هنر و سینما

آواتار با عبور از انتقام جویان دوباره به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما تبدیل شد


“آواتار” به کارگردانی جیمز کامرون چند روز پیش در چین اکران شد و با اکران 8.9 میلیون دلاری عنوان “پرفروش ترین فیلم تاریخ” را از “انتقام جویان: پایان بازی” پس گرفت.

در دهه گذشته ، آواتار با فروش 2790 میلیارد دلار در گیشه پرفروش ترین فیلم تاریخ بوده است ، اما در سال 2019 ، Avengers: The End of the Game دوازدهمین فهرست پرفروش ترین پادشاهان جیمز کامرون ، با میلیون ها دلار. عنوان. کمپانی فاکس قرن بیستم آواتار را در چین منتشر کرد که اهمیت فیلم کمتر بود و به دلیل استقبال از فیلم های علمی تخیلی چین ، آواتار پرفروش ترین فیلم تا به امروز شده است.

طبق اعلام Deadline Avatar ، این دستگاه در پایان انتشار مجدد خود در پایان شنبه 8.9 میلیون دلار فروخت و در مجموع مبلغ آن به 2.798 میلیون دلار رسید. این مبلغ حدود 8 میلیون دلار بیشتر از Avengers: End of Game است. البته انتقال این فیلم هنوز در چین ادامه دارد و مردم پاندورا زمان خواهند داشت تا فاصله خود را با انتقام جویان افزایش دهند.

پس از این دو فیلم «تایتانیک» ، «جنگ ستارگان: نیرو بیدار می شود» و «انتقام جویان: جنگ ابدی» با پنج فروش ، 2.06 دلار و 2.04 میلیارد دلار در رتبه سوم قرار دارند.

پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما

  1. آواتار
  2. انتقام جویان: پایان بازی
  3. کشتی تایتانیک
  4. جنگ ستارگان: نیرو بیدار می شود
  5. انتقام جویان: جنگ ابدی
  6. دنیای ژوراسیک
  7. شیر شاه (2)
  8. انتقام جویان
  9. عصبانی 7
  10. Frozen II

همانطور که در لیست بالا مشاهده می کنید ، محصولات شرکت والت دیزنی در بالای لیست پرفروش ها قرار دارند. هفت فیلم از 10 فیلم موجود در این فهرست متعلق به والت دیزنی یا شرکت های آن مانند Twentieth Century Fox است.

پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما

هالیوود ریپورتر گزارش داد که فروش گیشه در سینماهای آمریکا به پایین ترین حد خود در 40 سال گذشته رسیده است. برآوردهای اولیه نشان می دهد که فروش بلیط در آمریکای شمالی در سال گذشته به 2.3 میلیارد دلار رسیده است. این فیلم 11.9 میلیارد دلار در گیشه ایالات متحده در سال 2019 به دست آورد. در بازار بین المللی نیز شاهد کاهش چشمگیر قیمت نسبت به سال گذشته بودیم ، اما به دلیل کنترل کرونا در کره جنوبی ، ژاپن و چین و افتتاح سینماهای آنها در اواخر سال 2020 ، فروش فیلم در شرق آسیا بهبود یافته است. رشد ادامه دارد.

منبع: اسلش فیلم

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا