هنر و سینما

سریال ارباب حلقه‌ها گران‌ترین مجموعه‌ی تلویزیونی تاریخ خواهد بود


مجموعه ارباب حلقه ها تا کنون بیش از 465 میلیون دلار برای آمازون به دست آورده است و فصل اول این سریال گران ترین سریال تمام دوران شد.

بدون شک ، سریال ارباب حلقه ها تاثیرگذارترین و مهمترین سریال در حال ساخت در شبکه آمازون است که می تواند در رقابت با دیزنی پلاس و نتفلیکس برنده این سرویس شود. در سال 2017 ، آمازون 250 میلیون دلار برای به دست آوردن حقوق ساخت سهام بر اساس کتابها و جهان Lord of the Rings هزینه کرد و اکنون ، طبق اعلام وزارت اقتصاد و گردشگری نیوزلند ، قیمت تولید برای اولین بار است. فصل ارباب حلقه ها به بیش از 465 میلیون دلار رسید. با توجه به گران ترین سریال های تاریخ.

برخی منابع معتقدند ارباب حلقه ها حداقل پنج بار دوام خواهد آورد و برای آمازون ، کیفیت مهمتر از بودجه و قیمت است. هابیت با بودجه ای معادل 745 میلیون دلار ، گران ترین فیلم تاریخ سینما امروز و همچنین گران ترین فیلم جهان و فیلم های مرتبط با آثار ساخته شده در کتاب جی است. آر آر تالکین باشید. این سه نفر 2 میلیارد و 931 میلیون دلار فروش و سود خود را پس داده اند و آمازون انتظار دارد که این اتفاق در مورد سریالی که آنها تولید می کنند رخ دهد.

به اعداد زیر نگاه کنید تا ببینید چرا هزینه ساخت ارباب حلقه ها بالا رفته است.

  • شبکه HBO تنها 90 میلیون دلار برای ساخت آخرین فصل بازی تاج و تخت هزینه کرد ، که گران ترین فصل از سری کتاب های کمیک تا پیش ارباب حلقه ها بود.
  • برای تکمیل فصل اول “مندلورین” دیزنی حدود 100 میلیون دلار هزینه می شود.
  • بر اساس این گزارش ، تولید هر مجموعه برای سری دیزنی و مارول حدود 25 میلیون دلار هزینه خواهد داشت که 225 میلیون دلار نهایی برای نه سریال «Vandavision» است.
  • با توجه به نرخ تورم ، 300 میلیون دلار برای ساخت همه جزایر در فیلم “دنیای آب” به کارگردانی کوین رینولدز هزینه شد. این فیلم در سال 1995 با بودجه 175 میلیون دلار ساخته شد.
  • دولت آمریکا 451 میلیون دلار برای تحقیقات ماهانه (تحقیقات ماهانه) اختصاص داده است که کمتر از هزینه ساخت اولین دوره ارباب حلقه ها است!

سریال ارباب حلقه ها

ارزش کل آمازون در سال 2020 بیش از 321 میلیارد دلار بود و بر اساس این گزارش ، خدمات آمازون پرایم به تنهایی در سال 2018 14 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است که مبلغ خوبی بین 400 تا 500 میلیون دلار است. تجارت چندان دشوار نیست همچنین باید در نظر داشت که هزینه ساخت فصل بعد سریال ارباب حلقه ها بسیار کاهش می یابد. زیرا از لباس ، فضا و ساختمانهای استفاده شده در بقیه داستان استفاده می شود و آمازون مجبور نیست هزینه آن را بپردازد.

منبع: The Verge

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا