هنر و سینما

فرشته طائرپور، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس سینمای ایران، در اثر ابتلا به کرونا درگذشت


فرشته طائرپور تهیه کننده و فیلمنامه نویس سرشناس سینمای ایران در شصت سالگی بر اثر عوارض ناشی از ویروس کرونا درگذشت.

از فرشته طائرپور همواره به عنوان یکی از رهبران پیشرو زن سینمای کشورمان یاد می شود. او اولین داور زن یک مجموعه سینمای ایران بود که در جشنواره فیلم فجر شرکت کرد و در دوران حرفه ای خود نگاه ویژه ای به حضور زنان در زمینه هنر و پیشرفت داشت. او از نظر ذهنی و فرهنگی کودکان و جوانان است به به طائرپور چند هفته پیش پس از سکته قلبی به دلیل بیماری ریوی در بیمارستان بستری شد و چند ساعت پیش همسرش منوچهر شهسواری در مصاحبه ای با خبرگزاری آنلاین خبر درگذشت طائرپور را تایید کرد.

فرشته طائرپور تهیه کننده آثاری چون “گلنار” ، “خداحافظ دختر شیرازی” ، “آینه رو به رو” ، “زن دوم” ، “مدرسه پیرمردها” ، “وقتی همه خواب بودند” ، “نان و شعر” ، “پاتال و آرزوهای کوچک” ، او “نخود” و “پسر مریم” را در کارنامه خود دارد.

طائرپور ، متولد 1931 ، به عنوان رئیس انجمن فیلمسازان (ACT) ، همواره خواستار واکسیناسیون هنرمندان قبل از دوربین شده است. در چند روز گذشته ، بسیاری از هنرمندان و فیلمسازان دیگر ، از جمله علی سلیمانی ، بازیگر ، هنرمند و فیلمساز کشورمان نیز از آثار کرونا دارفانی خداحافظی کردند. “علی جان هرگز واکسن عروق ویروس کرونا دریافت نکرده است ، و اگرچه او همیشه معتقد بود که همه باید در اسرع وقت علیه بیماری عروق ویروس کرونا واکسینه شوند ، منتظر ماند تا به سن کافی برسد تا واکسن دریافت کند. متأسفانه این سرنوشت آنها نیست. “امیدواریم واکسن کرونا به زودی به همه داده شود و شاهد پایان روزهای تلخ در جهان و کشورمان ، ایران باشیم.”

در اوایل هفته جاری ، علی نصیریان همچنین خواستار تسریع در واکسیناسیون پروژه های هنری شد و در این زمینه به ای بی سی مگ گفت: “من نمی گویم هنرمندان منزوی هستند. و باید از مزایای ویژه ای برخوردار شوند. من واقعاً انتظار دارم همه واکسینه شوند “تنها مشکل این است که برخی از آثار ، مانند این پروژه های هنری ، خطرناک تر هستند ، اگر من مهربان و واکسینه شده باشم ، از آنها بسیار قدردانی می کنم. این بچه ها سریع هستند.”

ای بی سی مگمگ درگذشت این تهیه کننده و نویسنده فیلم را به همه دوستداران فرهنگ و هنر تسلیت می گوید.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا