هنر و سینما

نقدها و نمرات فیلم قهرمان؛ رضایت‌بخش اما نه‌چندان درخشان (جشنواره کن ۲۰۲۱)


فیلم “یک قهرمان” جدیدترین اثر اصغر فرهادی کارگردان سرشناس ایرانی بعدازظهر دیروز در جشنواره بین المللی فیلم کن 2021 به نمایش درآمد.

تماشاگران و منتقدان از این قهرمان استقبال خوبی کردند. به طور کلی ، می توان گفت که اکثر منتقدان انگلیسی زبان که درباره فیلم نوشتند از آن رضایت داشتند ، اگرچه از این بررسی ها می توان نتیجه گرفت که آنها ممکن است با درخشان ترین فیلم جهان روبرو نشوند. ما کار فرهادی هستیم.

تا زمان نگارش این مقاله ، پنج نقد در وب سایت راتون تومیتوز جمع آوری شده است که هریک نظرات مثبتی از فیلم داشته اند و در نتیجه میزان رضایت 100 درصدی فیلم را به دنبال داشته است. در سایت Metacritic ، 6 بررسی از قهرمانان ترکیب شده است. 4 ایده خوب و 2 ایده متوسط ​​که مجموع امتیاز 72 را برای این فیلم ایجاد کرد. منتقدان ScreenDillie ، Individual ، The Hollywood Reporter و Slant با امتیاز بالای 75 از 100 برای فیلم نقدهای مثبتی دریافت کردند و منتقدان Guardian و Variety با نمره 60 از 100 به آن امتیاز یادداشت دادند.

قهرمان با بازی امیر جدیدی ، محسن تنابنده ، رعنا آزادی ور ، فرشته صدر ارفایی و سارینا فرهادی ، داستان مردی به نام رحیم را روایت می کند که بدهکار و زندانی بود. در طول چند روز زندان ، او سعی کرد با پرداخت بدهی های شاکی رضایت او را جلب کند ، اما وقایع بعدی گره جدیدی در تاریخ فیلم ایجاد کرد.

این فیلم در شیراز فیلمبرداری شده و توسط چندین فیلم دیگر توسط شرکت تولیدی فرهادی الکساندر مرد و گی تولید شده است. ظاهراً عکاسی از این شاهکار پس از 75 جلسه در اوایل ژانویه 2016 به پایان رسید.

در ادامه ، نگاهی خواهیم داشت به برخی از ایده های نوشته شده در مورد جدیدترین فیلم اصغر فرهادی ، قهرمان.

یک فیلم قهرمانانه

ScreenDale – لی مارشال

امتیاز: 90 از 100

قهرمان واقعی در عصری که رسانه های اجتماعی را به سرعت محبوب کرده است ، به چه معناست؟ به آنها ثابت شود؟ اگر در موقعیتی قرار گرفتید که ناگزیر از ناموس خود دفاع می کنید و منجر به رسوایی دیگران می شوید ، چه باید بکنید؟

فیلم جدید اصغر فرهادی کارگردان ایرانی سوالات اخلاقی دیگری را در قالب درام بسیار قانع کننده امیر جدیدی در نقش اول مطرح می کند.

در همین حال ، قهرمان یکبار دیگر ثابت می کند که اگرچه فرهادی ، به عنوان کارگردان و نویسنده ، همیشه آهنگساز ملودرامهای پیچیده و با استعداد است و دارای بعد احساسی و اخلاقی است ، اما وقتی در ایران ، سرزمین مادری ، انجام می شود ، همیشه غنی از شاهکار است.

فیلم قبلی او ، همه می دانند ، که در جشنواره فیلم کن نیز به نمایش درآمد ، با وجود بازیگر زن ، در مقایسه با “درباره الی” ، “جدایی نادر از سیمین” و “فروشنده” ، از زیبایی و درخشش اخلاقی چشمگیری برخوردار بود. داشته است.

تقریباً همه برنامه های فرهادی را می توان در هر کجای جهان تکرار کرد. در مورد فیلم های قهرمان شخصی نیز همین امر صادق است. انتظار می رود فیلمی با بازیگران جدید در ایالت میدوسترن جلوی دوربین برود. اما شاهکار سینمایی چیزی فراتر از یک طرح داستانی است و قهرمان به اندازه شهرت خود را در مورد آب و هوای شهری شیراز و رویارویی با نیروهای سرکوبگر شکل دهنده زندگی اجتماعی ایران دارد. این موضوع به همراه ریتم قوی فیلم می تواند منجر به موفقیت جدیدترین اثر فرهادی در سطح جهان شود.

اندیور – دیوید ارلیچ

امتیاز: 83 از 100

در فیلم قهرمانانه ، فرهادی از موقعیتی آشنا استفاده می کند و سپس آن را چندین بار می چرخاند (با نیروی گریز از مرکز کافی برای نگه داشتن بیننده و انتقال همدردی اش به انواع مختلف افراد). از قدرت خود استفاده کنید.

اگر این وضعیت گیج کننده را کنار بگذاریم ، ساده ترین فیلم فرهادی ، که در 10 سال گذشته از زمان حضورش در صحنه بین المللی ساخته است ، مبهم ترین و پرفروش ترین فیلم (هرچند کم استفاده شده) شده است. حتی چنین ایده هایی). که هر از گاهی قضاوت شما را تغییر می دهد).

فیلم فرهادی مانند جدایی نادر از سیمین است ، می خواهد به دام قوانین مدنی ایران بیفتد ، اما بار احساسی جدایی را ندارد. اما عدم احساس برهنگی به خاطر خلوص سیستم سقراطی و سادگی کودک است.

روزنامه نگار هالیوودی – دبورا یانگ

امتیاز: 80 از 100

شاید فرهادی بتواند در شگفت انگیزترین حالت اقدامات خود نمایشی پیدا کند. پس از فیلم اسپانیایی “همه می دانند” با بازی پنه لوپه کروز و خاویر باردم و چند فیلم کوتاه با قهرمان ، او به سلامت به زادگاهش ایران بازگشت. یک فیلم بسیار خوب درباره حقیقت ، صداقت و بهای آزادی.

این فیلم که در فرانسه و ایران به صورت مشترک تولید شده است ، فیلمی کوچک به سبک است و آن را برای طرفداران سینمای هنری که می توانند با نمادگرایی غیرمستقیم و مهارت های فنی ناب از تم های آشنا سینمای فرهادی استفاده کنند ، مناسب می سازد. جشنواره فیلم در جشنواره بین المللی فیلم کن باید تأثیر فیلم را به عنوان یک قهرمان محلی به نمایش بگذارد.

گاردین – پیتر بردشاو

امتیاز: 60 از 100

اصغر فرهادی به همان روشی که او را مشهور کرد؛ رویکرد آرام و واقع بینانه ناظر ، که هویت خود را از بیننده پنهان می کند ، یک فیلم ترکیبی است که مربوط به شبکه های به هم پیوسته است و با شروع دروغ و فریب به دور خود می پیچیم.

در واقع ، قهرمان قسمتی از زندگی است که مجبور نیست از قوانین معمول تصویرسازی پیروی کند ، اما پیچشی مبهم و ناخوشایند در زندگی واقعی دارد. در حالی که فیلم دارای نکات جالب بسیاری است ، باید اعتراف کنم که در مورد اثربخشی تنظیم ملودراماتیک در محل کار ، کمی تردید دارم ، که گاهی باعث می شود فیلم کمتر خاطره انگیز به نظر برسد.

قهرمان موفقیت خود را مدیون موفقیت ماهرانه امیر جدیدی در نقش رحیم است. یک پدر مطلقه به دلیل بدهی در مرخصی دو روزه از زندان آزاد شده است. او مردی با درخشش و در عین حال لبخندی عجیب و مأیوس کننده بود. به نظر می رسد یکی از افراد زیر دیکنز است.

رحیم قصد دارد به دوستان ، خواهر حامی و پسر محبوبش ملحق شود-پسر مهربان و حساسی که از اختلالات گفتاری رنج می برد. او مردی است که معتقد است هنوز زیبایی و انسانیت می تواند نجات دهد. اما او برنامه خاصی برای لغو مجازاتی که باید ارائه دهد ندارد. دوستان او کیفی را در خیابان دیدند که شبیه سکه های طلا بود: اگر بتوانند آن سکه ها را بفروشند ، آیا می توانند پول کافی برای پرداخت این بدهی ها دریافت کنند؟

اما وقتی مشخص شد که سکه ها برای بازپرداخت بدهی کافی نیستند ، رحیم طرحی جدید در پیش گرفت: چرا نمی گویید که در بازپرداخت وی کیفیتی وجود دارد که از محبوبیت خاصی برخوردار نیست؟ یک مرد صادق و دلسوز ، یک قانون شکن سابق که اصلاح شده است و هنگامی که صحبت از پول درآوردن می شود ، فراموش می کند.

مفهوم فیلم ابتکاری و سرگرم کننده است ، چیزی دیگر مانند یک داستان کوتاه در ادبیات. با این حال ، حفره های استراتژی از ابتدا آشکار است. هیچ کس این سوال واضح را از رحیم نمی پرسد: اگر می خواهد شهروند خوبی باشد ، چرا در ابتدا یکی از کلانتری ها را تحویل نداد؟ البته ، بشقاب موفقیت آمیز و خودخواه نبود. در عین حال ، ما با وجود مشکلات در بازداشت ، امکان ملاقات با همسر سابق رحیم را نمی بینیم.

علاقه مندان جذاب و حتی جذاب هستند ، اما این سال پیش می آید که آیا این اقدام بی معنی باعث نمی شود داستان نسبتاً خوب تعریف شده فیلم مبهم شود؟[داستانکمییرمتمرزفیلمنیست؟[داستانکمیغیرمتمرکزفیلمنیست؟

واریته – اوون گلیبرمن

امتیاز: 60 از 100

اصغر فرهادی ، کارگردان و نویسنده ایرانی ، مهارت های استثنایی را در فیلم هایی مانند جدایی نادر از سیمین ، گذشته و فروشنده نشان داده است ، جایی که انسان ها می توانند با موقعیت های آشنا (به طور کلی در ایران) کنار بیایند و به نوعی با آن بازی کنند. اگر این کار را با دقت انجام دهید زندگی شما را شبیه یک فیلم متحرک و آزاردهنده می کند.

قهرمان ، جدیدترین فیلم فرهادی (چهارمین فیلم اکران شده در جشنواره فیلم کن) می خواهد داستانی از این ژانر باشد. این فیلم داستان مردی بسیار متواضع و فقیر را روایت می کند که ناگهان در تلویزیون و شبکه های اجتماعی به سلبریتی تبدیل می شود. داستانی که به راحتی در فرهنگ بصری ما قابل تصور است.

فرهادی با رویدادهای موفقی که در جامعه اتفاق می افتد نشان می دهد. جامعه ای که افراد عادی را با مقام قهرمان ارتقا می دهد ، اما به دلیل این رویکرد ، دیگر به داستانهایی که می گویند (چنین جامعه ای) اعتماد ندارند.

فیلم حتی پیچیده تر است و هر صحنه نکته جدیدی را در مورد جامعه ای نشان می دهد که بین اخلاق و واقعیت های اقتصاد دچار اختلاف شده است. اما شخصیت اصلی فیلم تا حدی مخلوط و تفرقه افکن است: پر از داستانهای کمیاب ، اما تا حدودی مبهم و منزوی از افراد عادی است که سعی می کنند خود را نجات دهند. مدت زمان فیلم 2 ساعت و 7 دقیقه است ، اما ساختار آن بیشتر از آنکه توسعه داده شود تکراری است. اساساً ، یک قهرمان با همه ویژگی های خوب ، فیلمی است که بیشتر با مغز ما ارتباط دارد تا با قلب ما.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا