هنر و سینما

آیا اسکارلت ویچ واقعیت را در دنیای مارول تخریب و بازنویسی می‌کند؟


سری Vandavision اعلام کرده است که Scarlet Witch جهان را نابود می کند. اما آیا او می تواند شخصیت جهان مارول را در Doctor Strange In The Multiverse of Madness بازسازی کند؟

Scarlett Witch ممکن است مسئول تخریب و ایجاد تمام Dr. عجیب در تصویر دکتر عجیب در دنیای جنون. استودیو مارول سرانجام حقیقت واندا ماکسیموف را فاش کرد. واندا ، که به عنوان موجودی شگفت انگیز توصیف شده و از رمز و راز ذهن جان سالم به در برده است ، موجودی بسیار بزرگ و وحشتناک است و حتی آگاتا هارکنز معتقد است که این فقط یک افسانه نیست.

آگاتا از زمان خواندن دارکولد از اسکارلت جادوگر خبر دارد. کتابی که در کمیک ها تابو است ، کتاب جادوی تاریک است. بر اساس جادوی باستانی ، در فصلی از دارک هولد درباره جادوگر مخمل صحبت می شود و این تأیید می کند که او از جادو برخلاف آنچه قبلاً دیده است (جادوی آشوب) استفاده می کند.

اکثر جادوگران قدرت خود را در اشکال دیگر واقعیت جلب می کنند. این بدان معناست که توانایی آنها مطابق با قانون دوم ترمودینامیک است ، اما واندا توانست به تنهایی آن را ایجاد کند. آگاتا از دیدن کارهایی که واندا با چنین قدرتی انجام داده بود وحشت کرد و یک واقعیت کمدی (یا کمدی) خلق کرد تا بتواند با دید محبوب خود رویای خود را برآورده کند.

اما آگاتا اصرار دارد که اسکارلت جادوگر آینده ای تاریک خواهد داشت. او گفت که واندا قصد داشت جهان را نابود کند و این زمانی اتفاق می افتد که واندا سرانجام قدرت جادوگر اسکارلت را بدست آورد. اما به نظر می رسد آگاتا توانایی های واندا را دست کم می گیرد ، اسکارلت جادوگر نابود می شود و جهان های اطراف نجات می یابند.

چگونه جادوگر اسکارلت می تواند جهان را (و حتی بیشتر) نابود کند؟

دارک نگه دار

درست مانند MCU ، واندا ماکسیموف در یک کتاب کمیک حقیقت جادو را از آگاتا هارکنز آموخت. اگرچه نسخه عقیق آگاتا قهرمانانه است ، اما آگاتا توضیح داد: “جادوی هرج و مرج یک جادوگر بی رحم است ، یک جادوگر طبیعی است ، اما هرکسی که با آن مطابقت داشته باشد می تواند آن را کنترل کرده و آن را به دلخواه خود تغییر دهد.”

متأسفانه ، واندا با تلاش برای کنترل جادوی آشوب بی قرار می شود. همانطور که دکتر توضیح داده است عجیب در Avengers No. 503 ، به دلیل ماهیت قدرت آن است. “آیا نگرش زنی را درک می کنید که نمی تواند همه چیز را کنترل کند؟” او پرسید. این بدان معناست که واقعیت آن را کنترل می کند. تخیل به دشمن تبدیل شده است. ساختار شکسته شده است. واندا هر روز با وسوسه های ظریف مواجه می شد تا از همه بدی ها دوری کند. و هر بار که این کار را می کند ، از کنترل واقعیت خارج است.

بدتر از همه ، جادوی هرج و مرج با موجودی شیطانی به نام Chthon همراه است ، که در دوران باستان بر زمین حکومت می کرد ، اما به قلمرو دیگری از واقعیت تبعید شد. واندا در مکانی نازک متولد شد و چتون چتون را در جادوی مخفی در هرج و مرج فرو برد. وقتی این جادو می آید ، هر بار که واندا از آن استفاده می کند ، فضای بیشتری را روی زمین به او می دهد. زیرا خدای بزرگ برای پذیرش او تصمیم گرفته بود. منصفانه است که فرض کنیم بازگشت به جادو در هرج و مرج نشان می دهد که مشکلی مشابه در دنیای سینمایی مارول وجود دارد. و چتون شرور دکتر است. عجیب 2. البته ، تصادفی نیست که اسرار اسکارلت ویچ در Dark Hold فاش می شود ، زیرا کتاب Dark Magic نیز مربوط به Chatton است.

بنابراین وقتی واندا از کتاب شناخته شده برای شرارت و نابودی در مورد جادو بیشتر می آموزد ، می ترسد که تمامیت واقعیت بهم بریزد.

شایان ذکر است که در Vandavision ، اسکارلت ویچ نفرینی را انجام داد که تأثیر مثبت و کاملاً مشخصی بر MCU داشت. در یک مورد ، او در مورد عوامل SWORD که به سرعت وارد وست ویو شده بودند و در واقع ادعا می کردند که زنبوردار هستند ، خاطرات خود را مرور کرد. به گفته دکتر عجیب است ، هر بار که به طریقی زمان را برمی گردانید ، وقت ایستادن خود را هدر می دهید. وقتی استرنج یک آزمایش جامد در اطراف سیب انجام داد ، به او گفته شد که نه تنها پیوستار طولانی مدت را مخدوش می کند بلکه به آن آسیب می رساند.

او نحوه انجام این کار را از کتاب Cagliostro ، که در آن هشدارهای بعد از طلسم نوشته شده است ، آموخت. اما دارک هول اصلا هشدار نمی دهد ، زیرا هدف چاتون ناپدید شدن دنباله فضا-زمان است.

اما جادوگر اسکارلت چقدر از جهان را می تواند بازپس بگیرد؟

جادوگر اسکارلت

شاید آگاتا هارکنز حق داشته باشد وقتی می گوید اسکارلت جادوگر قصد دارد جهان را نابود کند ، اما این بدان معنا نیست که پایان داستان است. ناگهان به نظر می رسد قدرت ایجاد ناگهانی در MCU جادویی است. این بدان معناست که واندا توانایی تخریب و ایجاد مجدد را دارد. این واقعیت که واندا واقعیت دیگری را حذف می کند تا یک واقعیت ایجاد کند ، با داستان معمولی House of M در کمیک ها مطابقت دارد. علاوه بر این ، نمونه های کامیک بوکی از این نوع راه اندازی مجدد جهانی وجود دارد.

اگر این نظریه درست باشد ، اسکارلت جادوگر نه تنها ویرانگر بلکه خالق است. بنابراین دکتر Strange 2 داستانی خواهد بود که جهان بسیاری را کاوش کرده است و سپس ، با راهنمایی و حمایت استفان استرنج ، آن را به شیوه قبلی باز می گرداند. مارول می تواند از آن زمان استفاده کرده و عنصر کاملاً جدیدی را به برنامه خود اضافه کند. البته ، بسیاری انتظار دارند که جهش یافته در چنین MCU هایی وارد شود ، اما در واقع شواهدی وجود دارد که آنها موجودات ماوراء طبیعی را ایجاد کرده اند.

در مصاحبه ای در سال 2019 ، کوین فیگی ، مدیر استودیو مارول گفت که رابطه ای بین دکتر وجود دارد. عجیب در دکتر عجیب در چند جهان جنون و تیغ. او توضیح می دهد: “ما سالها در تلاش برای یافتن راه های جدید بودیم.” ما آن کیفیت را دوست داریم. ما دنیا را دوست داریم. اکنون ، با ورود دکتر عجیب و با ظهور عناصر غیر طبیعی در MCU ، متوجه می شویم که در واقع می توانیم راهی پیدا کنیم. در کمیک ها ، جادوی تاریک چاتون منبع گرگینه ها و خون آشام هایی است که توسط نفرین ها در دارک هولد ایجاد شده اند. و البته ، دنیای سینما با مارول توضیح می دهد که چگونه دنیای سرگرمی با جادوی آشوب آنها را معرفی می کند. “این بدان معناست که اسکارلت ویچ یک تهدید کننده جدید در زمینه یک موضوع ترسناک در MCU است.”

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا