هنر و سینما

پالپ فیکشن؛ چه چیزی در کیف مرموز فیلم بود؟


داستان پالپ یکی از جنجالی ترین مک گافین ها در تاریخ سینما است. در کیف با قفل 666 چه چیزی می تواند باشد؟ این موضوعی است که ما در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

چه چیزی در کیف معمولی فرانسوی کوئنتین تارانتینو در سال 1994 وجود داشت؟ این یکی از پرسش های متداول در تاریخ فیلم و یکی از رایج ترین س questionsالات در بین متکلمان است. ترکیب کلید 666 یک دستورالعمل یا جهت اشتباه است. نظرات متفاوتی از طرفداران این فیلم وجود دارد که نشان می دهد همه چیز در این کیسه اسرار آمیز به دید بیننده مربوط می شود و ممکن است با همه کسانی که این فیلم را دیده اند یکسان نباشد.

این دو قاتل ، با بازی جان تراولتا و ساموئل ال جکسون ، توسط رهبر گروه خود ، مارسلوس والاس ، مامور شده اند تا یک کیف را به او بازگردانند. مارسلوس یک گانگستر قدرتمند با پول و ارتباطات زیاد است. او به کالج بوچ (با بازی بروس ویلیس) رشوه می دهد تا در بازی بعدی بوکس شکست بخورد. وقتی مارسلوس شهر را ترک کرد ، وینسنت وگا (با بازی جان تراولتا) با همسرش میا (با بازی اوما تورمن) بود. در ابتدای فیلم ، وینسنت هروئین می خرد و میا که آن را با کوکائین مخلوط می کند ، از آن استفاده می کند و بیش از حد غذا می خورد. او زنده بود و آن دو توافق کردند که به کسی ، به ویژه مارسلوس ، این موضوع را نگویند.

بوچ تصمیم گرفت پول پیشنهادی اش را به عنوان رشوه بگیرد ، با خودش قمار کند ، در مسابقه برنده شود و حتی پول بیشتری بدست آورد. او نه تنها به مارسلوس خیانت کرد بلکه به طور تصادفی حریف خود را نیز کشت. بوچ می داند که در خطر است و با دوستانش آماده فرار از شهر می شود. اما او فراموش می کند که یک ساعت طلا (یک میراث ضروری خانواده) بگیرد و بوچ باید برای یافتن آن به خانه اش بازگردد ، هر چند می داند که قاتلان به دنبال او هستند. در آنجا بود که با قاتل ، وینسنت وگا روبرو شد ، که هنگام بیرون آمدن از حمام توسط بوچ مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

داستان پالپ 2

البته مارسلوس یک شخص بسیار ترسناک است و هیچ کس جرات نمی کند مزاحم شود حتی اگر اشتباه ناگهانی انجام شود. این نشان دهنده رفتار بد و بالقوه بد اوست. در طول فیلم ، داخل کیف در بسیاری از چهره های انسان منعکس شده است و مواردی مانند زیبایی و بی عیب و نقص آن را بیان می کند. اما جزئیات آشکاری در مورد ظاهر مارسلوس وجود دارد که برخی معتقدند ممکن است روح او را ترک کرده باشد. یک کمربند بزرگ در پشت گردن او وجود دارد که ممکن است محل برده شدن روح او باشد. شاید روح پاک و زیبای مارسلوس برداشته شده (تبدیل به یک شرور شد) و در کیسه ای گذاشته شد ، به همین دلیل او بسیار مایل بود که آن را پس بگیرد.

بر اساس این نظریه ، مردانی که در ابتدای فیلم در سیاه چال دیده شده اند ، خدمتگزاران شیطان هستند که روح مارسلوس را ربوده اند. آنها سعی می کنند وینسنت و ژول را شلیک کرده و بکشند ، اما ژول می گوید زمانی که یکی از خدمتکاران شیطان در هر بار شلیک گلوله فرار می کرد ، مداخله الهی وجود داشت. به احتمال زیاد خدا به وینسنت و ژول اجازه داد تا کیسه را برگردانند و روح مارسلوس را نجات دهند و به وینسنت و ژول زمان بدهند تا خود را نجات دهند. اما به نظر می رسد بازیگر وینگ رهامز (مارسلوس) زخمی بر گردن خود دارد که می خواهد آن را بپوشاند ، بنابراین کمربند می بندد.

داستان پالپ 3

نظریه دیگر ارائه شده در مورد این کیسه نمادین نجات است. داستان پالپ بسیار فاسد است ، حتی آیات کتاب مقدس را برای توجیه اعمال آنها بررسی می کند. در ابتدای فیلم ، به نظر نمی رسد ژول وینفیلد روح پاکی داشته باشد. اما پس از یک آزمایش نزدیک به مرگ ، همه چیز تغییر کرد. ژول سعی کرد به دوست و همکارش ژول کمک کند تا نور (نجات) را پیدا کند ، اما فایده ای نداشت و وینسنت بعداً کشته شد. سپس ، در پایان فیلم ، یولاندا و رینگو وسوسه می شوند که همه چیز را درباره کیف بدانند (مانند وینسنت) ، اما ژول سعی می کند آنها را دوباره دور کند.

شاید همه چیز داخل کیف با هرکسی که به آن نگاه می کند متفاوت باشد. داخل کیف می تواند نشان دهنده احساس گناه و وسوسه های منفی باشد. ژول توانست به رینگو برسد و به نظر می رسد ژول موفق شده است روح رینگو را نجات دهد ، زیرا به نظر می رسد او نیز تغییر کرده است. برخی از طرفداران از رابطه او با فیلمساز لذت می برند و هیچ استثنائی برای کوئنتین تارانتینو وجود ندارد. نظریه جالبی وجود دارد که برخی تصور می کنند داخل کیف یک الماس در فیلم دیگر تارانتینو به نام سگ های مخزن است.

داستان پالپ 4

هر چه در کیسه پنهان Pulp Fiction باشد ، کوئنتین تارانتینو احتمالاً از فیلم محبوب مک گافین دیگری به نام Kiss Me Deadly الهام گرفته است. در داخل فیلم ، یک کیف مشابه با داخلی روشن و اسرارآمیز وجود دارد. با این حال ، تارانتینو گفت که این فقط یک تصادف است و یک انتخاب غیر منتظره نیست. راجر آواری فیلمساز می گوید: “تصمیم گرفته شد که داخل کیف دیگر وجود نداشته باشد.” در حالی که کیف یک طرح ایجاد می کند ، هیچ ارتباطی با داستان واقعی ندارد ، بنابراین نیازی نیست که دقیقاً بدانید چه چیزی در آن وجود دارد!

منبع: gamerant

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا