هنر و سینما

نقد فیلم مرد آزاد؛ جنبه‌هایی دیده‌نشده از زندگی در فضای مجازی


مفهوم مورد استفاده “افراد آزاد” نه خالص است و نه انقلابی ، و نه کلیشه ای و تکراری است. ایجاد یک دنیای تخیلی که در آن قهرمان فقط یک قطعه بازی است و خود او آن را می گیرد و سعی می کند قوانین بازی را تغییر دهد در بسیاری از مشاغل استفاده شده است. از “ترومن شو” گرفته تا “بازیکن شماره یک آماده” و “رالف خرابکار” و حتی “ماتریکس” ، همه به طرق مختلف به چنین دستگاهی مراجعه کرده اند. اما این ایده هنوز ترک های زیادی دارد. در واقع ، این نقطه آزاد انسان آزاد است ، فیلم درباره جنبه ایده ناب و جدید است و در یک اثر مشابه نمونه های بسیار کمی یافت می شود.

هشدار: با انتقاد از فیلم مرد آزاد ، داستان در خطر فاش شدن است.

Free Man داستان مردی به نام Free Man است که در بازی آنلاین رایگان به نام “Free City” یک شخصیت بی نظم است. همه چیز خوب پیش می رود اما او عاشق یکی از بزرگترین بازیکنان زن بازی است. در آنجا است که او به تدریج درباره خود و دنیای کوچکی که در آن زندگی می کند یاد می گیرد. وقتی مرد آزاد می فهمد که دنیای مجازی کوچکش در حال انقراض است ، سعی می کند با کمک دو بزرگترین توسعه دهنده بازی در جهان ما آن را نجات دهد.

مرد آزاد مانند ترومن و آثار مشابه او ، اگرچه فیلمی تأثیرگذار و جذاب است ، اما باید از مسائل فلسفی عمیق مانند قدرت اراده اجتناب کند. انسانها در این جهان چه جایگاهی دارند و مکانیسمهای جهان چگونه است و چگونه بر ما تأثیر می گذارد؟ برخی از گروه ها معتقدند که دنیای ما مانند یک بازی است که توسط شخص دیگری ایجاد شده است. بسیاری ممکن است با این نظریه مخالف باشند و آن را باورنکردنی بدانند ، اما مردم می توانند حداقل در یک موقعیتی که مورد قبول همه مردم جهان است قرار دهند ، این که ما انسانها موجودات کوچکی در خارج از جهان هستیم. جهان وسیع است و قادر به مسئولیت پذیری نیست. در جریان عمل. باز هم ، خوب است که قهرمان فیلم مصمم باشد و جهان اطراف خود را تغییر دهد ، کاری که ما انسان ها واقعاً نمی توانیم انجام دهیم!

یکی از جنبه های ظریف فیلم ناهماهنگی ها و بی معنا بودن موجود در زندگی افراد آزاد است. او هر روز صبح از خواب بیدار می شود ، به ماهی خوشامد می گوید ، قهوه معمول خود را سفارش می دهد ، سر کار می رود و به خانه می رود و برای بازگشت فردا آماده می شود. از نظر ما زندگی ساده ، کوچک و بی معنی به نظر می رسد. اما در حقیقت ، اگر دقیق تر نگاه کنیم ، زندگی خود ما تفاوت چندانی با زندگی افراد آزاد ندارد. ما همه این کارها را هر روز انجام می دهیم و شب ها می خوابیم تا فردا دوباره همان کار را انجام دهیم. شاید زندگی ما کمی دقیق تر باشد ، اما داستان همان است. همچنین نمی توانیم این چرخه مکرر را تغییر دهیم. آیا ممکن است به عنوان افراد آزاد روزی این را درک کنیم؟

بلکه این لحظه تغییر ، این پایان مهم فیلم ، که در آن انسان آزاد است بارها و بارها زندگی کند ، یکی از نقاط ضعف فیلم است. به طور کلی ، عشق به کمک تاریکی فیلمسازان تبدیل شده است. آنها در هرجای فیلمنامه گیر کرده اند و نمی توانند داستان را بیان کنند ، عاشق هستند ، مانند نمایشنامه نویسان یونان باستان که بدون توجه به جایی که بازی انباشته شده و می خواستند داستان را به پایان برسانند ، یکی از خدایان یونانی نامیده می شد! مرد آزاد همچنین پس از ترک وظایف محوله ، عاشق یکی از بازیکنان در بازی به نام مولوتوف شد و این امر زمینه ساز پیشرفت های بیشتر شد. اگرچه فیلم سعی می کند توضیحی منطقی برای این تغییر ارائه دهد (به عنوان مثال ، گفته می شود که او یکی از بازیکنان بازمانده در بازی های قبلی دو برنامه نویس اصلی بود و بنابراین توانایی “این تغییر” را دارد) ، اما هنوز هم همان تغییر ناگهانی باورنکردنی به نظر می رسد تونگا تغییر شخصیت ترومن در فیلم ترومن را مقایسه کنید ، چگونه عقل و مهارت او تمام این مقدمه چینی را کنترل کرد و شوک ناگهانی ترومن پس از روبرو شدن با حقیقت.

Free Man از دستگاه های هوشمندی استفاده کرد که در فیلم های مشابه دیده نشده اند ، و این چیزی است که آنها را منحصر به فرد می کند. فیلم به جای تمرکز بر قهرمان کاملی که از همان ابتدا توجه همه را به خود جلب می کند ، شخصیت اصلی را فردی غیرقابل بازی و بی ضرر می بیند حتی در دنیای مجازی. او فقط یک دوست صمیمی دارد و کارش این است که وارد بانکی شود که هر روز در آن کار می کند و وقتی سارقان وارد بانک می شوند روی زمین دراز می کشد و منتظر خروج آنها می شود.

به نظر می رسد این فیلم برای بازیگران ساخته شده است. چند ماه پیش ، می توان چنین چیزی را برای پوستری که یک فیلم را تبلیغ می کند پیش بینی کرد. در واقع ، مردان آزاد در بازی های ویدئویی بسیار تأثیرگذار هستند. استفاده از بازی های مجازی فقط یک ایده نیست ، فیلم موفق می شود از قوانین و فرمول های بازی در روایت فیلمنامه خود استفاده کند. تأثیر بازی های محبوب مانند “GTA” و “Fortnite” در فیلم مشهود است و ردپای بازی های دیگر نیز قابل مشاهده است. حضور چندین پخش کننده جریان اصلی مانند نینجا ، جک سپتیک و پاکیمین در فیلم نشان می دهد که بازیگران فیلم همگی درک خوبی از فضای بازی های ویدیویی دارند و می دانند چگونه از این فضا به نفع خود استفاده کنند.

مردان آزاد بازی و بازی نمی بینند بنابراین در همه زمینه ها حرفه ای هستند. برخی از قسمت های فیلم بیش از حد ساده و بدون فرزند هستند و کاملاً برخلاف دیدگاه حرفه ای طرف دیگر فیلم است. به عنوان مثال ، عجیب ترین عنصر فیلم ، سرپرست تیم تولید “شهر آزاد” به نام آنتوان است. شاید هدف این طرح رویایی و تکنولوژیکی ایجاد دشمن مناسب برای بازیگر باشد ، اما در هر کجای دنیا ، این فردی فروتن و احمق است که سرپرستی تیمی از بازیکنان با استعداد را بر عهده می گیرد. چنین استعدادی.

بلکه مدیران تیم های بازی افراد شناخته شده و باتجربه ای در سرتاسر جهان هستند که پس از سال ها کثیف شدن و پاره کردن لباس های خود ، موفق به رسیدن به محل شده اند. اما آنتوان کسی است که هیچ چیز در مورد توسعه بازی نمی داند و اصلا سابقه توسعه بازی را ندارد. این واقعیت که فیلم دارای دید دقیق و دقیقی نسبت به بازی ها و پخش کننده های آنلاین و نحوه افزایش محبوبیت شغلی است و از سوی دیگر شخصیتی باورنکردنی را به عنوان مدیر استودیوی بازی سازی در نظر می گیرد ، یکی از باورنکردنی ترین و جنبه های ناخوشایند فیلم دید فیلمساز و رویکرد ساده آن به برنامه و روند ایجاد بازی نیز ضعفی است که در اکثر فیلم ها یافت می شود. باید به آنها عادت کنیم.

فیلم Free Man فیلم بسیار خوبی است. اگرچه در برخی از نقاط بیش از حد سطحی به نظر می رسد ، در برخی نقاط غیرقابل باور به نظر می رسد ، و در برخی نقاط به نظر می رسد کمی (فقط کمی!) توهین آمیز است ، اما کار بزرگی است که دنیای خلاقانه خود را ایجاد می کند و داستان واقعی شما را به پایان می رساند. این فیلم می تواند فاصله بین دنیای سینما و بازی ها را از بین ببرد و یکی از جالب ترین فیلم های مربوط به بازی های ویدئویی را ارائه می دهد. واضح است که فیلمسازان فیلمساز هستند و ایده های مشابهی را ارائه کرده اند.

شناسه فیلم “رایگان”

قصهشان لوی
نویسنده: مت لیبرمن ، زک پن
آریو: رایان رینولدز ، جودی کامر ، تایکا ویتی ، جو کری
خلاصه داستان: یک کارمند ساده بانک که از زندگی روزمره رنج می برد احساس می کند که در بازی های ویدئویی و بازی های رایگان شخصیتی غیرقابل بازی است. حالا او باید بفهمد که تنها او می تواند جهان را نجات دهد.
رتبه IMDB برای فیلم: 7.4 از 10
نکات فرا انتقادی درباره فیلم: 62 از 100

انتقاد از افراد آزاد ، دیدگاه خود نویسنده است و لزوماً موضع ای بی سی مگمگ نیست.

مجله خبری ای بی سی مگ

ای بی سی مگ یک وب سایت خبری و علمی در حوزه فیلم و سینما، تکنولوژی و لوازم خانگی با جدیدترین اخبارهای این حوزه می باشد. خوشحالیم بتوانیم مطالب مفیدی را برای شما ارائه دهیم.
دکمه بازگشت به بالا