هنر و سینما

شانگ‌چی و افسانه ده حلقه؛ هر آنچه از فیلم ابرقهرمانی جدید مارول می‌دانیم


مارول می خواهد با انتشار پروژه شانگ چی و افسانه ده حلقه ، قهرمانان جدید فیلم مارول را معرفی کند. شانگهای به کارگردانی دانیل کرایتون ، بیست و پنجمین فیلم حق رای و دومین فیلم مرحله 4 مارول است.

تمرکز این فیلم بیشتر بر شخصیت یک کتاب کمیک شانگهای است و برای اولین بار یک آسیایی در فیلم Marvel اولین نقش را دید.

شانگچی (معروف به استاد کونگ فو) برای اولین بار در مارول کامیکس در سال 1973 ظاهر شد و داستان او با انتقام جویان ، شوالیه های مارول و قهرمانان استخدام شده همراه شد. شانگهای به خاطر مهارت هایش در هنرهای رزمی مختلف شهرت دارد و در بیشتر داستان یکی از قوی ترین شخصیت هایی است که در کمیک ها دیده می شود. ایده ساخت فیلم مستقر در شانگهای برای اولین بار در نیمه اول قرن جدید پدیدار شد ، اما برنامه اجرایی آن تا دو سال بعد به مرحله اجرا نرسید.

استودیو مارول قول داد بازیکنان خود را در سراسر دنیای فیلم مارول پخش کند ، بنابراین اولین مراحل اقتباس شانگهای به سرعت دنبال شد. برنامه مارول این است که مسائل فرهنگی آسیایی و آسیایی-آمریکایی را با بیشترین تعداد بازیگران و بازیگران زن آسیایی بررسی کند. فیلم بعد از The Black Widow تنظیم شد و شانگهای اولین فردی بود که وارد مرحله 4 شد و در طول فیلم لباس قرمز زیبایی پوشید که به نظر می رسد یکی از جالب ترین لباس های تاریخ سینمای مارول باشد. اما بینندگان از این فیلم چه انتظاری باید داشته باشند؟

تاریخ صدور

شانگهای

عکاسی در شانگهای در فوریه 2020 در استرالیا و نیو ساوت ولز آغاز شد. کمی بعد ، تولید پروژه به دلیل کرونا متوقف شد. بازیگران تا آگوست نمی توانند دوباره با هم باشند. در آن زمان ، اولین تاریخ انتشار 12 فوریه 2021 ، مصادف با اولین روز سال نو چینی بود که به مه 2021 منتقل شد. شیوع کرونا تاریخ انتشار اولیه را دوباره تغییر داد. و انتشار شانگ چی تا ژوئیه 2021 به تعویق افتاد ، که به 3 سپتامبر 2021 تغییر کرد. این دومین فیلم از بین چهار فیلم مارول است که در فهرست انتشار فاز 4 قرار دارد. به عنوان تعداد موارد ویروس کرونا ، برخی تصور می کردند که شانگ چی با دیزنی پلاس منتشر می شود ، اما مارول تأیید کرد که این فیلم تنها در 45 روز اول در سینماها اکران می شود. معلوم نیست پس از ترک شغل خود چه خواهد کرد.

آریو

سیمو لیو در راس فیلم قرار دارد و نقش شانگهای را بر عهده خواهد داشت. در کمیک ها ، پدر Shang.chi فو منچو است ، اما در کمیک ها ، برخلاف کمیک ها ، پدر شانگهای ونو (معروف به ماندارین) و تونی لیونگ نقش او بود. Aquafina همچنین در این فیلم نقش دوست نزدیک خود از شانگهای را بازی می کند. بقیه بازیگران شامل فالا چن ، فلوریان مونتهانو ، رونی چینگ ، میشل یو و منگر ژانگ هستند.

آیات تاریخی

شانگهای

شانگهای و افسانه ده حلقه عناصری را از طراحی کتاب کمیک شانگهای وام می گیرند ، اما برای جلوگیری از کلیشه های منفی ، آن را با یک تصویر مدرن ارائه می دهند. شانگچی یک هنرمند نظامی است که از دوران کودکی تحت آموزش ده حلقه قرار گرفته است و پس از مدتی ، به این گروه بازگشت زیرا باید با گذشته روبرو شود. پدرش ، ونوو ، اکنون رهبر ده دایره ، یک سازمان تروریستی کمیک بوک مارول است که به دنبال بر هم زدن صلح جهانی است. از همان ابتدا ده حلقه در دنیای سینمای مارول وجود داشت و آنها پشت سرقت تونی استارک از مرد آهنی بودند. در شانگهای برخلاف ماندارین جعلی مرد آهنی 3 ، این بار رهبر واقعی حلقه ده معرفی می شود. در این اثر ، شانگهای مجبور است از نیروی واقعی خود برای نجات رفقایی مانند کتی استفاده کند.

تریلرها

مارول اولین تریلر شانگهای و افسانه ده حلقه را در 19 آوریل 2021 منتشر کرد. این تریلر اولین برخورد تماشاگران با شانگهای و به ویژه گذشته در ده حلقه بود. این تریلر ماندارین واقعی دنیای سینمای مارول و سایر شخصیت های معروف فیلم را نشان می دهد ، مانند Dathodiler ، که مردی نقاب دار و یکی از دشمنان شانگ است. چی چی. دومین تریلر کامل در جولای 2021 همزمان با انتشار Black Widow منتشر شد. این تریلر تصاویر بسیاری از شانگهای و ماندارین را به نمایش گذاشت و همچنین طرفداران فیلم مارول را با نمایش نبردهای بین وونگ و نفرت انگیز به وجد آورد.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا