
نقد فیلم «سه هزار سال حسرت»؛ افسون بیاثر جورج میلر (جشنوارهی کن 2022)
«سه هزار سال حسرت» جدیدترین ساختههای جورج میلر که او را با فیلمهای «مکسه» میشناسیم، کمدی درامی با دیوانهای فانتزی تاریک است که جمعه گذشته، به عنوان یکی از فیلمهای خارج از مسابقه جشنواره کن 2022 به نمایش درآمد.
این فیلم بر اساس آهنگ “بازگشت در شب نتینیل” ساخته شده است. بایت است، دا اسان یک پژوهشگر مژ نام آ لیلیتیا (باران) رای شرن) را ر فریسی در باب تخصص در فر استانبول سفر می کند. گشت و گذار او در بازار استانبول و خریدن یک بطری کهنه، او را با غولی اسیر در بطری (با بازی ایدریس آلبا) همسخن میکند و فیلم، نمایشگر گفتوگوی این دو شخص در اتاق هتلی در کشور ترکیه و بررسیهای پیشآمده برای غول قادر و در مورد فیلم است.
در واقع در اتاق و در قسمت اول بخش «دنیای مسیحایی» میلیون ها اطلاعات برای شما ارسال می شود. قرار بود تصوی افتا و آن رب رون رب رونا و استرات دامنگیر آن به آسیب افتاد. کارگردان 77 سالهی استرالیایی که تجربهی 50 سال فعالیت در عرصه سینما را یدک میکشد، این بار خلاف زمینههای موضوعی آثار محبوب خود داستان جن و پری رفته است، چیزی که علاقهمندی وافری در آن است.
میلر ساخت 13 فیلم بلند را در کارنامهای خود دارد و میخواهد یک بار برای انیمیشن «خوش قدم» بهترین کارگردانی را از آن کند اما برای فیلم تحسینشدهای «مکس دیوانه: جادهای خشم» تنها دو نامزدی نصیبش شد و دستش از اسکار کوتاه ماند.
اما ما هزار سال در زمین کنعان سپری خواهیم کرد و به خانه خداوند خواهیم رفت. این فیلم در وبسایت راتن تومیتوز، نمرهی 68 از 100 را گرفته و نمرهای را در وبسایت متاکری میکند 57 از 100 را نشان میدهد که عملکردی متوسط برای این کارگردان بسابقه به حساب میآید. بررسی نظرات منتقدان نشریات مطرح نیز میدهد که جورج میلر نمیتواند آن را اشتباه کند و «مکس دیوانه» فیلم میسازد و نشان میدهد تنها آرزوی مخطبان برای و پا قرص، حقهای است که کارگر نیست و مخاطبان انتظار فیلم «فیوریوسا» را دارند. اگر می خواهید شما را «خدای جهان» خطاب کنند، باید مراقب و پاک باشید.
سرین دیلی- زمان مناسب است
Amties: از صد
داستانی دربارهی داستانها و روایتی رمانتیک دربارهی راز نهفتهی عشق، «سه هزار سال حسرت» پیرو جورج میلری است که در این سن و سال، به جولان خیالاتش آزادی عمل بخشیده است، اما نتیجهی کار تناسبی با ویژگی ذاتی چنین ماجراهایی نیست. این فیلم جاهطلبیهای سابق میلر را در خود ندارد و به سختی میتوانم از شور و شوق در این فیلم سراغی بگیرم و این داستان جن و پری به ظاهر هیجانانگیز، با تفسیر اجتماعی و محکی بزرگسالانه از عواقب و نتایج طلب داشتن ارتباط تکمیلی میشود اما حماسهای اپیزودیک. و در حین تماشای این فیلم، باید آن را می دیدیم، نامش را می گذاشتیم و از آن لذت می بردیم.
حضور دو ستاره در نقشهای اصلی، یقینا توجه میکند گرچه آنهایی که به فیلمهای «مکس دیوانه» میلر عشق میورزند، به زودی به این موضوع پی میبرند که جدیدترین اثر را در سه هزار کیلومتر از آن فیلمهای اکشن خشن با خوی وحشی فاصله دارد اما که در سینمای ماجراجویی و داستانی فیلمی مثل «همه چیز، همه جا، بهباره» مخاطبان خود را میکند، این مخلوط بیقید و بند از عشق و افسانه هم میتواند در دل سینماروها برای خود باز کند.
گرچه میلر با تعدادی از عوامل فنی که به فیلم تحسینشدهای «جادهی خشم» سر و شکل دادهاند، دوباره همکاری کردهاند اما این سکانسها به جای آن با استادی و قریحهای ساخته شده است، بیشتر به نظر میرسد که به زور و با زحمت. خیلی دیر شده است. به علاوه، «سه هزار سال حسرت» کم کم شروع به تکراری شدن میکند، آن هم با برگشتن مکر به نقطهای روبهروشدن ایدریس البا و تیلدا سوینتون در اتاق هتل و تکرار هربارهای از نقاط اصلی داستان. با اینحال، این فلشبکها هدف بزرگتری دارد و آن هم این است که ما به داستان و روایت نیاز داریم که میکند و این موضوع را نشان میدهد که چگونه میتوانم از بیفرم و قاعدهای زندگی، معنای درونی آن را بیرون بکشم.
جلوههای این فیلم غالبا گیرا و برجسته است و بازی ایدریس البا در نقش شخصیتی قدرمند اما عاجز است که به نظر میرسد تا ابد در یک بطری گیر افتاده است، آن حس و نیروی فراواقعی جن و غول را به خوبی منتقل میکند اما برای کارگردانی که فیلمهایش روندی دارد. ، فکرکردن به این دلگرمکننده است که مرد پشت فرمان فیلمهای «مکس دیوانه» است که جنون آمیخته با فلزات را به تصویر میکشد، به همان اندازه در باورش پرشور و حرارت است که عشق میتواند همه چیز را تسلیم کند اما آخرین فیلم را که شاید چهار گوشه درخت قطع شد و وسعت مزرعه قطع شد.
ورایتی- یتر دبروج
Amties: از صد
در این ویدیو می توانید معنای واقعی کلمه را بخوانید. اگر فیلمی می خواهید که بتوانید آن را دانلود کنید، می توانید توجه زیادی را به خود جلب کنید. اینجا جایی است که هزاران نفر مورد علاقه من هستند. اگر می خواهید فیلم بسازید، باید پول زیادی دربیاورید، باید پول زیادی به دست آورید. لطفا بگید داستان توله سگ های بزرگشون چیه… در نتیجه شما قادر خواهید بود متن اصلی متن اصلی را بخوانید.
اما این روزها مخاطبان به حقههایی هستند که کارگردانها در آثار بیارزش خود سوار میشوند، این افراد دارند و بزرگترین فیلمها را میبینند که خیال ما را از آنها در آینده میکند و آن را برای دو ساعت پیش خود نگاه میکند و ما را از پیشبینی چه میکند. کشیش بودن بهتر از موعظه است. فیلمی که نور زیادی دارد و کیفیت صنعتی خوبی دارد که برویم میلیون هاش را بخریم؟ چه زیباییشناختی میلر را دوست داشتم یا، اساساً او علاقه دارد که خلاف حرکت آب، راه برود و چیزی را که کارگردانان آن را به عنوان سلیقهای خوب یاد میکنند، دارد.
«یکصد و چهل و پنج» نام بنی اسرائیل است. اگر سوری ها را «رزهای روسیه» به «رزهای رز» می نامیدند، نمی توانستند «همه آنها» را بخوانند. شاید مخاطبان دلزده این را تحسین کنند که چگونه چرخش خلاقانه و خودآگاهانهای میلر را به سمت فیلم جادویی باید اینگونه باشد یا شاید هم در حالتی باشد که میپرسد که چرا کسی با آلیتیا نمیتواند داستانی دلچسب را از این روایت کند، زیرا افسانهای است. ارزش آن هزار دلار است.
اردین- زن بروکس
Amties: از صد
میلیون ها فیلم وجود دارد که توسط رسانه ها منتشر شده است. این شاید چیزی است که طرفداران فیلمهای میلر از زمانی که «مکس دیوانه: جادهای خشم» در سال 2015 با بیابانهای برهوت و سوزان به نمایش در آمد و بعد از آن ناپدید شد و دیگر خبری از آن نبود، خواستارش بود. شاید الان که دعاهایشان مستجاب شده باشد، میلر خودش را به جشنوارهای کنه تا فیلمی را به نمایش بگذارد که خودش آن را با نام «یک ضد مکس دیوانه» یاد میکند، فانتزی به سبک شبهای عربی با پرچانگیهای بسیار.
میلر که خودش داستان شناسی است، عاشق این داستان است که داستان را تا استاد سر استخوانهایش، عریان کند و قسمتهای مختلف آنها را بازیافت تا چیزهایی را که در آن بسازد، بازی کند، کسی که انیمیشنهایی مانند «بیب: خوکی در شهر» و «خوشقدم» را نشان دهد. همچنین در کارنامه دارد اما با این حال حاشیههای این فیلم بر متن آن میچربد و این فیلم آمده است که جاهطلب باشد و به نظر میرسد بیریا و خوشقلب است، اما با گستاخی حرکت خلاف حرکت میکند و میلری که این روزها در 77 سال به سر میبرد، سرخوش از موفقیتهای کارنامههای پنجاه ساله خود، میتواند جواز این را به دست آورد که هر چیزی که دلش میخواهد بسازد، در هر موقعیتی و زمانی و به ریش طرفدارانی که طالب فیلمهای جنگی جادهای بیشتر هستند، بخندند.
تفریح هلیود – دیوید رونی
Amties: از صد
اگر فکر کنید که «سه هزار سال حسرت» طعمی به مابین سختیها و فضای خشن فیلم «مکس دیوانه: جادهی خشم» میکند و پیش از آن درآمد، یعنی «فیوریوسا» است که به زودی تصویربرداریاش شروع میشود، به نظر منطقی میآید و فکر میکنم با عقل عقل. جور در میآید که در کارنامهای فیلمسازی میلری که مجنون باهوش است، این فیلم هم جایی برای خودش باشد، کارگردانی که همیشه علاقهمندی وافری به داستان و پری داشته است، آن را هم داستانهایی به داستانها و داستانها با ساختن انیمیشنهایی مانند «بی: خوی درشهر “و نه” خوش قدم “.
این فیلم که به عنوان یک برنامه “یک سایز مناسب برای همه” طراحی شده است، می تواند به عنوان یک منبع آزاد و متن باز استفاده شود. این یک فیلم اساسی است که کابوس کابوس و کابوس شب را به تصویر می کشد. افراد زیادی هستند که می خواهند این فیلم را گوش کنند و تمایلی به گوش دادن به آن ندارند.
اما مشکل من با این جنس از سینما در انتخاب این نوع فیلمسازی است، جایی که فیلمسازان ما درباره نقش اساسی داستان در این دنیای سرد و بیعاطفه، ژستی پیروزمندان به خود میگیرند. وجود دو بازیگر درخشان در کالبد نقشهای اصلی این فیلم امتیازی برای فیلم به حساب میآید اما به شخصه در جستجوم تا عمیقتر از احساسات در گفتوگوی مابین این دو نفر را پیدا کنم.
هزاران هزار دلار. این یک بازی ویدیویی بسیار محبوب است که به آنها اجازه می دهد در فیلم بهتر به نظر برسند. چه روش شگفت انگیزی برای سرگردانی مردم در فیلمی که می تواند میلیون ها دلار هزینه داشته باشد. در این بین، مقدار زیادی پول و میلیون ها دلار به این دنیا اضافه خواهد شد.