از جمله “حلقه زنگوله” ، “فریب خورده” و “جایی” بازی کرده است و در “خودکشی باکره” و “ماری آنتوانت” به عنوان دستیار کار کرده است. رومن مانند برادرزاده خود جیسون ، به طور خصوصی با وس اندرسون همکاری کرد و در نوشتن “سرزمین ماه در حال ظهور” ، “جزیره سگ ها” و “ارتباط فرانسوی” همکاری داشت و فیلم “زندگی در آب با استیو” را کارگردانی کرد. در حال حاضر “زندگی آبزیان” و “دارجیلینگ محدود” نیز وجود دارد. علاوه بر فیلم ، کوپولا موزیک ویدئوهای محبوبی را برای هنرمندانی مانند ماریا کری ، گرین دی و پل مک کارتنی تهیه کرده است.

کارمین کوپولا

کارمن کاپولا

پدرسالار خانواده ، کارمین کوپولا (1910-1991) ، پدر فرانسیس ، تالیا و آگوستوس بود. در حالی که کارمین نام خانوادگی و ارتباط آنها را در هالیوود برقرار کرد ، او یک موسیقیدان موفق بود که به عنوان مدیر ارکستر در برادوی کار می کرد. هنگامی که فرانسیس فورد کاپولا وارد فیلمسازی شد ، کارمین را برای نوشتن موسیقی برای دو فیلم آخر پدرش ، آخرالزمان و اسب نر سیاه استخدام کرد. برای قسمت دوم فیلم پدرخوانده ، کارمین برنده جایزه اسکار بهترین موسیقی متن اصلی شد و برای قسمت سوم ، او فقط نامزد جایزه شد.

مارک کاپولا

مارک کوپولا

بر خلاف برادرش نیکلاس کیج ، مارک کوپولا تصمیم گرفت نام خانوادگی خود را در شرکت حفظ کند. اگرچه مارک به عنوان بازیگر شناخته نمی شود ، اما همچنان در نقش های فرعی در تولیدات خانوادگی خود ، از جمله “Apocalypse Now” ، “Cotton Society” ، “Sonny” و “The Bling Circle” ظاهر می شود. مارک بیشتر بخاطر کارهای دی جی اش شناخته می شود ، جایی که در KGB-FM در سن دیگو و WAXQ و WLTW در شهر نیویورک کار می کرد.

منبع: screen rant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا