هنر و سینما

نخستین تریلر سریال شکوفه‌های شانگهای اثر وونگ کار وای را ببینید


اولین تریلر مجموعه “شکوفه های شانگهای” ، شاهکار جدید کارگردان “در هوای عشق” منتشر شد که ما را بیشتر با حال و هوای این مجموعه هنگ کنگی آشنا می کند.

بدون شک یکی از مهمترین و موفق ترین کارگردانان آسیایی در سی سال گذشته ، وونگ کار وای با فیلمهای محبوبی مانند در حال و هوای عشق ، “2046” و “چانکینگ اکسپرس” از جایگاه ویژه ای در بین دوستداران سینما برخوردار است. فیلمساز منتخبی که فقط ده فیلم و چند فیلم کوتاه در کار خود دارد. جدیدترین فیلم کار وای ، استاد بزرگ ، در سال 2013 اکران شد و اکنون او قصد دارد پس از چند سال وقفه از ساخت مجموعه شکوفه های شانگهای ، بر اساس پرفروش ترین کتاب با همین نام ، حرفه هنری خود را ادامه دهد.

اولین تریلر شکوفه های شانگهای نشان می دهد که این مجموعه تلویزیونی همان دکوپاژ و موسیقی متن فیلم معمولی وونگ را دارد و یکبار با شخصیتی در رنگ غمگین ، شلوغ و شلوغ جهان و شک و تردید هستی شناختی و تعلیق در عاشقانه روبرو می شویم. به گزارش ورایتی ، شکوفه های شانگهای 24 ساعت دوام خواهد آورد و به نظر می رسد هر قسمت از سریال کمی کوتاهتر از فیلم است. وونگ کار وای نیم فصل اول فصل شکوفه های شانگهای را تهیه و کارگردانی کرد ، اما قسمت بعدی را رهبری نکرد.

در بهار سال گذشته اعلام شد که وونگ یک فیلم عاشقانه را بر اساس داستان شکوفه ها کارگردانی خواهد کرد. تولید این فیلم چندی پیش به دلیل تولد ویروس کرونا متوقف شد و اکنون مشخص نیست که سرنوشت مجموعه سینمایی شکوفه های شانگهای چه می شود.

این سریال وجود میلیونر خیالی به نام آقای بائو ، با بازی هو جی را روایت می کند. در طول زندگی خود ، بائو با چهار معشوقه بوده است که هر کدام بخشی از هدف او را نشان می دهند. ماجراجویی ، غرور ، عشق و معصومیت. “شکوفه های شانگهای” در دهه 1990 برگزار می شود ، زیرا شهر شانگهای توسعه می یابد و صنعت می سازد. کار وای در پشت داستان عشق خود قصد دارد تأثیر این تغییرات اقتصادی و فرهنگی را بر زندگی مردم آن روزهای شانگهای نشان دهد.

وونگ کار وای در مورد انتخاب این داستان و تصور آن از ذهنیت مناطق توسعه یافته چین در دهه های پیش ، گفت: او آن را به من داد. در این مجموعه ، من می خواهم مخاطبانم را به تماشای تئاتر رویایی شانگهای در اوایل دهه 1990 دعوت کنم. “این زمان هیجان انگیزی بود که راه را برای شانگهای مدرن هموار کرد.”

مجموعه شکوفه های شانگهای و احتمالاً فیلم شکوفه ها در شانگهای برگزار می شود و این سریال توسط کین ون کار فیلمنامه نویس ساکن شانگهای نوشته شده است. پیتر پائو ، فیلمبردار برنده اسکار ، که بیشتر برای بازی در “ببر در حال ظهور ، اژدهای پنهان” شناخته می شود ، همچنین قرار است اولین فیلم زنده وونگ کار وای را در تلویزیون منتشر کند.

در دنیای فیلم های وونگ ، ما اغلب موقعیت های دیوانه وار و تنهایی را می بینیم که گرفتار سرگرمی های عاشقانه شده اند. از ویژگیهای اصلی شاهکارهای او می توان به استفاده از نورپردازی اکسپرسیونیستی و گوشه های سوزان اشاره کرد که می تواند مبارزات درونی بازیکنان را به طور دقیق منعکس کند. در اولین تریلر شکوفه های شانگهای ، ما عکس های مشابهی را مشاهده می کنیم و علاوه بر این ، در طول این تریلر کوتاه همچنین نحوه عکاسی از پیتر پائو و موسیقی انتخاب شده برای او نشان داده شد. اگر موسیقی این سریال دارای چنین ریتمی باشد ، خاطرات آثار خواننده و رقاص آمریکایی راک اند رول ژابی چاکر را در ذهن دوستداران موسیقی و سینما زنده می کند.

در اواسط سال 2022 ممکن است شاهد آغاز مجموعه شکوفه های شانگهای باشیم. این سریال در چین توزیع شد ، اما حقوق بین المللی آن هنوز به شرکت های غربی فروخته نشده است.

منبع: Indiewire

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا