هنر و سینما

جنجالی‌ترین اتفاقات جوایز اسکار در تمام دوران


هر سال ، جوایز اسکار ، معروف به اسکار ، مملو از انتخاب ها و رویدادهای غیر منتظره است. برخی از فیلم ها در بخش های مختلف برنده جایزه می شوند ، در حالی که برخی دیگر با وجود شایستگی زیادشان مورد توجه قرار نمی گیرند. جایزه بهترین بازیگر مرد می تواند به یک بازیگر باتجربه یا یک ستاره نوظهور تعلق گیرد. همیشه یک رهبر برنده وجود دارد که گاهی اوقات برنده می شود.

وقتی تصمیمی با مقایسه تداخل داشته باشد ، آن را یک اقدام غیرمنتظره می نامند. در طول این سالها ، اسکار سهم خود را از برندگان غیر منتظره و بازندگان بسیار کمی داشته است. گاهی این پیروزی های غیرمنتظره ارزشش را دارد ، اما برخی دیگر حتی با گذشت زمان غیرقابل قبول به نظر می رسند. در زیر لیستی از برخی از این فعالیت ها آمده است.

به “شهروند کین” برنده جایزه بهترین فیلم در فیلم “چقدر دره من سبز بود” (1942)

شهروند کین 1941

“شهروند کین” یکی از بزرگترین فیلم های تاریخ سینما بود ، اما حتی با این توصیف ، نتوانست اسکار بهترین فیلم را از آن خود کند. پس از اکران فیلم ، منتقدان آن را تحسین کردند و آن را بسیار احساسی خواندند ، اما بستگان ویلیام راندولف هرست ، تاجر و سیاستمدار قدرتمند آمریکایی مجبور به مخالفت با آن شدند. در واقع ، هرست منبع الهام شخصیت چارلز فاستر کین بود که کمپین بزرگی را علیه فیلم و کارگردان اورسن ولز راه انداخت. شاید این توضیح دهد که چگونه “دره من سبز” جان فورد در نهایت منجر به اسکار شد.

2. بئاتریس استریت برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن (1977)

خیابان بئاتریس 1977

بئاتریس استرایت ، که در “شبکه” نقش یک زن خانه دار فقیر را بازی می کرد ، نمایش قدرتمندی را به نمایش گذاشت ، اما او فقط پنج دقیقه جلوی دوربین رفت. اما این مانع از کسب جایزه بهترین بازیکن مکمل نشد. نیازی به گفتن نیست که او جودی فاستر را در “راننده تاکسی” و پایپر لوری را در “کری” شکست داد که هر دو بسیار محبوب بودند. تا به امروز ، نمایش او کوتاه ترین نقش برای برنده شدن اسکار بهترین بازیگر مرد بوده است.

3. راکی ​​بهترین عکس را در مقابل دریافت می کند. راننده تاکسی (1977)

راکی 1977

“راکی” یک فیلم مهم و منحصر به فرد است. صرف نظر از طرح فیلم خنده دار و نه چندان خوب ، قسمت اول چهره جدی و موفق یک ورزشکار ناموفق را نشان می دهد که قدرت خود را بازیابی کرده است. با وجود شایستگی های فیلم ، انتظار نمی رفت که راکی ​​در مقابل فیلم های بزرگی مانند “راننده تاکسی” ، “همه رئیس جمهور مردان” و “شبکه” جوایزی دریافت کند. اما اگر از منظر شاعرانه به آن نگاه کنیم ، برنده شدن راکی ​​منصفانه به نظر می رسد. فیلمی درباره حریفی با شانس اندک برنده شدن که توانست در مدت کوتاهی در مسابقه ای برنده جایزه بهترین فیلم شود.

4- گریس کلی برنده بهترین بازیگر نقش اول زن شد. جودی گارلند (1955)

گریس کلی 1954

جودی گارلند هنوز نتوانسته اسکار 45 سال فعالیت خود را دریافت کند (علاوه بر جایزه جوانان برای “جادوگر شهر اوز”). بهترین جایزه او در سال 1955 بود ، زمانی که نامزد شرکت در فیلم “متولد یک ستاره” شد. با این حال ، گارلند آن را به گریس کلی داد ، که مامور شده بود در “دختر روستایی” به یاد ماندنی شرکت کند. از قضا ، در آن سال ، کلی همچنین در دو ستاره فیلمهای محبوب هیچکاک ، “مرا به نشانه مرگ بگیر” و “پنجره عقب” بازی کرد ، اما چرا به عنوان یکی از نقش های او در این دو فیلم نامزد نشود؟ این س questionالی بی پاسخ است.

5. “شکسپیر عاشق” برنده بهترین فیلم برای فیلم “نجات سرباز رایان” (1999)

شکسپیر عاشق 1999

استیون اسپیلبرگ برای درام نقش آفرینی خود “نجات سرباز رایان” دومین جایزه اسکار بهترین کارگردانی را دریافت کرد ، اما این فیلم محبوب در نهایت برنده اسکار نشد. در عوض ، کمدی داستان عاشقانه “شکسپیر عاشق” برنده بهترین فیلم شد ، تصمیمی که بسیاری از بینندگان را شگفت زده کرد. پس از این حادثه ، بسیاری از کارشناسان تصور می کردند که کمپین بحث برانگیز فیلم محبوب هاروی واینستین منجر به برنده شدن جایزه بهترین فیلم به این فیلم شد. از نظر او همه جنگ ها عدالت و عشق است ، نه در تبلیغات تجاری و فیلم ها.

6. آنا پاکین برنده بهترین بازیگر نقش مکمل زن در 11 (1995)

آنا پاکوین 1995

بسیاری از بازیگران ، فیلمسازان و فیلمسازان سال ها قبل از کسب اسکار خستگی ناپذیر کار کردند. آنا پاکوین تنها 11 سال داشت که جایزه بهترین بازیگر زن را برای بازی در فیلم “پیانو” دریافت کرد. او دومین بازیگر جوان بود که این کار را انجام داد و تاتوم اونیل ، سلف خود ، برای بازی در فیلم کاغذ ماه 1973 این جایزه را به دست آورد. این به تنهایی یک معامله بزرگ بود ، اما غیر منتظره ترین او این جایزه را به دلیل حضور اسامی با استعدادی مانند هالی هانتر ، اما تامپسون و وینونا رایدر از جمله نامزدهای دریافت جایزه بودند.

7. اولیویا کلمن گلن کلوز را برای بهترین بازیگر زن (2019) شکست داد

اولیویا کلمن 2019

اولیویا کلمن یک گوهر در دنیای اکشن است ، یا در نقش نامادری شرور در سریال “Flipbag” یا در نقش ملکه الیزابت دوم در سریال “تاج”. نقش ملکه در فیلم “مینیون” یورگوس لانتیموس مستحق دریافت اسکار است ، اما او در یک مسابقه بسیار جدی برنده شد. بسیاری انتظار داشتند گلن کلوز ، که برای بازی در فیلم “همسر” برنده گلدن گلوب شده بود ، برنده اسکار شود. اما برخی تصور می کردند لیدی گاگا به خاطر بازی در فیلم “ستاره های متولد شده” شایسته دریافت این جایزه است. به هر حال ، برد کلمن غیرمنتظره بود ، اما در نهایت این جایزه را برد.

8. آدرین برودی برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن از دنیل دلوس (2003)

آدرین برودی 2003

در سال 2003 ، آدرین برودی ، 29 ساله ، مسن ترین بازیگری بود که برنده آکادمی بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. دستاوردهای او به عنوان یهودی لهستانی در هولوکاست در “پیانیست” روم پولانسکی مشهور بود. اما برودی مخالفان مهم و شایسته ای مانند دنیل دی لوئیس ، مایکل کین و جک نیکلسون را در کنار خود پیدا کرده است. وقتی نام برودی فاش شد ، او گیج شد ، نمی دانست چه کار کند و به طور غیرمنتظره عمل کرد. البته این نگرش بازیگری نیست که احساس می کرد ممکن است این جایزه را ببرد.

9. “Brokeback Mountain” برنده بهترین جایزه در رقابت با “Brokeback Mountain” (2006)

تصادف رانندگی 2006

این جایزه ای است که کارگردان “تصادف” حتی آن را در نظر نگرفته است. کوه بروکبک که در یک نمایش احساسی توسط دو پسر همجنسگرا در شهری در وایومینگ بازخورد مثبتی داشت ، آماده است تا این جایزه را به خانه ببرد. از سوی دیگر ، “حوادث رانندگی” ، که یک درام جنایی است ، تنش های اجتماعی و قومی در شهر لس آنجلس را پس از حوادث 11 سپتامبر بررسی می کند. پس از برنده شدن در “تراژدی” ، برخی از حامیان عصبانی استدلال کردند که انتخاب همجنس گرایی است. اما پل تهیه کننده The Accident ، پل هاگیس ، بعداً گفت که او حتی فکر نمی کند این فیلم مستحق دریافت این جایزه است. “آیا این بهترین فیلم سال بود؟” او در مصاحبه ای با او در سال 2015 گفت: “من احتمالاً ندارم.”

10. “Moonlight” برنده مسابقه جایزه بهترین فیلم “La La Land” (2017)

مهتاب 2017

اتفاقی که در آن سال رخ داد برای اسکار یک تراژدی بود که سالهای سال در خاطر خواهد ماند. شاید مهیج ترین لحظه در تاریخ اسکار زمانی رخ داد که هر دو “مهتاب” بری جنکینز شکست خوردند و در یک چشم بر هم زدن جایزه بهترین فیلم را از آن خود کردند. در همین حال ، دو پاکت به وارن بیتی و فی داناوی اهدا شد که در یکی از آنها اما واتسون بهترین بازیگر نقش اول زن انتخاب شد و در پاکت دیگر برنده بهترین فیلم شد. وارن بیتی به اشتباه “لا لا لند” را برنده اعلام کرد ، اما تهیه کننده فیلم ، جوردن هوروویتز ، بسته مناسب را نشان داد و همه احساس کردند که چه اتفاقی افتاده است. پس از آن ، بازیگران و بازیگران شگفت زده “مهتاب” برای دریافت جایزه و سخنرانی خود در برابر تماشاگران شگفت زده وارد عمل شدند. نمایندگی های دو فیلم به این وضعیت اعتراف کرده اند ، اما این رویداد غم انگیز هرگز فراموش نخواهد شد.

منبع: حذف خرد کردن

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا