هنر و سینما

چرا ساخت فیلم شانگ‌ چی از مارول ۲۰ سال زمان گرفت؟


بعد از 20 سال ، مارول داستان شانگهای چی را در قالب شانگهای چی و افسانه ده حلقه به سینماها فرستاد ، اما چرا تکمیل این پروژه اینقدر طول کشید؟

این شاهکار اولین فیلم در قالب هنرهای رزمی مارول و گامی م inثر در ایجاد تغییر در دنیای سینمای مارول است. سیمو لیو نقش شانگهای چی ، استاد هنرهای رزمی مارول را بازی می کند. او مردی بود که در دهه 70 خلق شد و دوباره متناسب با دنیای فیلم های مارول طراحی شد.

این اولین فیلم شانگهای چی است ، اما البته من می خواهم بدانم که این بازیگر چگونه در روایت کلی دنیای سینمایی مارول جای می گیرد. خود لیو از این موضوع راضی است و می خواهد شانگ چی در فیلم انتقام جویان ظاهر شود. وی در مصاحبه ای گفت: “باید در مورد آینده این شخصیت بگویم که آنچه در ذهن من است در ذهن دیگران است و من چیز زیادی نمی دانم.” امیدوارم شانگهای چی در آینده جایی در انتقام جویان داشته باشد. هر اتفاقی ممکن است بیفتد ، اما من به عنوان یکی از طرفداران حق رای دادن می دانم که او یک ستاره طلایی است. “

شاید آینده جدیدترین قهرمان جدید مارول هیجان انگیز باشد ، اما هنوز سوالاتی وجود دارد که چرا ساخت شانگهای چی اینقدر طول کشید. با کمال تعجب ، حتی موردی وجود دارد که ممکن است شانگهای چی قبلاً در فاز 1 جهان سینمایی مارول ظاهر شده باشد ، اما همه چیز طبق برنامه پیش نرفته است.

شانگهای چی در برنامه فرآیند 1 مارول آنجا بود

شانگهای

شاید باور آن برای بینندگان مدرن و مدرن دشوار باشد ، اما زمانی وجود داشت که ساخت یک فیلم قهرمان مارول یک قمار بزرگ تلقی می شد. در واقع استن لی عمرش را برای متقاعد ساختن استودیوهای هالیوود برای خرید قهرمانان مارول از جمله شانگهای چی صرف کرده است. اما سرانجام ، تنها در اواخر دهه 1990 و اوایل قرن 20 بود که مارول با شاهکار بلید ، مردان ایکس و مرد عنکبوتی به موفقیت چشمگیری در فیلم دست یافت. فیلم های اصلی مارول توسط استودیوهای مجرب تری تولید می شدند و فقط مارول حقوق این فیلم ها را فروخت و در سال 2001 استفان نورینگتون با DreamWorks قرارداد بست تا فیلمی به نام دستان شانگهای چی را کارگردانی کند ، اما کار انجام نشد و با توجه به حقوقی که مارول متوقف کرد و مارول تصمیم گرفت از هر فرصتی استفاده کند.

در سال 2004 ، اعضای مارول فکر کردند که تجربه کافی در ساخت فیلم های خود را دارند و 525 میلیون دلار برای تأمین هزینه فیلم اول وام گرفتند. آنها به معنای واقعی کلمه همه چیز را برای این منظور به رخ کشیدند و از این وام برای تأمین 10 فیلم اول این حق رای استفاده کردند که امیدوار بودند نتیجه بگیرند. در سال 2005 ، مارول رتبه 10 مرد اول دنیای فیلم مارول را اعلام کرد: انتقام جویان ، پلنگ سیاه ، کاپیتان آمریکا ، کلوک و دگر ، دکتر. عجیب ، هاوکی ، نیک فیوری ، پاور بک ، شانگهای. جالب است که به اولین ترکیب نگاه کنید و آن را با حق رای دادن که در حال توسعه است مقایسه کنید. دو مورد از این پروژه ها به عنوان بخشی از Marvel Phase 1 ساخته شده اند و هر دو تا سال 2011 (Captain America: The First Avengers) و 2012 (The Avengers) تولید نشده اند. شانگهای چی و افسانه ده حلقه برای اولین بار در سال 2005 به عنوان بخشی از فاز 1 جهان سینمایی مارول معرفی شدند ، اما تا سال 2021 منتشر نشدند.

مارول تقریباً شخصیت شانگهای چی را بعد از تقسیم انتقام جویان در سال 2012 به صحنه آورد. در آن زمان ، استودیو امیدوار بود با ایده همکاری با یک تیم فیلم و سرگرمی مستقر در چین وارد بازار چین شود. برخی از فیلم ها آنها می خواهند با معرفی بازیکنان چینی (اعم از شانگ چی یا ماندارین) پس از تأمین وام ، همکاری را آغاز کنند. کریس فنتون ، رئیس آن زمان Diamoji ، با یادآوری نحوه تجارت در آن زمان می گوید: “ما فکر می کردیم قرار دادن چینی در فیلم راهی مطمئن برای ورود به بازار مرفه چین است.” “بنابراین استودیوها نیز همین کار را کردند.” دیاموجی آن لحظه را درک نکرد و شانگهای نه سال فراموش شد.

چرا شانگهای چی به تعویق افتاد

شانگهای

جای تعجب نیست که اولین پروژه شانگهای چی شکست خورد. در آن زمان ، مارول سعی می کرد همه شخصیت های خود را در یک فیلم نشان دهد ، اما بیشتر برنامه ها ادامه پیدا نکرد. اما شگفت آورتر اینکه ، این رهبر هنرهای رزمی حتی در فیلم ها حتی پس از شروع درآمد مارول در فیلم ها ظاهر نشد و دنیای سینمای مارول این روند را ادامه داد. این به این دلیل است که مارول در سال 2006 چندین کپی رایت دیگر به دست آورد که مهمترین آنها Iron Man بود و برنامه تغییر کرد. مارول چندین گروه متمرکز را تعیین کرده است تا تصمیم بگیرند کدام شخصیت ها باید اولویت بندی شوند. این گروه های متمرکز از کودکان تشکیل شده اند ، زیرا استودیو می خواهد ببیند کدام قهرمانان در بین کودکان محبوب ترین هستند و ارزش تجاری دارند. بچه ها Iron Man را برای ایجاد دنیای سینمایی مارول انتخاب کردند ، که بعداً تصمیم عاقلانه ای به دست آمد.

مرد آهنی دنیای سینمای مارول را به سمت دیگری هدایت کرد و پس از دریافت جوایز ، روی صحنه ، انتقام جویان به عنوان شخصیت های نهایی در مرحله 1 قرار گرفتند. مارول روی انتقام جویان ، به ویژه کاپیتان آمریکا و ثور متمرکز بود و پروژه های دیگر را رها کرد. شانگهای چی تنها کسی نیست که تحت تاثیر قرار بگیرد ، زیرا فراری ، که زمانی توسط کوین فیگی به عنوان یکی از بهترین بازیکنان جدید مارول توصیف می شد ، کاملاً سقوط کرد. همانطور که دیدیم ، مارول قصد داشت با ایده اولویت بندی و قرار دادن شانگهای چی پس از انتقام جویان وارد بازار چین شود ، اما این برنامه ها شکست خورد و شخصیت به زودی فراموش شد. سیاست مدیریت مارول از 2012 تا 2015 تغییر کرد و این تغییر عنصر اصلی مکالمه فیجی و مدیرعامل مارول بود که از بودجه خوبی برخوردار است و ایمن است. اما شانگهای در آن زمان در اولویت نبود. بازسازی Marvel در سال 2015 پر از مشکل بود ، اما برنامه فاز 4 به طور کلی در آن زمان تأیید شد. شایان ذکر است که شانگهای چی و افسانه ده حلقه در ابتدای فاز 4 منتشر شدند ، که نشان می دهد فی ، که در آن زمان رئیس استودیو مارول بود ، شانگهای چی را یکی از اولویت های اول خود می دانست.

ارائه اصلی مارول از شانگهای چی دنیای سینما را تغییر داد

شانگهای

تصور آن واقعاً جالب است و مسلم است که بازسازی شانگهای چی در یک تاریخ قدیمی می تواند چهره دنیای سینمای مارول را کاملاً تغییر دهد. انتقام جویان احتمالاً تأکید چندانی نداشتند و اکثر بازیکنان از تماشاگران اصلی فیلم مارول بودند و یک فیلم گروهی از این شخصیت ها ساخته شده بود و منطقی است که فرض کنیم Tanus احتمالاً دوباره حق رای دادن بود. جاس ویدون از آژانس درخواست کرد که پس از اتمام مراحل فیلم انتقام جویان ، او را در محل قرار دهد و از آن به بعد ، تانوس در فازهای 1-3 مارول به یک چهره مشهور تبدیل شد. این بدان معناست که توطئه فرضی دیگری نیز وجود دارد که باعث شد شانگهای چی به عضویت انتقام جویان در سینمای مارول درآید و حتی سعی کرد تانوس را شکست دهد.

اما این بدان معنا نیست که شانگهای می تواند در گذشته موفق باشد. استودیو مدرن مارول اطمینان بیشتری نسبت به تنوع دارد و فیجی به نویسندگان و کارگردانان محلی داده است تا بهترین اثر را با خلاقیت خلق کنند ، موقعیتی که تا به حال در “مارول” مشاهده نشده بود. اگر بیوه سیاه در سال 2013 ساخته می شد ، به یک فیلم ضعیف و جنسیتی تبدیل می شد و اگر قبلاً فیلم شانگهای چی فیلمبرداری شده بود ، اشکالات فرهنگی زیادی داشت و حتی مشکل ساز می شد. در نتیجه ، حق رای دادن راه زیادی را طی کرد و مارول سعی کرد روند کلی خود را تغییر دهد ، مانند فیلم ثور. Marvel Studios Modern مکان بهتری برای تولید شانگهای چی و افسانه ده حلقه است و تصمیم به تعویق انداختن شانگهای چی یک انتخاب خوب به نظر می رسد.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا