هنر و سینما

۵ فیلم ترسناک برتر کمتر دیده شده از کارگردانان زن


به گفته مرکز مطالعات و فیلم زنان در دانشگاه ایالتی سن دیه گو ، 16 درصد از پرفروش ترین فیلم ها در سال 2020 زن خواهند بود. البته ، این سهم بیش از 12 درصد آن در سال 2019 ، قبل از کرونا است ، اما به طور کلی ، دنیای سینما هنوز مردانه به نظر می رسد ، اینطور نیست؟ در حالی که تعداد کارگردانان زن در سینما و فیلم هایی که دیده می شوند و به فروش می رسند هنوز سرسام آور است ، فاصله بین زنان و مردان در بخش صنعت در حال کاهش است. بسیاری از قهرمانان در حال حاضر زن هستند و قهرمانان محدود به سوپرمن ، بتمن ، مرد عنکبوتی و همه این “مردان” نیستند. اسکار زیبا قبلاً حداقل به صورت مکتوب به اثبات رسیده است ، با کلوئی ژائو برای “کوچ نشین” و زمرد فنل برای “زنان جوان وعده دهنده” ، کارگردان و نویسنده برای یک زن. این سیاست را تغییر می دهد. این تغییرات جدید ، چه بر رفتار زنان تأثیر بگذارد و چه بخشی از پروتکل هالیوود برای ارائه به جهان باشد ، حضور زنان در پشت صحنه و نمودارهایی را در نقش هایی که قبلاً توسط مردان انجام می شد ، برجسته کرد. و این باید به عنوان یک نشانه خوب تلقی شود.

شاید دید کلی (و گاهی حتی خاص) این باشد که زنان فقط در ایجاد کار زنان ، نوجوانی ، عاشقانه و خانواده موفق هستند. و حتی اگر بازیگرانی مانند گرتا گرویک چند سال پیش با “Ladybird” و “Little Women” نشان دادند که می تواند با فیلمسازان بزرگ همبازی شود (امسال ، دو بازیگر دیگر (مگی گلینال و ربکا هال) که به آنها هالیوود پیوست) کارگردانان) مانند کاترین بیگلو ، کارگردان برنده اسکار “Zero Dark Thirty” و جین کامپیون ، که در “مشهورترین داستان غربی” قدرت سگ “بازی کرده است. انواع مختلفی را تجربه کنید که به طور کلی مردانه تلقی می شود. با نزدیک شدن به زمان هالووین ، ما در این مقاله تصمیم گرفتیم که بر “زنان کارگردان که تلاش های خارق العاده ای در برابر یک نوع ترور (اغلب تحت سلطه زنان) انجام می دهند تمرکز کنیم و آنطور که باید دیده نشوند و تشویق نشوند.”

1. بدن جنیفر

بدن جنیفر

  • محصول ..
  • قصه: کارین کوساما
  • آریو: مگان فاکس ، آماندا سیفرید ، جانی سیمونز ، امی سداریس
  • خلاصه داستان: در حین آتش سوزی ، جنیفر ، زن جوان زیبا (مگان فاکس) ، روح خود را در ازای شهرت و قدرت به شیطان می فروشد ، اما چون یکی از شرایط این معامله شیطانی را ندارد ، اما محبوب نیست. آنها پسران دبیرستانی را کشتند. اگرچه جنیفر می خواهد یک پسر دبیرستانی در غذای دبیرستان آدمخوار باشد ، اما دوست خوب و ساده اش ، نیدی (آماندا سیفرد) ، خروپف می کند و نذر می کند که قتل را متوقف کند.

در زمان اکران “جنیفر بادی” توسط منتقدان این کمدی به شکل وحشتناک مورد انتقاد قرار گرفت و در راتان تومیتوز ، فیلم تنها 45 درصد از امتیاز را کسب کرد. یکی از انتقاداتی که به این فیلم شد این بود که در زمان اکران ، فیلم به دلیل ظاهر فاکس برای مخاطبان اشتباه ارسال شد و نه یک زن. اما فیلم کمدی کوساما به یک فیلم ستایش کننده تبدیل شد ، به ویژه پس از جنبش میتو. نیازی به گفتن نیست که فیلم او توسط دیابلو کودی ، برنده جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیر اقتباس شده برای فیلم “جونو” نوشته شده است.

2. مری آمریکایی

مری آمریکایی

  • محصول 2012
  • قصه: خواهران ساسکا
  • آریو: کاترین ایزابل ، آنتونیو کوپو ، تریستان ریسک
  • خلاصه داستان: یک دانشجوی پزشکی به نام مری میسون (کاترین ایزابل) در یک دانشکده پزشکی در یک سالن رقص ناشناخته کار می کند. اما همه چیز خیلی سریع تغییر می کند و مری تحت عمل جراحی عجیب و غریبی قرار می گیرد که برای غریبه ها طبیعی نیست.

خواهران دوقلوی ساسکا ، جن و سیلویا ، چندین محصول ترسناک دیگر نیز در کارنامه خود دارند ، از جمله فیلم 2009 هودر مرده در تنه (2009) ، که البته او به عنوان “سرمایه دار” شناخته شد. فیلمی کم هزینه که سعی می کند با استفاده از عناصری مانند عشق و خشونت به موفقیت تجاری برسد. اما “مری آمریکا” ، یکی از همکاران خواهران کانادایی ساسکاچوان ، سابقه سختی از نوعی وحشت جسمی (که ترس از نابودی بدن را ایجاد می کند) دارد و مطمئناً برای کسانی که قلب ضعیفی دارند مناسب است. به

3. دختری که شب به تنهایی به خانه می رود

دختر شب تنها می رود خانه

  • محصول ..
  • قصه: آنا لیلی امیرپور
  • آریو: شیلا وند ، آرش مرندی ، موجان مارنو ، مارشال منش ، دومینیک رینز
  • خلاصه داستان: ساکنان شهر آشفته روانی ایران با زنان خونینی روبرو می شوند که در شهر اسکیت بورد سوار می شوند و مردانی را که به زنان ظلم و بی احترامی می کنند ، مورد آزار و اذیت قرار می دهند.

“دختری شب به تنهایی به خانه می رود” از آنا لیلی امیرپور یک اثر شگفت انگیز با متن کوتاه درباره فمینیسم (یا شاید تفسیر آشکار) ، فیلمبرداری استثنایی و نگاهی منحصر به فرد به داستانهای خون آشام است. همچنین مجموعه ای از شش کمیک بوک سپر بر اساس فیلم محبوب سیاه و سفید منتشر شد که توسط راتون تومیتوز 96 درصد امتیاز دریافت کرد.

به بابادوک

پاپادوک

  • محصول ..
  • قصهجنیفر کنت
  • آریو: آس دیویس ، ناحیه ویزمن ، هیلی مک لاگلین ، دانیل هنشال
  • خلاصه داستان: آملیا بیوه مجردی است که در پرورش فرزندش با مشکل روبرو است. این مشکلات پس از ناامیدی پسرش از ماهیت حشراتی که می خواند ، بدتر می شود. در ابتدا آملیا تصور می کرد که این یکی از شوخی ها و بازی های پسران است که توجه او را جلب می کند ، اما خیلی زود متوجه شد که چیزی در خانه وجود دارد.

شاهکار جنیفر کنت بابادوک ، اولین فیلم کارگردانی فیلم چیزی فراتر از یک جنجال در نگاه اول است. این فیلم ترسناک روانی ، بر اساس داستان کوتاهی با همین نام به نام جنیفر کنت در سال 2005 ، در زمان اکران حصار کشید و انتقادات آمریکایی و اروپایی را به خود جلب کرد. راتون تومیتوز نیز 98 درصد به پایان رساند ، اما به بوکس در استرالیا نرسید. این در بسیاری از فیلم ها منعکس شده است و بسیاری بابادوک را استعاره ای از غم و افسردگی می دانند. البته ، فیلم تقریباً بی نقص بود ، اما کمی ناامیدکننده ، Netflix آن را مجدداً منتشر کرد و پس از انتشار روی اینترنت گذاشت و در گروه فیلم LGBTQ قرار داد.

5. دعوت

دعوت

  • محصول 2015
  • قصه: کارین کوساما
  • آریو: لوگان مارشال گرین ، تامی بلانچارد ، مایکل هایسمن ، مایک دویل
  • خلاصه داستان: یک زوج مطلقه آرام به نام لوگان (لوگان مارشال گرین) به مهمانی شام در خانه سابق خود دعوت می شوند ، جایی که شوهر سابق آنها ، ادن (تامی بلانچارد) و همسر فعلی وی ، دیوید (مایکل هایسمن) در آنجا هستند. فضای مهمانی که در واقع تجمع دوستان قدیمی است ، سنگین و سنگین می شود و لوگان متوجه می شود که میزبان برنامه بدی برای مهمانان در نظر گرفته است.

تریلر آمریکایی دیگری از کارین کوساما برای کسانی که دیوانه فیلم هایی هستند که از یک مهمانی به ظاهر آرام به شبی پر از وحشت تبدیل می شوند. “دعوت ها” ارزش بحث در بحثی را دارند که با پیش رفتن داستان جالب تر و جذاب تر می شود و داستان ناگهان تغییر می کند. البته ، این ممکن است بهترین گزینه برای مهمانی در خانه نباشد. این فیلم از سوی راتون تومیتوز 89 درصد امتیاز دریافت کرد و به گفته جاستین چنگ از ورایتی “قوی ترین اثر کوساما در سال های اخیر” بود و هدر ویکسون از دیلی دد آن را یکی از “سوزان ترین فیلم های ترسناک تمام دوران” نامید. ” اخیراً «بدانید.

منبع: ناراحت کننده

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا