هنر و سینما

منتقدان درباره‌ی فیلم شانگ-چی و افسانه‌ی ده حلقه چه می‌گویند؟


“شانگ چی و افسانه ده حلقه” هفته آینده اکران می شود و اکنون بازسازی این فیلم قهرمانانه منتشر شده است.

ظاهراً قهرمانان شرق مارول توانسته اند به طور کلی منتقدان را راضی کنند. تا کنون 70 از 100 امتیاز بر اساس 31 امتیاز در Metacritic برای Shang-chi و Legend of the Ten Rings ثبت شده است. 26 منتقد فیلم را خوب تماشا کردند و تنها یک منتقد از تجربه شانگ چی انتقاد کرد. از 98 رتبه بندی ، فیلم نمره 92 از 100 را در پایگاه داده Ratnatomitosis دریافت کرد.

شانگ چی و افسانه ده حلقه بیست و پنجمین فیلم در دنیای سینمایی مارول (MCU) است که توسط دیوید کالاهام نوشته شده و سیمو لیو در نقش شانگ چی ، تونی لیانگ در نقش ماندارین و آکوافینا برای فیلمهای نامشخص بازی کرده است. Shang-Chi Adventures اولین تلاش عمده این شرکت برای ساخت یک فیلم رزمی یا نمایش تلویزیونی در سال های اخیر نیست. این سریال به دلیل موضوعات زیادی مانند مبارزات ضعیف و ناقص ، روایت و حتی خشونت بیش از حد چندان موفق نبود. و روایت کلیشه ای ، اما امیدوارم استودیو مارول ، موفق ترین تجربه را در جهان از شاهکارهای قهرمانانه ارائه دهد. فیلم های جالبی را به تماشاگران سینما ارائه دهید. این روش مبارزه و داستان نجات قهرمانان شرق در سراسر جهان بسیار مشهور است.

دانیل کرتون ، کارگردان شانگ چی و افسانه ده حلقه ، چند ماه پیش در مصاحبه ای در مورد شخصیت شانگ چی و چالش هایی که با آن روبرو است ، گفت: “مشکل بزرگ شانگ چی در زندگی فقدان اوست. دانش واقعی او باید کنترل اعضای بدن خود را بیاموزد. “اگر همه چیز را خوب درک نکند ، نمی تواند همه استعدادهای خود را نشان دهد.”

به دنبال شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سینماهای سراسر جهان ، مارول اخیراً این فیلم ها را از طریق سرویس آنلاین دیزنی پلاس و با نمایش فیلم در سینما برای عموم منتشر کرد. اما این شرکت فقط قصد دارد شانگ چی و Legend of the Rings Ten را در 12 سپتامبر منتشر کند و خبری از انتشار آن با دیزنی پلاس نخواهد بود. ماه آینده ، پس از چهارمین قسمت از دنیای سینمایی مارول ، فیلم های “جاویدان” و “مرد عنکبوتی: راهی برای خانه وجود ندارد” در ماه های اکتبر و دسامبر اکران می شوند.

مروری بر فیلم های شانگ چی و اسطوره ده حلقه

فیلم های شانگ چی و اسطوره ده حلقه

نیک آلن نوشته راجر ایبرت

  • امتیاز: 88 از 100

این فیلم به کارگردانی دانیل کرتون ، به شیوه خاص خود با دنیای سینمای مارول اقتباس شده است ، اما یک تجربه احساسی عمیق ایجاد می کند که باید از دیگر فیلم های قهرمانانه ، دیگر فیلم های مارول و حتی فیلم تقلید شود. تعداد شخصیت های Shang-chi و Legend of the Ten اذعان شده است و مفاهیم خانواده و دوستی در کار نهفته است ، اما نقطه ضعف فیلم بی تفاوتی آن نسبت به شخصیت ها است و باید آنها را فردی کرد. بیشتر می پردازند.

این فیلم نمونه آزمایشگاهی برای مارول و دیزنی برای سنجش علاقه فعالان غربی به قهرمانان آسیایی نیست ، اما می تواند سرآغاز راهی جدید باشد.

فرانچسکا ریورا از ایگایی

  • امتیاز: 80 از 100

شانگ چی و افسانه ده حلقه مقدمه ای مطمئن برای اولین قهرمان آسیایی مارول است که دارای بهترین صحنه های رزمی و یکی از بدترین و هیجان انگیزترین شخصیت ها در یک فیلم قهرمانانه است.

جنبه های بصری برخی از مشهورترین مناظر فیلم و فقدان اسطوره شناسی ممکن است کمی ناامید کننده باشد ، اما این اشکالات خیلی زیاد نیستند. زیرا قدرت زیادی در فیلم وجود دارد. کارگردان با استعداد ، دنیای شانگ چی و دنیای وسیع مارول را به هم متصل می کند و با همدلی ، شخصیت محوری جذاب و میدان نبرد شگفت انگیز ، دشمن بزرگی را خلق می کند.

کیت اربلند از ایندی وایر

  • امتیاز: 75 از 100

شانگ چی و افسانه ده حلقه بر اساس معیارها و معیارهای معمول مارول ساخته شده اند ، اما پس از چند دقیقه می توانند فیلم های خود را بسازند. آثار جدید دانیل کارتن بسیار متفاوت و بهتر از فیلم های قهرمان قدیمی است. این فیلم راه را برای اکران های جدید و پیروی از قوانین ابرقهرمانان مارول هموار می کند ، اما با این نسخه ها ، جادو و شخصیت خاص خود را دارد.

پیتر بردشاو از گاردین

  • امتیاز: 60 از 100

به لطف برخورد خوب سیمو لیو و آکوافینا ، ما یک انیمیشن زیبا بر اساس الگوهای مکرر چنین آثاری داریم. بهتر است جزئیات بیشتری در مورد زندگی این بازیگر ارائه دهیم ، به عنوان مثال ، تغییر ناگهانی مرگ مادر شانگ چی مانع شد که دیگر با او نباشیم. زیرا مرگ غم انگیز او منبع درام و احساسات است. شانگ چی و افسانه دارای ده حلقه صدا شبیه به فیلم ثور هستند.

پیتر دی بروج از انواع

  • امتیاز: 60 از 100

مثل هر فیلم مستقل دیگر مارول [که قهرمان جدید و تنهایی دارند]، شانگ چی و افسانه ده حلقه نیز شروع خوبی داشته و قهرمانان خود را در نیمه اول به عنوان شخصیت های جذاب معرفی می کنند. اما با دیدن عناصر غیرطبیعی و غیرطبیعی داستان ، کیفیت آن تضعیف می شود.

مارول از شهرت خود برای حمایت از آسیایی ها استفاده می کند. این شرکت همیشه حمایت خود را از اقلیت ها و افراد رنگین پوست نشان داده است و تاج آنها فیلم موفق “پلنگ سیاه” است.

منبع: متاکریتیک

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا