لوازم خانگی

7 نکته‌ی مهم برای انتخاب کاشی آشپزخانه


در هنگام برنامه ریزی برای طراحی و چیدمان آشپزخانه، اکثر افراد فقط به کابینت و لوازم خانگی اهمیت می دهند و یکی از مهم ترین قسمت هایی که در این فرآیند به آن توجه نمی شود، انتخاب کاشی های مناسب برای آشپزخانه است. اگر آشپزخانه پر استفاده ترین قسمت خانه است و طراحی آن نیاز به مراقبت دقیق دارد.

امروزه کاشی ها در اشکال و اندازه های مختلف و در کاربردهای گوناگون تولید می شوند. به همین دلیل، هنگامی که در حال طراحی یا بازسازی آشپزخانه منزل خود هستید، با گزینه های زیادی روبرو هستید که انتخاب کاشی مناسب را برای شما دشوار می کند. برای هر قسمت از آشپزخانه باید از کاشی های مخصوص استفاده کنید. به عنوان مثال کاشی های روشنی که روی دیوار گذاشته می شوند برای نصب در کف آشپزخانه مناسب نیستند. زیرا کمی لغزنده است و ممکن است در حین حرکت از بین برود.

هنگام انتخاب کاشی باید به چندین نکته توجه کرد. به همین منظور در این مقاله از ای بی سی مگ مگ در مورد نحوه انتخاب و خرید کاشی های مناسب آشپزخانه صحبت خواهیم کرد. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

1. محل کاشی ها را بیان کنید

قبل از انتخاب کاشی، باید تصمیم بگیرید که آن قسمت از آشپزخانه را در کجا قرار دهید. می توانید قسمت های مختلفی از آشپزخانه مانند پشت اجاق گاز، دیوارها، کف و … را طراحی کنید. به همین دلیل باید بتوانید کاشی های مناسب برای قسمت های مختلف آشپزخانه را انتخاب کنید. اگر زمان کافی برای این کار صرف کنید، در آینده با مشکلات کمتری مواجه خواهید شد.

2. با انواع کاشی های موجود آشنا شوید

آشنایی با انواع کاشی

کلمه “کاشی” به ماده ای اطلاق می شود که می توان آن را در یک ردیف روی یک سکو قرار داد. وقتی صحبت از کاشی به میان می آید، اکثر مردم بلافاصله به کاشی های سرامیکی یا چینی فکر می کنند. اما مواد کاشی آشپزخانه بسیار متنوع است و از سنگ، سرامیک و چینی گرفته تا وینیل، بامبو، شیشه و…

کاشی های وینیل و بامبو برای کف آشپزخانه مناسب هستند، در حالی که می توان از کاشی های معدنی، سرامیک و چینی برای میز و کف استفاده کرد. کاشی های شیشه ای برای کف مناسب نیستند، اما می توانند روی دیوارها و فضای بین پیشخوان و کابینت ها اعمال شوند.

3. قبل از خرید کاشی بودجه خود را مشخص کنید

قیمت کاشی آشپزخانه متفاوت است، بنابراین بودجه بندی یکی از اولین کارهایی است که باید انجام دهید. تصمیم گیری در مورد زمان محدود کردن گزینه های خود با توجه به بودجه برای شما آسان تر خواهد بود. برخی از کاشی‌ها، از جمله کاشی‌های ساخته شده از وینیل، ارزان‌تر از مدل‌های دیگر هستند، اگر برای خرید کاشی‌های سرامیکی سفارشی باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

برای ارزیابی بودجه خود، ابتدا تعیین کنید که به چند فوت مربع کاشی نیاز دارید و چقدر می توانید برای هر کاشی هزینه کنید. خرده فروشان تعمیر و بهبود خانه می توانند به شما در تخمین مقدار کاشی مورد نیاز و قیمت کمک کنند.

4. به سبک زندگی خانواده خود فکر کنید

بیشتر کاشی های آشپزخانه مستحکم و بادوام هستند، اما باید نحوه استفاده از آشپزخانه را در نظر بگیرید و بر اساس آن کاشی مناسب را انتخاب کنید. کاشی های آشپزخانه نیاز به مراقبت و نگهداری دارند و زمان ماندگاری آنها بسته به موادی که برای ساخت آنها استفاده می شود متفاوت است. پس برای خرید کاشی مناسب ابتدا باید به این سوال پاسخ دهید که چگونه از فضای آشپزخانه استفاده کنید.

به عنوان مثال کاشی های وینیل دوام بیشتری نسبت به سنگ ندارند یا بهتر است از کاشی های سرامیکی برای میز آشپزخانه استفاده کنید که ماندگاری بیشتری دارند، تمیز کردن و نگهداری راحت تری دارند و در برابر حرارت ظروف داغ مقاوم هستند. متأسفانه سطح کاشی و سرامیک ممکن است ناهموار باشد و به راحتی ترک بخورد یا ترک بخورد. بنابراین باید تعیین کنید که آیا سبک زندگی خانوادگی شما با کاشی انتخابی شما مطابقت دارد یا خیر.

5. کاشی های کف آشپزخانه را با توجه به عادت های خانوادگی خود انتخاب کنید

کاشی های آشپزخانه

آشپزخانه مکانی است که ترافیک زیادی دارد. به همین دلیل در انتخاب کاشی آشپزخانه به خصوص کاشی کف علاوه بر زیبایی ظاهری باید دوام آن را نیز در نظر گرفت. کاشی های کف آشپزخانه باید در برابر ترافیک سنگین، حیوانات خانگی، پراکندگی و نظافت مقاوم باشند. اگر عاشق آشپزی هستید و زمان زیادی را در آشپزخانه می گذرانید یا خانواده پرجمعیتی دارید، باید میزان تردد در آشپزخانه را در نظر بگیرید. برای یک آشپزخانه شلوغ بهتر است روی کاشی های سخت و بادوام سرمایه گذاری کنید.

استفاده از کاشی های سفارشی برای کف آشپزخانه را فراموش نکنید. اگر از کاشی های دیواری برای کف آشپزخانه استفاده می کنید، ضریب اصطکاک (COF) بسیار پایین است. این بدان معنی است که صاف است، بنابراین شما به سختی آنجا راه می روید. برای کف آشپزخانه بهتر است از کاشی های کف که کمی برجستگی بیشتری دارند استفاده کنید تا در راه رفتن روی آن ها دچار مشکل نشوید.

شما می توانید کاشی های معدنی را انتخاب کنید تا فضای آشپزخانه خود را زیبا و شیک کنید. کاشی های ساخته شده از خاک رس و آهک مانند سنگ های طبیعی هستند. کاشی های معدنی گران تر از کاشی های سرامیکی سنتی هستند، اما می توانند زیبایی را به آشپزخانه شما بیافزایند.

6. هیچ محدودیتی برای انتخاب کاشی بین پیشخوان و کابینت وجود ندارد

از آنجایی که روی کاشی های بین کابینت ها و یا کاشی های قرار داده شده بین پیشخوان و کابینت ها خبری نیست، دست شما باز است و می توانید برای این قسمت از آشپزخانه از کاشی های روشن یا رنگی استفاده کنید. با این حال، باید در نظر داشته باشید که کاشی انتخابی شما باید بتواند در برابر پخش شدن روغن و غذای داغ مقاومت کند. علاوه بر این، باید بادوام و محکم باشد تا بتوانید روزانه آن را تمیز کنید، بدون آسیب یا تغییر شکل.

برای داشتن آشپزخانه ای زیبا می توانید از هر نوع چینی، سرامیک، شیشه یا سنگ برای فضای بین پیشخوان و کابینت استفاده کنید.

7. اندازه مناسب را انتخاب کنید

refy taila

کاشی های مستطیلی بزرگ اغلب در آشپزخانه ها استفاده می شود. زیرا استفاده از کاشی های بزرگتر به معنای اتصالات کمتر است. توجه به این نکته ضروری است که انتقال کاشی سنگین دشوار و خطرناک است و بنابراین باید بر روی یک فرد واجد شرایط قرار داده شود.

هنگام طراحی کاشی، باید محل قرارگیری کاشی را در نظر بگیرید. برای مدرن کردن آشپزخانه، می توانید قوانین را زیر پا بگذارید و کاشی ها را در معرض دید عموم قرار دهید. اما اگر می خواهید محافظه کارانه تر عمل کنید، روش نصب سنتی را انتخاب کنید.

اخرین حرف

امروزه کاشی های متنوعی برای قسمت های مختلف آشپزخانه تولید می شود که می توانید بر اساس بودجه و سلیقه خود بهترین نوع را انتخاب کنید. هنگام خرید کاشی برای آشپزخانه، نوع کاشی و کاربرد آن را بشناسید تا با توجه به جایی که قصد دارید آن را قرار دهید، بهترین انتخاب را داشته باشید.

منبع: mymove, grundig

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا