هنر و سینما

آزگارد چگونه به فیلم ثور: عشق و تندر برمی‌گردد؟


آزگارد به عنوان یک قلمرو جاودانه شناخته می شود و به عنوان دنیای تمدن های باستانی به دنیای فیلم های مارول معرفی شد و ثور می گوید آزگارد مکانی است که جادو و علم به همان شیوه در آن کار می کنند.

با این حال ، همه چیز باید به پایان برسد ، حتی آزگارد ، که در Thor: Regnarok نابود شده است. خدایان رعد و برق و ساکنان آزگارد ممکن است فقط تماشاچیان باشند و آزگارد توسط Sortor نابود شده و با جهنم شکست خورده است.

فاجعه ای برای مردم آزگارد رخ داد. همانطور که در The Avengers: War of Eternity دیده می شود ، لوکی سنگ تسرات را قبل از تخریب آزگارد برمی دارد و توجه تانوس را به خود جلب می کند. این تایتان دیوانه نصف باقی مانده را به عنوان بخشی از مأموریت دیوانه وار خود برای ایجاد تعادل در جهان کشته است. وقتی دستکش ابدیت را گرفت ، مشت های خود را جمع کرد و نیمی از موجودات را نابود کرد. مردم آزگارد دوباره در حال افول بودند و بقیه بر روی زمین با تجربیات سخت و وحشتناک خود زندگی می کردند. آنها آزگارد جدید را در تانزبرگ نروژ تأسیس کردند.

ممکن است پایان پادشاهی آزگارد به پایان رسیده باشد ، اما تصویر منتشر شده از ثور 4 حضور آزگارد را در تصویر نشان می دهد. تصاویر هوایی گرفته شده در طول فیلم ساختمانی بسیار غیر معمول را نشان می دهد که به نظر می رسد هرگز تاریخ پادشاهی آزگارد (و ساکنان آن) را تکمیل نکرده است.

ثور: رگناروک نقش آزگارد را در دنیای سینمایی مارول تغییر داد

گاو

استودیو مارول هنگام معرفی آزگارد به تماشاگران سعی کرد زیاد به داستان ماوراء طبیعی فکر نکند. دنیای سینمایی مارول مبتنی بر علم بود و آنها می ترسیدند که داستان خدای تندر و مردم آزگارد در داستان زندگی آنها متناسب نباشد. در نتیجه ، اولین فیلم ثور بسیار محتاط است و نشان می دهد که آزگاردی ها یک نژاد بیگانه هستند که با تاریخ بشریت قدیم تداخل داشته است. جادوی ثور به عنوان یک علم پیشرفته معرفی شد و فیلم به معنای واقعی کلمه معروف آرتور سیکلارک را روایت کرد ، که می گفت علم پیشرفته مانند جادو است.

طی چند سال گذشته ، مارول داستان خود را جسورانه تر و از طریق Dr. برای مثال عجیب ، طلسم جادویی را در Thor: The Dark World دنبال کرد. استودیو مارول ، که هنوز متعهد به یک بنیاد علمی تخیلی است ، با فیزیکدانان همکاری کرد تا بفهمد نسخه جادویی در فیلم چگونه کار می کند. آنها از عدم بازخورد مثبت شگفت زده شدند و دریافتند که بینندگان مایل به پذیرش مشکلات ماوراءالطبیعه هستند. این راه را برای Thor: Regnarok باز کرد تا تمرکز بیشتری بر دنیای آزگاردها داشته باشد. آزگاردها که خدایان محسوب می شدند دیگر غریبه نبودند. آنها به عنوان خدایانی به تصویر کشیده شدند که قدرت خود را از شخصیت خود گرفته بودند. این تأثیر در خود پادشاهی آزگارد مشهود بود. آزگارد به خانه خدایان معروف است. سرانجام ، به همین دلیل است که ثور تصمیم گرفت این قلمرو جاودانه را با استقرار در راگناروک نابود کند. او فهمید که تا زمانی که ساکنان آزگارد باقی می مانند ، این جهان برای همیشه از بین نمی رود.

ریشه در اسطوره رگناروک دارد

گاو

استودیو این تصور را توسعه داده است که آزگاردی ها در واقع خدایان هستند و ممکن است این افسانه را از رویداد Thor: Regnarok ترجمه کرده باشد. وایکینگ ها معتقد بودند که تاریخ به طور چرخه ای حرکت می کند تا در یک خط مستقیم. به گفته آنها ، راگناروک پایان یک چرخه و آغاز دوره بعدی است. در واقع ، هم غروب خدایان است و هم صبح روز ، و همه کسانی که در روز رگناروک جان خود را از دست داده اند ، به زودی متولد می شوند. این شماره در حال حاضر در Netflix در Regnarok پخش می شود و در مورد چرخه جدید Regnarok که در قرن 21 آغاز می شود صحبت می کند. البته ، مارول به این استراتژی علاقه نشان داد ، زیرا آزگاردی ها را خدایان بزرگ نورس می دانست.

کمیک ها قبلاً با این داستان و افسانه غنی روبرو شده اند و چندین داستان از Regnarok در آنها وجود داشت. در کمیک ، اودین تجربه مرگ خود را به ثور نشان داد ، و او به عنوان یک انسان به عنوان یک خدا شناخته شد ، و از طریق این تجربه او توانست دیدگاه منحصر به فردی در چرخه بدست آورد. او مرگ و تولد است. او اجازه داد آزگارد نابود شود و مرگ قوم خود را تعیین کند ، اما او اشتباه کرد زیرا معنی خدا را درک نکرده بود. آزگارد به سری مارول فیلم ثور در سال 2007 ، به کارگردانی مایکل استرازینسکی بازگشت و کمیک های آن زمان راه را برای سازندگان برای ادامه روایت پادشاهی باز کردند.

چگونه مارول می تواند آزگارد را به ثور 4 بازگرداند؟

گاو

فیلمهای استرازینسکی نشان می دهد که خدایان و انسانها در قلمرو انتقادات تفسیری قرار دارند و خدایان با ایمان و یاد روی زمین قدرت می گیرند. در زندگی پس از مرگ ، ثور مرد عاقلی را دید که به او گفت: فقط انسان ها می گویند خدا وجود دارد ، زیرا خدایان در قلب ، روح و ذهن آنها زندگی می کنند. آنها فقط باید خدایان را ببینند و بیدار کنند. این ثابت شده است که درست است ، زیرا ثور داستان Regnarok را نشان می دهد. مولر ابتدا و سپس خدای رعد و برق به زمین باز می گردد و هر جا که ثور باشد ، آزگارد آنجاست و به زودی این قلمرو جاودانه بازسازی می شود (حتی اگر از سطح زمین آویزان باشد). سخنان این مرد درست است ، زیرا وجود ثور با کشف اسرار نهفته در قلب ، روح و ذهن مردان و زنان فانی و ظهور خدایان مرده در روز و رگناروک توصیف شد.

وابستگی متقابل خدا و بشریت در کتاب های کمیک و برنامه های تلویزیونی رایج است و گنجاندن آن در دنیای سینمایی مارول آسان است. به همین دلیل مولر و خدایان جدید ، مانند داستان استرازینسکی ، در ثور 4 باز می گردند ، بنابراین جین فاستر به راحتی می تواند جانشین ثور شود. احتمال اینکه هر کس اطلاعات بیشتری در مورد ثور نسبت به خدایان و آزگارد داشته باشد چقدر است؟ او پدر خدایان اودین را پیدا کرد و این ممکن است کلید بازآفرینی خدایان باشد.

جین فاستر تنها کسی نیست که وارد Thor 4 شد. مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه یک پیام مخفی داشت که دین نورس به مارول باز می گردد. نماد آزگارد بر روی یکی از ساختمانهای کلیسا حک شده است. این منطقی است ، زیرا وقتی این علائم را در خیابان ها و ساختمان ها می بینید ، باور به خدایان آسان تر می شود و خانه های مردم آزگارد در نروژ این باور را تقویت می کند. بنابراین ، در سراسر جهان گفته می شود که تاریخ خدایان نورس ایمان و فداکاری را ارتقا می بخشد. به همین دلیل آزگارد به راحتی به مارول باز خواهد گشت و آزگارد یک چرخه جدید در این جهان ایجاد می کند ، اما این بار با نسخه جدید Thor به عنوان یک قهرمان و آزگارد از همیشه نزدیکتر است.

منبع: Screenrant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا